حال و هوای قیت طلا با نزدیک شدن به شب عید

حال و هوای قیت طلا با نزدیک شدن به شب عید

حال و هوای قیت طلا با نزدیک شدن به شب عید: «افزایش جهانی از یک سو و در داخل کشور نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای طلا و سکه باعث شده هزینه برخی قطعه‌های سکه بیشتر از حد معمول زیاد شدن داشته باشد.»

اگر تا دو هفته قبل بازار سکه به ‌دلیل پایین بودن سطح مبادلات با رکود مواجه بود، ورود اونس به کانال 1300 دلاری، این بازار را تکان داد. حال بیشتر از یک هفته میباشد که هزینه سکه با اونس جهانی همراهی دارد.

نمودارهای فنی صعودی حاکی از تقویت هزینه طلا در هفته جاری میباشد و فعالان بازار هم اعتقاد دارند که روند صعودی قیمت‌ها در هفته آینده به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و زیاد شدن تقاضا در بازار داخلی ادامه خواهد یافت.

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به خبرنگار تدبیر گفته است: «قیمت طلا و سکه در ایران همگان با قیمت‌های جهانی حرکت می‌کند، ولی در روزهای منتهی به انتها سال هزینه نیم سکه و ربع سکه زیاد شدن خواهد داشت.»

در حالا حاضر هزینه هر قطعه سکه پایان بهار آزادی طرح نو و کهن دیروز هم با 110 هزار ریال رشد، 9 میلیون و 550 هزار ریال تعیین شد.

نرخ هر نیم سکه هم با 40 هزار ریال رشد، چهار میلیون و 860 هزار ریال و هر ربع سکه با 40 هزار ریال افزایش؛ دو میلیون و 860 ریال بود.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تدبیر با بیان این که هزینه سکه و طلا در چند ماهه اخیر به ثبات نسبتی دست یافته میباشد، می‌گوید: «به طور طبیعی در روزهای پایانی سال میزان تقاضا برای طلا و به خصوص سکه زیاد شدن می‌یابد، متعاقب همین موضوع قیمت‌ها هم بالاتر می‌رود.»

او در عین حالا رخدادهای بازار جهانی طلا را در قیمت‌های داخل تاثیرگذار خواند و گفت: «در چند روز گذشته اوضاع اقتصادی دنیا باعث شده قیمت طلا در بازارهای جهانی زیاد شدن یابد.»

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: «افزایش جهانی از یک سو و در داخل کشور نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای طلا و سکه باعث شده هزینه برخی قطعه‌های سکه بیشتر از حد معمول زیاد شدن داشته باشد.»

کشتی‌آرای گفت: «در روزهای آینده و به خصوص روزهای آخر سال هزینه نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های نیم گرمی مقداری با قیمت‌های واقعی فاصله و زیاد شدن خواهد نمود.»

او با بیان این که زیاد شدن هزینه طلا و سکه در روزهای پایانی سال را افزایشی هیجانی عنوان و تاکید کرد: «افزایش هزینه ارز، همزمان با زیاد شدن هزینه جهانی بر زیاد شدن هزینه طلا هم تاثیر گذاشته میباشد. ولی میبایست به این موضوع توجه داشت که این افزایش‌های داخلی در این روزها مقداری هیجانی میباشد و ثابت نمی‌ماند.»(حال و هوای قیت طلا با نزدیک شدن به شب عید)

به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر «در حالا حاضر هزینه طلا همزمان با قیمت‌های جهانی کاهش و یا زیاد شدن می‌یابد. از سوی دیگر تفاوت هزینه ربع سکه و نیم سکه به دلیل کاهش تقاضا در بعد از عید، از بین ‌می‌روند و کاهش پیدا می‌کند.»

—————————————————

مطالب مرتبط: