پرستاری از سالمند

پرستاری از سالمند

پرستاری از سالمند

پرستاری از سالمند : با بالارفتن سن نیاز افراد سالخورده به اطرافیان خود زیاد شدن پیدا میکند. این نیاز امکان دارد بخاطر مصرف روزانه داروهای خاص و یا ناتوانی جسمی در انجام امور روزمره باشد.

امروزه فرزندان به دلیل مشغله های فراوان وقت کافی برای نگهداری و انجام امور والدین مسن خود را ندارند، درنتیجه سالمندان مجبورند بیش اوقات خود را به تنهایی سپری کنند که این امر می تواند باعث بروز افسردگی در آنان شود.

فرزندان خانه سالمندان یا نگهداری از سالمند در منزل را برای آنها انتخاب می کنند؟

زمانیکه شما تصمیم می گیرید والدین سالخورده خود را به خانه سالمندان بفرستید، با واکنش های منفی زیادی مواجه می شوید: چرا خودتان در منزل از آنان نگهداری نمی کنید؟

چرا از خدمات پرستاری در منزل استفاده نمی کنید؟ و غیره. این واکنش ها و سرزنش ها باعث بالا رفتن استرس و فشار روحی شما میشوند.

ولی از سوی دیگر شما هم توانایی نگهداری از سالمندتان را ندارید. در این شرایط چه کاری بهتر میباشد انجام دهید؟

آیا میبایست پدر و مادر سالخورده خود را درخانه تنها بگذارید؟ برای پیدا نمودن جواب این سوالات با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید برترین تصمیم را برای والدین خود بگیرید.

مزایای خانه سالمندان

اگر سالمند شما به بیماری خاصی مبتلا باشد و شرایط نگهداری و مراقبت از او را در منزل خود نداشته باشید، خانه سالمندان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ولی میبایست به این نکته مهم توجه نمود که زندگی در این مراکز و دوری از خانه و فرزندان می تواند تأثیرات منفی در روحیه سالمند شما داشته باشد، پس توصیه میشود تا جایی که ممکن است در منزل از آنان نگهداری شود.

پرستاری از سالمند

معایب خانه سالمندان

همیشه خانه سالمندان نخستین گزینه ای میباشد که به ذهن ما می رسد، ولی گاهی بهتر میباشد خودمان را به جای والدینمان بگذاریم و مشاهده کنیم آیا دوست داریم ما هم در سنین سالخوردگی به این مراکز برویم و از فرزندانمان دور باشیم؟

اغلب سالمندان انتظار دارند که فرزندانشان در سالهای آخر زندگی، از آنان مراقبت کنند و کنار خانواده خود باقی عمرشان را سپری کنند.

هم چنین بودن در خانه سالمندان برای کسانی که به افسردگی مبتلا هستند باعث تشدید بیماری شده و این حس را در سالمند شما درست کردن میکند که از سوی فرزندان خود طرد شده میباشد.

به همین خاطر در تصمیم گیری خود برای ادامه زندگی آنان در خانه سالمندان میبایست تمامی عوامل را در نظر بگیرید.

زیرا امکان دارد عواقب جبران ناپذیری بر روی سلامت جسمی و روحی فرد سالخورده داشته باشد.

چرا نگهداری از سالمندان در منزل

از قدیم گفتن هیچ کجا خونه آدم نمی شود…. اگر سالمند شما شرایط نگهداری در منزل را دارد اما شما وقت کافی برای مراقبت و رسیدگی به او را ندارید میتوانید از خدمات پرستاری در منزل استفاده نمایید.

در زیر به 6 دلیل مهم برای نگهداری از فرد سالمند در منزل میپردازیم.

• نگهداری در منزل خواسته خود سالمند است.

اکثر سالمندان علاقه ای به ترک خانه خود و زندگی با افراد غریبه را ندارند. اگر از پیشنهاد پزشکی فرد سالخورده مشکل جدی نداشته باشد

مراقبت از او در منزل برترین گزینه میباشد، زیرا در این گونه سالمند در محیطی که سالها با آن انس گرفته روزهای آخرعمرخود را سپری میکند و چه بسا شرایط جسمی و روحی اش بهبود هم پیدا بکند.

• داشتن حس استقلال سالمندان

مهم ترین دلیل نگهداری سالمند در منزل حفظ قدرت استقلال اوست. ترس از دست دادن استقلال در بین آنان حتی از ترس مرگ هم بیش میباشد. بنابراین مراقبت از سالمندان در منزل خودشان این حس استقلال را به آنان میدهد.

• مقرون به صرفه بودن قیمت نگهداری از سالمندان

استخدام یک پرستار سالمند در منزل برای مراقبت از او از پیشنهاد اقتصادی به صرفه تر میباشد، زیرا امروزه قیمت های نگهداری از سالمندان در مراکز درمانی زیاد فراوان بوده و بیش خانواده ها توانایی پرداخت آن را ندارند.

پرستاری از سالمند

• مراقبت اختصاصی از سالمند

ارائه خدمات از سوی پرستاران در خانه سالمندان محدود میباشد زیرا تعداد افراد تحت مراقبت بیش بوده و یک پرستار میبایست همزمان مراقب چند شخص باشد. در مقابل مراقبت از سالمندان در منزل بوسیله پرستار سالمند اختصاصی بوده و مطابق با نیازهای فرد میباشد.

• کاهش نگرانی اعضای خانواده سالمند

مراقبت در منزل باعث کاهش احساس گناه، رنجش و ترس از دادن در اعضای خانواده میشود. بنابراین داشتن یک پرستار سالمند در منزل این میزان از نگرانی ها را در اعضای خانواده کاهش میدهد، چون با وجود یک فرد مجرب در خانه دیگر دغدغه ای بابت تنها گذاشتن سالمندتان در منزل ندارید.

• ثابت ماندن نقش سالمند در منزل

نگهداری در منزل باعث میشود تا افراد رابطه ی خود را با دوستان و آشنایان حفظ کنند. اینکار هم چنین به سرحال و مشغول بودن آنان یاری میکند و تا حدودی این امکان را به آنان میدهد که با بیماری آلزایمر مبارزه کنند.

در انتها میبایست گفت که مراقبت در هر دو جا برای گروه هایی از سالخوردگان متناسب میباشد، ولی انتخاب این که کدام یک از گزینه ها برای سالمند شما بهتر میباشد نیاز به شناخت صحیح از شرایط و امکانات هر دو مکان دارد.

امروزه خدمات پرستاری در منزل به سرعت در حالا گسترش میباشد. ما در پلتفرم خدمات مراقبتی و پرستاری همراه شما این امکان را برای شما فراهم می سازیم تا با توجه به شرایط سالمندتان پرستار مجربی را در منزل استخدام نمایید تا دیگر نگران تنها گذاشتن والدین خود در منزل نباشید.

سایت همراه شما آماده خدمات رسانی در زمینه های خدمات پرستاری در منزل ، خدمات پزشکی در منزل ، نگهداری از سالمند در منزل ، نگهداری از بیمار در منزل و … به شما همراهان گرامی می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت همراه شما مراجعه نمایید و با خدمات این مرکز آشنا شوید.

—————————————————————————————————————–

مطالب مرتبط: