مزایای تبلیغات اینترنتی

مزایای تبلیغات اینترنتی

مزایای تبلیغات اینترنتی

همانطور که میدانید امروزه اینترنت در سرتاسر جهان به یکی از اصلی ترین رسانه در اطلاع رسانی ، ارتباطات اجتماعی ، آموزش و سرگرمی تبدیل شده میباشد و تعداد کاربران اینترنتی از صنعت های مختلف در کسب و کار ، گروههای سنی و طبقات اجتماعی مختلف رو به زیاد شدن میباشد.

مدیران موسسات و شرکتها به دنبال راههای تبلیغات ارزان و کاربردی هستند که با تاثیر گذاری بر افراد و یا شرکتهای خاص آنان را به استفاده از محصول های و یا خدمات خود ترغیب کنند. در زمانی نه چندان دور مدیران شرکتها از راه تبلیغات سنتی همچون استفاده از هدایای تبلیغاتی مثل (جاسوئیچی ، خودکار ، لیوان و …) به معرفی شرکت و موسسه خود می پرداختند.

ولی این نوع تبلیغات جوابگوی ضروری را برای جذب مشتری نو ندارد چرا که فرستادن هدایای تبلیغاتی به افراد و شرکتهای شناخته شده انجام می شود. بنابراین روی به تبلیغات از راه رسانه ها همچون رادیو ، تلویزون ، مجلات ، روزنامه ها و اینترنت آوردند. زمانیکه با مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به مابقی رسانه ها آشنا بشویم ، متوجه خواهید شد که چرا استفاده از تبلیغات آنلاین اینترنتی عرصه را به دیگر رسانه ها تنگ کرده است و مدیران به استفاده از تبلیغات اینترنتی تشویق شده اند.

مزایای تبلیغات اینترنتی

• هزینه کمتر و نتیجه بهتر

یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه بودن آن میباشد. یعنی با قیمت کمتر نسبت به مابقی رسانه ها ، تبلیغ خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بدهید.

• مخاطب یابی هدفمند و ارتباط بهتر با مخاطبان

در تبلیغات اینترنتی این قابلیت وجود دارد که بسته به نوع مخاطب ، بتوانید تبلیغات خود برای گروههای خاصی از مخاطبان فرستادن نمایید و در سایت های مختلف که کاربران مختلف از لحاظ گروههای سنی و یا نوع کسب و کار دارند برای تبلیغ برند خود استفاده نمایید. اینکار باعث می شود کیفیت تبلیغات شما بهتر شده و نتیجه بهتری را کسب نمایید.

• استفاده از اطاعات بیش در تبلیغات

ارائه اطلاعات بیش در تبلیغات از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی میباشد. به این معنا که در روزنامه و مجلات فقط می توان یک کادر تبلیغاتی داشت که تعداد محدودی متن در آن قرار می گیرد ولی در تبلیغات اینترنتی میتوان از فایل های تصویری گیف (GIF) استفاده نمود که با عوض شدن تصویر آن از نوشته های بیشتری بهره برد و یا با نمایش تیزر چند ثانیه ای در ویدئوها اطلاعات کاملتری را در معرض نمایش قرار داد و یا این که با کلیک روی تبلیغ به وبسایت و یا صفحه خاصی برود تا اطلاعات کاملتر در آن به نمایش در بیاید.

مزایای تبلیغات اینترنتی
• روش های پرداخت معقول و متناسب

در بازاریابی آفلاین می بایست کل مبلغ تبلیغ در همان اول پرداخت شود ولی در بازاریابی آنلاین و استفاده از تبلیغات اینترنتی می توان پرداخت قیمت را بر اساس کلیک ها ، مخاطبان واقعی انجام داد.

 

• توانایی ردگیری و اندازه گیری عملکرد آن

از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی می توان به قابلیت ردگیری و اندازه گیری آن اشاره نمود. در تبلیغات دیجیتالی و آنلاین بوسیله ابزارهای مختلف می توان میزان عملکرد و تاثیر تبلیغات را مورد ارزیابی قرار داد که این بررسی نتیجه بهتر و کاملتر شدن فایل تبلیغاتی خواهد شد.

• قابلیت ویرایش و به روز رسانی

تبلیغات اینترنتی را میتوان بعد از فرستادن فایل مورد پیشنهاد ویرایش و یا حذف نمود. به طور مثال برای تغییر اطلاعات موجود در تبلیغات ارسالی در یک وبسایت فقط کافیست نسخه نو را آپلود کرد و کد تبلیغ را تغییر داد ولی در رسانه های دیگری که چاپ می شوند این امکان وجود ندارد.

• قدرت برند سازی بالا

برند سازی لوگو ، نام شرکت و نام محصول های یکی از مهم ترین روشهای بازاریابی به حساب می آید و تبلیغات اینترنتی به بهینه سازی روند برند سازی یاری بسزایی می کند.

شرکت جهان وبسایت با داشتن سالها تجربه در ارائه خدمات تبلیغات اینترنتی شما را در رونق بخشیدن به کسب و کار خود و درست کردن درآمد بالاتر از این راه کمک میرساند.

——————————————————————

مطالب مرتبط: