رنگ سال 2022 very peri

رنگ سال 2022 very peri

رنگ سال 2022 very peri : رنگ very peri (رنگ آبی بنفش تقریبا به رنگ گل پریوش) از سوی کمپانی پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ معرفی شد و طراحان از آن در مد و پوشاک، دکوراسیون، مبلمان و لوازم جانبی سال ۱۴۰۱ استفاده می کنند.

به گزارش ایمنا، کمپانی پنتون که هر سال یک رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند، رنگ «very peri» را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

معرفی رنگ سال 2022 very peri

کمپانی پنتون رنگ very peri را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. very peri یک رنگ آبی بنفش است که در معنا و مفهوم پویایی، ابتکار و خلاقیت را تشویق و ترویج می‌کند و در آن وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده‌اند.

رنگ سال 2022 very peri

کد رنگ سال ۲۰۲۲

آبی بنفش (Very Peri) با کد PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ رنگ سال ۲۰۲۲ است.

پنتون چیست؟

پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی میباشد که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ میباشد. بیشتر از ۴۰ سال میباشد که پنتون با محصول های، خدمات و تکنولوژی خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگ‌ها و درست کردن خلاقیت میباشد و از ۲۰۰۰ به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد.

رنگ سال 2022 very peri

روند انتخاب رنگ سال 2022 very peri

پنتون سال قبل کوشید تا حد امکان با انتخاب رنگ متناسب، از بار سنگین همه‌گیری کرونا کم بکند و با توجه به شرایط پیچیده دنیا دو رنگ خاکستری خنثی (Ultimate Gray ) و زرد در خشان ( Illuminating) به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شدند؛ مدیر اجرایی شرکت پنتون درمورد این انتخاب گفت: همراهی پایا و جاودان دو رنگ زرد و طوسی نشان دهنده مثبت گرایی همراه با بردباری و ثبات میباشد. اهل عمل و با ثبات ولی در عین حالا مثبت اندیش و دلگرم باشید. این ترکیب رنگ به ما امید و سرسختی را می‌آموزد. برای روح انسان لازم میباشد که حسی مشوق و متعالی در درون خود داشته باشد.

بعد از بیست ‎‌و دو سال معرفی رنگ سال، پنتون برای اولین‌بار اقدام به ساخت یک رنگ نو برای عرضه به بازار و معرفی رنگ سال نمود هرچند که مشابه رنگ Very Peri پیش‌تر وجود داشت.

رنگ سال 2022 very peri

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را در قالب یک تغییر و مرحله‌ای برای گذار از دوران کرونا و پا گذاشتن به جریان زندگی عادی در پیشنهاد گرفته‌است؛؛ دوره‌ای که قرنطینه‌ها و ایزوله بودن پایان می‌شود. حال هم که مردم هم عادات تازه‌ای پیدا کرده‌اند و استانداردهای جهانی هم تغییر یافته، شرکت بین‌المللی متخصص در حوزه‌ی رنگ هم میبایست دست به اقدام تازه‌ای بزند.

این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده و از این جهت به آنچه ما طی این سال‌ها تجربه کرده‌ایم، نزدیکی زیادی دارد. استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم زیاد کارآمد میباشد و باعث محبوبیت بیش آن خواهد شد. این رنگ حس زندگی مدرن را هم در ما به وجود می‌آورد و بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال پل می‌زند.

رنگ سال 2022 very peri

رنگ پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه آورده.

زیرا پس از شیوع کرونا زندگی همه دچار تغییر شده است؛ اکنون که یک دوره منزوی و دور از اجتماع به انتها رسیده و استانداردها حالا تغییر هستند، این رنگ اعتماد به نفس می‌بخشد و خلاق افراد را زنده خواهد نمود تا از تغییرات استقبال کنند.

در سال نو مفاهیم و استانداردها در حالا تغییر هستند و زندگی دیجیتالی و فیزیکی به روش‌های جدیدی در هم ادغام شده‌اند. در این دوره طراحی دیجیتال یاری می‌کند تا محدودیت‌های دنیای واقعی را گسترش داده شود و دری رو به دنیای مجازی پویا باز شود.

وب‌سایت پنتون اعلام کرد: طراحی دیجیتال با گشودن دنیای مجازی برای ما این امکان را می‌دهد که چشم‌انداز امکانات تغییر یافته را پذیرا بشویم.

رنگ سال 2022 very peri

ویژگی‌های رنگ سال 2022 very peri

Very Peri در عین این‌که به رنگ آبی نزدیکی زیادی دارد و طرفداران این رنگ را راضی می‌کند، در ترکیبات خود کمی رنگ قرمز هم دارد و شاید به‌همین دلیل در کنار احساس آرامش، حس حرکت را هم القا می‌کند و حس خلاقیت را برمی‌انگیزد. لوری پرسمن، معاون رنگ در مؤسسه پنتون می‌گوید: ساخت یک رنگ نو بعد از مدت‌ها برای اولین‌بار در این شرکت اتفاق افتاده و این هم نمادی از تغییراتی میباشد که در سال آتی قبل روی ما قرار می‌گیرد؛ رنگ سال آینده منعکس کننده اتفاقاتی میباشد که در فرهنگ جهانی می‌گذرد و بیانگر سوالاتی میباشد که مردم در سعی برای دریافت جواب آنان هستند.

او افزود که PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ Very Peri با ترکیب طیف‌های آبی و بنفش-قرمز، شادابی و حضور پویا را نشان داده و بیان خلاقیت خود را تشویق می‌کند.

ست نمودن رنگ سال ۲۰۲۲

از آن جا که رنگ سال ۲۰۲۲ جذاب و جدید به‌شمار می‌آید، برای ست نمودن هم چالش‌برانگیز میباشد. شرکت پنتون برای آسان نمودن کار، چهار پالت رنگی متعادل‌کننده برای این رنگ نو ارائه کرده که استفاده از این رنگ‌های مکمل یاری می‌کند تا رنگ سال جلوه بهتری داشته باشد.

رنگ سال 2022 very peri


سرویس دات کام ؛ وبسایت رایگان آگهی های اینترنتی و تبلیغات در اینترنت به صورت رایگان ، برای کمک به کسب و کار شما.

برای معرفی و تبلیغات کسب و کار ، خدمات و محصولات خود در سایت سرویس دات کام قسمت درج آگهی رایگان را در قسمت بالا و سمت چپ سایت مراجعه فرمایید و آگهی خود را ثبت نمایید . ( تبلیغات رایگان و درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام )

 

 

مطالب مرتبط :

رنگ سال 2020 چیست؟

تبلیغات آنلاین در دنیای امروز

رنگ های متناسب فصل سرد

اهمیت تبلیغات

آداب و رسوم شب یلدا یا شب چله

تفاوت کریسمس و سال نو میلادی

ایران درودی درگذشت + زندگینامه

قدرت تبلیغات در دنیای امروز