روزی یک عدد سیب بخور تا گرفتار دکتر نشوی

روزی یک عدد سیب بخور تا گرفتار دکتر نشوی

روزی یک عدد سیب بخور تا گرفتار دکتر نشویانگلیسی‌ها با خوردن روزی یک عدد سیب سالانه از ۸۵۰۰ مورد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کنند. نتایج یک پژوهش انگلیسی که در BMJ به چاپ رسیده میباشد نشان می‌دهد افراد بالای ۵۰ سال که هر روز یک عدد سیب می‌خورند خطر مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

روزی یک عدد سیب بخور تا گرفتار دکتر نشوی

محققان بررسی‌هایی بین سیب و قرص‌های استاتین انجام داده و به این نتیجه رسیدند که سیب هم به اندازه‌ی استاتین‌ها در پیشگیری ازسکته‌ی قلبی و مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی موثر است.

 

استاتین‌ها همان داروهای ضد کلسترول هستند که برای کاهش بیماری‌های قلبی عروقی تجویز می‌شوند. البته به عقیده برخی از متخصصان مصرف فراوان این داروها عوارض جانبی به همراه دارد. به عقیده‌ی همین متخصصان می‌شود با درست کردن تغییراتی در سبک زندگی و مصرف مواد غذایی مفید

به طور طبیعی و بدون دارو از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری نمود. (روزی یک عدد سیب بخور تا گرفتار دکتر نشوی)

محققان بعد از بررسی‌های مختلف مشاهده کردند که در کشور انگلیس با مصرف قرص‌های استاتین می‌توان سالانه از ۹۴۰۰ مورد مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرد و با مصرف روزانه یک عدد سیب هم می‌توان از بروز ۸۵۰۰ مورد مرگ‌ و میر ناشی از این بیماری جلوگیری نمود.

البته این تفاوت وجود دارد که مصرف فراوان استاتین‌ها احتمال دیابت و برخی از بیماری‌های دیگر را هم زیاد شدن می‌دهد که خوشبختانه سیب چنین زیانی ندارد.

روزی یک عدد سیب بخور تا گرفتار دکتر نشوی

محققان معتقدند که همان ضرب‌المثل قدیمی یعنی “روزی یک عدد سیب بخور تا اسیر مطب پزشک نشوی” به طور کامل صحیح میباشد. به عقیده‌ی این محققان مصرف روزانه یک سیب و داشتن رژیم مدیترانه‌ای یا مشابه آن یک روش مطمئن و کم قیمت و بدون عوارض جانبی برای پیشگیری از مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی میباشد.

————————————–

مطالب مرتبط: