بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری : هر چقدر هم که محصول های یا خدمات شرکت شما فوق‌العاده باشد، اگر برای آنان تبلیغات نکنید، هیچ‌کس از وجود آنان آگاه نخواهد شد. هدف از برنامه‌ی تبلیغاتی، رسیدن به بیشترین مخاطبان ممکن و جذب مشتریان نو، با کمترین قیمت میباشد.

اگر تبلیغات به درستی انجام شود، می‌تواند به سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای کسب‌و‌کار کوچک شما تبدیل شود؛ اما اگر به شکلی صحیح انجام نشود، موجب هدر رفتن مقدار زیادی از پول‌های نازنین‌تان می‌شود. در واقع تبلیغات می‌تواند بازی ماهرانه و هوشمندانه‌ای باشد. در این جا به برترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری اشاره می‌کنیم که می‌توانند در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر برنامه‌ی تبلیغاتی‌تان، به شما یاری کنند.

۱. مخاطبان هدف خود را بشناسید

کمپین تبلیغاتی میبایست در جهتِ رسیدن به بازار جاویژه‌ی شما عمل بکند. یکی از اشتباهات رایج، ارائه‌ی تبلیغاتی کلی میباشد که به زبان مشتریان بالقوه‌ی شما صحبت نمی‌کند یا توجه آنان را به خود جلب نمی‌کند. از خودتان بپرسید که قصد دارید چه نوع مشتریانی را به خود جذب نمایید و کاری نمایید که تبلیغات شما به‌طور خاص با آنان ارتباط برقرار بکند.

۲. از مزیت رقابتی‌ تان به‌عنوان ورق برنده استفاده نمایید(بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری)

یکی از نکته ها مهم در تبلیغات، برجسته نمودن جوانب مثبت کسب‌و‌کار شماست؛ یعنی همان عواملی که موجب مزیت رقابتی شما می‌شوند. آگهی‌های تبلیغاتی زیاد زیادی وجود دارد که هوشمندانه ساخته شده‌اند، اما در فروش مزیت‌های ویژه‌ی محصول یا خدمات تبلیغ‌شده، ناتوان هستند. تا زمانیکه این مزایا را برجسته نکنید، تبلیغات، ارزش ویژه‌ی محصول های شما را به مشتریان بالقوه نشان نمی‌دهد.

۳. تصویری از خود در ذهن مشتری درست کردن نمایید

هنگامی در بزرگراه با سرعت در حالا حرکت هستید، به راحتی متوجهِ تابلوهای تبلیغاتی کوکاکولا می‌شوید. در واقع محصول های فراوانی وجود دارند که آنان را از روی شکل بسته‌بندی یا لوگویشان تشخیص می‌دهید. میبایست بدانید که عکس در تبلیغات و ترویج کسب‌و‌کارتان، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان، برای درست کردن تصویری همیشگی در ذهن مشتریان سعی نمی‌کنند و فرصت تأثیر گذاشتن بر مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهند.

۴. برای پول درآوردن، میبایست پول خرج نمایید

راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد، اما در تبلیغات نبایستی خصاصت به خرج دهید و کیفیت را فدای کاهش هزینه‌ها کنید؛ زیرا اینکار بر میزان فروش تأثیر می‌گذارد و این تأثیر، موجب تغییرِ نتیجه‌ی نهایی می‌شود. همیشه تبلیغات موفق، قیمت دارد و به همین دلیل هم مؤثر است!

۵. تبلیغات را در مکان‌های مناسبی قرار بدهید(بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری)

یکی از برترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری، تبلیغات متناسب در محل متناسب میباشد. امکان دارد که مجله، ایستگاه رادیویی یا حتی برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌ی شما، برای مخاطبان هدف‌تان جذابیتی نداشته باشد. شما میبایست در مورد بازار هدف خود تحقیق نمایید تا آنان را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی را مطالعه می‌کنند، چه برنامه‌هایی را تماشا می‌کنند و به چه چیزهایی گوش می‌دهند. بعدا، تبلیغات را در رسانه‌ی مناسبی قرار بدهید، تا بتوانید پیام‌تان را به بازار هدف‌تان برسانید.

۶. اجازه ندهید که بودجه‌، بر مدیریت کمپین تبلیغاتی‌تان اثر بگذارد

صحیح میباشد که با اختصاص دادن مبلغ مشخصی در ماه برای تبلیغات، کار دفترداری و حسابداری شرکت خود را ساده‌تر می‌کنید، اما اگر شما هم همچون بسیاری از کسب‌و‌کارها، فراز و نشیب‌های فصلی داشته باشید، اختصاص دادن مبلغی ثابت برای تبلیغات موجب می‌شود تا در زمان‌های رکود تجارت‌تان، بیشتر از حد ضروری برای تبلیغات قیمت نمایید و در زمان‌های رونق کسب‌و‌کارتان، برای تبلیغات و جذب مشتری، به اندازه‌ی کافی قیمت نکنید. یکی از اشتباهات بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها، این میباشد که بودجه‌ی خود را بر اساس نیازهای تبلیغاتی فصلی‌شان تنظیم نمی‌کنند.

۷. از رسانه‌های متنوعی استفاده نمایید

بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها، بر اساس هزینه و نرخ بالقوه‌ی بازدهی، برترین جا برای تبلیغات را انتخاب می‌کنند و پس از مدتی متوقف می‌شوند. در تبلیغات هم همچون سرمایه‌گذاری، نبایستی همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد بگذارید. پول‌هایی را که قصد دارید برای تبلیغات قیمت نمایید، در بینِ انواع رسانه‌های متناسب برای مخاطبان هدف و بودجه‌تان، پخش نمایید.

۸. تلاش نکنید برای همه جذاب باشید

هیچ محصول یا خدمتی وجود ندارد که برای همه جذاب باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها، از جمله مدیران شرکت‌ها، تلاش می‌کنند راه‌هایی را برای دسترسی به پایان بازارها بیابند. اما به طور معمول، این روش عملی نیست. اینکار می‌تواند برای کسب‌و‌کارهای کوچکی که نمی‌توانند همزمان در چند بازار فعالیت کنند، به فاجعه منتهی شود. پس بهتر میباشد که بازار هدف خود را بشناسید و بهترین‌های خود را به مخاطبان‌تان ارائه بدهید.

۹. تبلیغات خود را از قبل، آزمایش نمایید(بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری)

اگر پول و وقت کافی برای سرمایه‌گذاری بر روی گروه‌های کانونی (focus group) دارید، می‌توانید تبلیغات خود را بر روی افراد دیگر آزمایش نمایید و واکنش آنان را بسنجید. آیا آنان پیامی را که می‌خواهید منتقل نمایید، درک می‌کنند و می‌پذیرند؟ اگر چنین نیست، بفهمید که چطور می‌توانید پیام‌تان را به شکل مؤثرتری به آنان منتقل نمایید. البته راه‌های ارزان‌تری هم (در مقایسه با گروه کانونی) برای آزمایش تبلیغات شما وجود دارد. برای نمونه می‌توانید از پرسشنامه استفاده نمایید.

۱۰. بر تبلیغات خود نظارت نمایید

شما به راحتی می‌توانید از مشتری یا ارباب‌رجوع بپرسید که چطور با محصول های یا خدمات شما آشنا شده میباشد. با وجود این که انجام اینکار زیاد ساده میباشد، اما بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار، به خود زحمت انجام آن را نمی‌دهند. دانستن این که مؤثرترین عناصرِ آگهی‌های تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانه‌ها، سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم می‌کنند، زیاد سودمند میباشد.

—————————————————————

مطالب مرتبط: