دلایل بدهکار بودن

دلایل بدهکار بودن

دلایل بدهکار بودن

در این مطلب ازدلایل بدهکار بودن می گوییم که منجر میشوند شما همیشه بدهکار باشید

1. چیزهایی می خرید که به آن احتیاجی ندارید:

مراکز خرید جا های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی نیستند و در حقیقت زمانیکه بدون برنامه به تفرج در میان برندها و پیشنهادهای پر زرق و برق مراکز خرید می پردازید، احتمال زیادی وجود دارد که با خرید اقلام غیر لازم خود را بدهکار نمایید.

2. بیش از نقدینگی خود خرید می کنید:

منظور خریدارانی میباشد که بوسیله کارت های اعتباری خود و بیشتر از نقدینگی موجودشان خرید می کنند که به طور معمول چنین شرایطی برای خریداران در ایران اغلب وجود ندارد، ولی خرید چکی هم بی شباهت با این نحوه خرید نمودن نیست.

زمانیکه موجودی حساب شما کافی نیست و البته از زیاد شدن موجودی حساب تان در تاریخ چک مطمئن نیستید، خرید خود را به تعویق بیاندازید تا شرایط ضروری فراهم شود.

3. مشتری برند خاصی هستید( دلایل بدهکار بودن )

پیروی از مد و البته برندهای خاص برای عده ای از افراد به یک سرگرمی و حتی وسواس ذهنی تبدیل شده میباشد.

زمانیکه شما با پرداخت قیمت ای کمتر هم میتوانید پلیوری را بپوشید که شما را از سرما حفظ بکند و یا با پرداخت قیمت کمتر صاحب عینکی بشوید که چشمان شما را از اشعه های خورشید حفظ بکند، پرداخت هزینه های گزاف و بدون برنامه برای داشتن برندهایی خاص غیر عقلانی به پیشنهاد می رسد.

دلایل بدهکار بودن
4. در خرید خانه و ماشین، تنوع طلب هستید( دلایل بدهکار بودن )

اگر ماشین قدیمی شما هنوز کار میکند و به عنوان وسیله ای برای جابه جایی میتوانید از آن استفاده نمایید، اگر خانه شما برای شما و خانواده تان محیطی متناسب و راحت میباشد شاید بتوانید به جای صرف قیمت برای درست کردن تغییرات غیر ضروری، پول خود را برای حرکت های بهتری سرمایه گذاری نمایید و از بدهی های سنگین جلوگیری نمایید.

خرید و یا حتی اجاره خانه بزرگ تر موجب میشود که برخی قیمت ها مثل هزیته نگهداری و شارژ ساختمان و حتی خرید اثاثیه نو برای پر نمودن فضاهای بزرگ تر به قیمت شما اضافه شود.

بصورت مشابه قیمت نگهداری و تعمیر یک ماشین گرانقیمت مسلما از ماشین فعلی شما بیش میباشد.

در پیشنهاد داشته باشید، گاه برای درست کردن تغییر نیازی نیست که گونه مسئله را کلا عوض نمایید، خرید یک اثاثیه نو حتی یک گلدان رومیزی هم می تواند حالا و هوای خانه شما را تغییر دهد.

5. خرید وسایلی که میتوانید اجاره نمایید و یا به امانت بگیرید:

لزومی ندارد که همه شما در انباری خود یک اره برقی 20 اینچی داشته باشید آن هم تنها به این دلیل که یک روز به آن احتیاج پیدا کرده اید و یا اینکه در قفسه های آشپزخانه تان به اندازه ای ظرف و ظروف داشته باشید که بتوانید از عهده یک مهمانی 200 نفره بر بیایید (چیزی که در دنیای امروزی به ندرت اتفاق می افتد).

مراکز اجاره ظروف و تشریفات ها می توانند به راحتی در این وقت به یاری شما بیایند. تشخیص اینکه چه چیزی را بخرید و چه چیزی را قرض بگیرید یا اجاره نمایید، بسته به شرایط افراد متفاوت میباشد ولی حتما به عنوان یک گزینه قبل از خرید به آن فکر نمایید.

6. خرید به هزینه خرده فروشی:

خرید چیزی مثل لباس و یا اثاثیه منزل نمی‎ تواند بصورت عمده انجام شود ولی برای خرید مایحتاج مصرفی نظیر انواع شوینده ها و یا حتی مواد خوراکی با ماندگاری بالا میتوانید به فروشگاه ها و یا عمده فروشی ها مراجعه نمایید و با خرید عمده از تخفیفات ویژه برخوردار بشوید.

7. برنامه مشخصی برای درآمد خود ندارید ( دلایل بدهکار بودن )

امکان دارد علیرغم تصور خود با زیاد شدن درآمد، بدهی های بزرگ تری هم پیدا کرده باشید. با هر میزان از درآمد، شما برای پرداخت بدهی های قبلی، پس انداز، سرمایه گذاری و خریدهای ضروری نیاز به برنامه مشخص و تخصیص بودجه دارید.

برای آغاز میتوانید از نرم افزارهای رایگانی از قبیل حسابداری شخصی هلو و یا Gnucash بر روی تلفن همراه و یا تبلت خود استفاده نمایید.

مدیریت مالی جزئی از درونیات انسان نیست و میبایست آن را آموخت. بنابراین در مورد نحوه برنامه ریزی مالی از کارشناسان یاری بگیرید و یا در این خصوص مطالعه نمایید.

8. پس انداز و سرمایه گذاری را فراموش کرده اید:

برای پول خود فرصتی درست کردن نمایید که به جای آنکه در تنگنای تورم ارزش خود را از دست دهد، در عوض بتواند در دراز مدت ارزش بیشتری کسب بکند.

9. با فردی ولخرج زندگی می کنید:

اگر هم خانه و یا همسری ولخرج دارید هرچند که مقابله سختی را قبل رو خواهید داشت، ولی میتوانید مدیریت قیمت های خانه را به او بسپارید. شاید مسئولیت مالی موجب شود که یکسری از مخارج غیرضروری از زندگی شما حذف شود.

10. توهم یک شبه پولدار شدن:

در صورتی که در بین اطرافیان خود کسی را می شناسید که بلیت بخت اش برده میباشد و صاحب مبلغ هنگفتی در یک شب شده میباشد ضروری میباشد این را بدانید که احتمال رخ دادن چنین شانسی برای هر فرد تنها یک دهم درصد میباشد پس فراوان نمی شود روی اینگونه پولدار شدن حساب نمود.

دلایل بدهکار بودن
11. عادت های پول خوار:

گاه تجربه لذات کوتاه مدت برای شما بدهی ها و ناراحتی های بلند مدت به مکان می گذارد. اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر، قمار و حد پرداختن بیشتر از حد به یکی از علایق فردی می تواند در لیست عادت های پول خوار قرار گیرند.

12. بیش از حد وقت خود را هدر می دهید:

«زمان، پول است» ولی در حقیقت ارزش وقت از پول هم بیش میباشد. اگر شما نمی توانید به درستی وقت خود را مدیریت نمایید به احتمال فراوان در مدیریت پول خود هم مشکل خواهید داشت.

تمرکز زمان و انرژی خود را بر روی جنبه های مهم زندگی بگذارید و به یاد داشته باشید که اغلب ما در سپری نمودن ساعت های فراغت و اوقاتی که برنامه ای برای خود نداریم، پول بیشتری خرج میکنیم.

13. مراقب سلامتی خود نیستید:

قیمت های سرسام آور درمان، پیشگیری از بیماری را برای ما جدی تر و با اهمیت تر میکند. با چکاپ های دوره ای، تغذیه سالم و انجام فعالیتهای ورزشی میتوان تا حد زیادی از قیمت های درمان جلوگیری نمود.

از نگاه دیگر اغلب مشکلات جسمی و روانی نتیجه مشکلات اعصاب و بسیاری از مشکلات اعصاب نتیجه مشکلات مالی دراز مدت میباشد.

14. از نعمت های رایگان زندگی لذت نمی برید:

برترین لذت های زندگی رایگان هستند. در واقع سرگرمی ها و تفریحاتی که با خرج نمودن پول برای خود فراهم می نمایید، لذت های درجه دو زندگی هستند.

برای پرکردن یک روز تعطیل میتوانید با خانواده در طبیعت دور هم جمع بشوید، به پیاده روی بروید، به تماشای غروب آفتاب بنشینید و در نهایت از نعمت های رایگان زندگی لذت ببرید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد. با درج آگهی در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

——————————————————————–

مطالب مرتبط: