بدون هدف هیچ کاری نکنید

بدون هدف هیچ کاری نکنید

بدون هدف هیچ کاری نکنید : بدون هدف هیچ کاری نکنید :برای داشتن زندگی ایده آل، قدم ابتدا، داشتن هدف مشخص و تعیین مسیر میباشد چراکه بی هدف بودن، انسان را دچار روزمرگی میکند ولی داشتن هدف، برنامه ریزی را درپی دارد و داشتن برنامه، هدف ها را محقق می سازد و درنهایت برنامه ریزی صحیح، موفقیت می آفریند.

هدف، وضعیتی میباشد که می خواهیم در آینده داشته باشیم و موفقیت، مسیری میباشد برای دست یابی به اهدافی خاص.

اگر خودمان نتوانیم وضعیت مان را در آینده تعیین کنیم، ناچار محیط پیرامون مان، وضعیت را به ما تحمیل میکند و آن چه که محیط بر ما حکم میکند، چه بسا با ما سازگاری نداشته باشد.

بدون هدف هیچ کاری نکنید

پس چه بهتر که خود، هدف مطلوب مان را معلوم نموده و به سمت آن حرکت کنیم.

از ضرورت های زندگی، انتخاب هدف میباشد که میبایست بصورت آگاهانه انجام بگیرد. اهداف زندگی هر نفر، با دیدگاه ها، مقاصد و اعتقادات او، ارتباط تنگاتنگ دارد بنابراین به جای داشتن یک سری خیال ها و آرزوهای مبهم، بهتر میباشد روی اهداف مشخص، متمرکز بشویم.

اینکه بدانیم هدف مان در زندگی چیست، خود باعث رسیدن هرچه سریع تر به موفقیت میشود.

در واقع مشخص نمودن اهداف، باعث میشود بتوانیم انتخاب های بهتری داشته و به دستاوردهای مهمی برسیم. داشتن هدف، باعث میشود انسان از تقلید کورکورانه و گم شدن در راهی که مقصود او نیست، دوری بکند.

این هدف ها هستند که مسیر و مقصد زندگی را تعیین و روشن می کنند و به انسان اعتماد به نفس، انگیزه و عشق به زندگی می بدهند.

هدف، انسان را با استعدادها و توانمندی های بی کران درونی اش آشنا میکند. داشتن هدف و برنامه در زندگی، به انسان حرکت میدهد و در او انرژی می آفریند.

کسی که هدفی مشخص دارد، برای رسیدن به آن، با همه ی توانش می کوشد و قبل می رود و هیچ سد و مانعی را یارای آن نیست که در برابرش، مقاومت بکند.

بدون هدف هیچ کاری نکنید

او بر می خیزد و برای رسیدن به آرمان هایش، دست به اقدام و سعی میزند. اول قرار بود توصیه های نظریه پردازان مختلف درمورد تعیین هدف، در این مقاله ارائه شود؛

ولی بعد تصمیم بر این شد یک میزگرد فرضی و کاربردی در پیشنهاد گرفته و پیشنهاد هر صاحبنظری از زبان خودش گفته شود و تا کمی جذاب تر و متفاوت تر باشد.

جایگاه هدف( بدون هدف هیچ کاری نکنید )

• آنتونی رابینز:

بله، متشکرم. همان طور که در نوشته هایم می بینید، هدف های بزرگ، انگیزه های بزرگ درست کردن می کنند و باعث آزادشدن نیروهای عظیم درونی میشوند.

در حقیقت، تعیین هدف، پایه همه موفقیت های زندگی و نخستین قدم برای تبدیل ذهنیت ها به عینیت میباشد. پس بهتر میباشد هر چه زودتر هدف ها (آرزوها و رویاها)ی خود را نظم بدهید.

• جو کاربو:

اهداف بهتر میباشد کوتاه مدت، ساده و واقع بینانه بوده و فراوان سنگین و غیرقابل دستیابی نباشند. اگر به برخی از هدف ها نرسیدید، بهتر میباشد از خود انتقاد نکنید و دوباره به شکل واقع بینانه تری هدفگذاری کنید.

ولی دقیقاً همان هدفی را برگزینید که خواستار رسیدن به آن هستید، نه هدف های کلیشه ای را.

• دنیس ویتلی:

من هم معتقدم که میبایست هدف های کوتاه مدت در پیشنهاد گرفت و از پیش برای بعد از رسیدن به آنان، پاداشی برای خود تعیین نمود.

به پیشنهاد من بهتر میباشد همه هدف های سال جاری را بنویسیم و درون پاکتی قرار بدهیم، ولی برای تعیین اهداف ماه آینده از تقویم رومیزی یا سررسید استفاده کنیم.

• آنتونی رابینز:

علاوه بر این، هدف را بصورت مثبت بیان نمایید. مثلاً بگویید:هدفم این میباشد که از پیشنهاد فیزیکی قوی تر شوم و نگویید هدفم این میباشد که از پیشنهاد فیزیکی ضعیف نباشم (هر چند که ظاهراً هر دو یک معنا دارند).

بدون هدف هیچ کاری نکنید

• جو کاربو: (بدون هدف هیچ کاری نکنید)

بعد از فهرست نمودن اهداف، میبایست درمورد تک تک آنان به چند پرسش مهم جواب دهید و بعد با توجه به پاسخی که می بدهید مجدداً هدف های تان را بررسی نمایید.

• آلبرت پویسانت:

هدف ها میبایست با توجه به عزت نفس ما تعیین شوند؛ یعنی با توجه به ارزشی که برای خود قائلیم، در پیشنهاد گرفته شوند و چه بهتر که ما قدر و ارزش خود را که بالا هم هست، بشناسیم و بزرگ اندیش باشیم. هم چنین میبایست دقیقاً بدانیم از هدف های مالی و شغلی خود در آینده چه انتظاری داریم.

• ریچارد دنی:

در همین راستا اضافه کنم که هدف بهتر است تا حدی جاه طلبانه و هم چنین قابل دسترس باشد.

• الکس مک میلان:

و بهتر میباشد از خود بپرسیم که آیا آمادگی ضروری برای رسیدن به آنان را داریم یا نه؟ بهتر میباشد بعضی هدف ها را حذف کنم.

مثلاً فعلاً آمادگی ازدواج ندارم و شاید سفر به کره دیگر در حالا حاضر برایم امکان پذیر نباشد. هم چنین تحصیل و یاد گرفتن یک علم نو با راه انداختن یک بیزینس بزرگ، به طور همزمان، کمی غیر واقع بینانه و شاید متناقض باشد.

• مک میلان:

برای دستیابی به هدف ها میبایست نقشه هایی طرح ریزی کنیم. هر یک از این طرح ها و نقشه ها، مثل پله های یک نردبان هستند که میبایست تک تک آنان برای ما مشخص باشند، ضمناً اگر در حالا انجام کاری هستید که شما را در رسیدن به اهداف تان کمک نمی بکند، آن را رها نمایید یا تغییر بدهید.

• جو کاربو:

من اعلان روزانه را نظر می کنم؛ یعنی اینکه هر روز صبح بلافاصله پس از بیدار شدن، فهرست اهداف خود را مرور نمایید (چه بهتر که این مرور با صدای بلند انجام شود).

پس از خواندن هر کدام از هدف ها، کمی صبر نمایید و آنچه را که خوانده اید، کاملاً مجسم کنید. هر شب هم صحیح قبل از خواب هر قدر هم که خسته باشید، کار صبح را تکرار نمایید.

بدون هدف هیچ کاری نکنید

• آنتونی رابینز:

موانع رسیدن به هر هدف را هم مشخص نمایید و راه هایی برای برداشتن تک تک آنان از سر راه کشف یا اختراع کنید.

• دنیس ویتلی:

تمرکز یادتان نرود. میبایست روی اهداف تمرکز نمایید و طوری به آنان بیندیشید که انگار به دست شان آورده اید.

• رابرت اوریلی: (بدون هدف هیچ کاری نکنید)

هدف خود را در هر زمینه به طور مشروح بر روی کاغذ بنویسید و با افراد صاحبنظر درمورد آنان صحبت نمایید تا کاملاً مطمئن بشوید صحیح همان چیزهایی هستند که طالب آن هستید و از طرف دیگران (و به طور ناخودآگاه) به شما تحمیل نشده اند.

• آنتونی رابینز:

تقسیم بندی پیشنهادی من هم این است:هدف های مربوط به توسعه و پرورش شخصی، هدف های شغلی ـ اقتصادی، اهداف تفریحی و ماجراجویانه و هدف های خیرخواهانه.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان، درج آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد. با درج آگهی رایگان خود در سایت سرویس دات کان آگهیتان را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

—————————————————————-

مطالب مرتبط: