میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو : آندراس آراتو (András Arató) -پیرمردی که فضای مجازی را تسخیر کرد-، میم پیرمردی که صاحب لبخند به‌ظاهر غمگینی میباشد، سوژۀ این روزهای توییتر و اینستاگرام و… شده میباشد. این روزها بارها شاهد تصاویرش در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم؛ تصاویری که غالباً دارای نوشته‌هایی میباشد که اشارۀ مستقیم به مسائل روز جامعه دارد و این نوشته‌ها همراه با کنایه‌های جذابی میباشد که بین کاربران فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

آندراس ایستوان آراتو، مهندس برق بازنشسته در کشور مجارستان میباشد.

کاربران فضای مجازی آندراس را بیش به خاطر تبدیل‌شدن به نوعی الگوی رفتاری اینترنتی می‌شناسند. میم پیرمرد این روزهای دنیای اینترنت، به دلیل حالت کلی صورت و لبخندی که ظاهری جعلی دارد، در میان کاربران به «Hide the Pain Harold» (غمت را پنهان کن هارولد) معروف شده میباشد.

در این بلاگ‌پست تلاش داریم تا بدانیم این پیرمرد جذاب و خوش‌لباس مجارستانی کیست و چه می‌کند و چطور میم پیرمرد مشهور شبکه‌های اجتماعی شده میباشد. اگر شما هم یار دارید تا این میم پیرمرد را بیش بشناسید، با ما در این مقاله همراه باشید.

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

ماجرای میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

همۀ ما میتوانیم در فضای مجازی به‌راحتی و به‌سرعت به میم تبدیل بشویم. کافی میباشد در یک برنامۀ تلویزیونی حضور داشته باشیم یا در صحنه‌ای از یک فیلم بازی کنیم یا حتی تصویر ناجور یا خنده‌داری از ما در فضای مجازی پخش شود.

میم پیرمرد این روزهای دنیای مجازی داستانی مشابه دارد. او متولد ۱۱ژوئیه۱۹۴۵ در مجارستان است. مهندس برق بازنشسته‌ای است که در سال ۱۹۶۹ از دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، دانشکدۀ مهندسی برق، فارغ‌التحصیل شده است. جالب است بدانید که میم پیرمرد پس از بازنشستگی، به‌مدت پنج سال به‌عنوان دی‌جی در یک ایستگاه رادیویی محلی کار کرده است. دست روزگار او را با لبخند خاصش و عکس‌هایی که حاصل عکاسیِ عکاس معروفی است، به چهرۀ مشهور این روزهای فضای مجازی تبدیل کرد.

وقتی که آراتو، میم پیرمرد فضای مجازی، از سفرهایش تصویر می‌گرفت و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد، نه‌تنها دوستانش عکس‌های او را می‌دیدند، بلکه یک عکاس حرفه‌ای هم او را دنبال می‌کرد.

تا این که با او تماس گرفت و گفت که به دنبال یک مدل میباشد و به او نظر عکس‌برداری داد. آراتو این نظر را پذیرفت و عکاس چند تصویر گرفت که هم او و هم آراتو یار داشتند. بعد از آن، میم پیرمرد برای عکس‌برداری‌های بیشتری دعوت شد و بیش از صد عکس سهام از او ساخته شد و او موافقت نمود که عکس‌ها برای این منظور استفاده شوند و این توافق بین آن‌ها اتفاق افتاد.

آراتو بعد از مدتی تصاویر خودش را در گوگل جست‌وجو نمود و عکس‌هایی را از خود به‌عنوان یک دکتر مشاهده نمود که در صفحۀ اصلی یک بیمارستان بود. چند ماه بعد، او دوباره عکس‌هایش را در گوگل جست‌وجو نمود و عکس‌های بیشتری از خودش را کشف نمود. در یکی از این عکس‌ها روی چهره‌اش کوه راشمور چسبانده شده بود. این نخستین گام‌های حضور میم پیرمرد در اینترنت بود.

اوایل آراتو از این که مردم متن خنده‌دار به عکس‌هایش اضافه می‌کردند ناراضی بود و دائماً می‌گفت که واقعاً «یک آدم خنده‌دار» نیست.

اما بعداً آراتو، میم پیرمرد فضای مجازی، یادش آمد که در وقت تحصیلش هم کارهای مشابهی را انجام داده است؛ همچون نقاشی روی کتاب‌های شاعر مجارستانی‌، یانوس آرانی (Janos Arany)، که او را شبیه یک دزد دریایی نقاشی کرده بود.

او می‌دانست که بستن یکی از صفحات وبی که عکس‌های او را منتشر می‌کند، کافی نخواهد بود؛ زیرا محتوای میم می‌تواند به‌زودی دوباره بازنشر شود. بنابراین، پس از شش سال، از زمانیکه این داستان آغاز شده بود، وضعیت میم خود را پذیرفت؛ اما باز هم امیدوار بود که همه عکس‌های او را فراموش کنند و دوباره از آن‌ها استفاده نکنند؛ ولی این اتفاق نیفتاد. در اول، فقط کاربران اینترنت در ایالات‌متحده عکس‌های او را فرستادن می‌کردند، اما بعداً عکس‌های میم پیرمرد در اروپا و بعد در بقیۀ جهان، به‌صورت همه‌گیر منتشر شد.

عکاس مشهوری که از میم پیرمرد عکاسی کرده میباشد، عکس‌هایی در طیف وسیعی از ظواهر متفاوت در مشاغل مختلف از آراتو گرفته میباشد.

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

مجموع این عکس‌ها به‌شکلی میباشد که به نظر می‌رسد در همۀ حرفه‌ها استاد است و زیاد هیجان‌زده میباشد. درواقع، او در عکس‌هایش لباس‌های متفاوتی از مشاغل مختلف را پوشیده میباشد که او را شبیه استادان همه‌فن‌حریف کرده است.

ولی نام مستعار آراتو برای این میباشد که لبخندهای او در عکس‌هایش شبیه زمانی میباشد که شما با دندان‌قروچه لبخند می‌زنید. آدم را صحیح یاد زمانی می‌اندازد که با والدین خود درگیر می‌شوید و دقیقاً در همان لحظه‌ای که شما از عصبانیت داغ کرده‌اید، کسی می‌خواهد از شما تصویر خوشحال گیرد.

هنگامی که میم‌بودن در ذاتت باشد

در روزهای پیش، آراتو در صفحۀ فیس‌بوکش، تصویر سیاه و سفیدی از وقت اعزام به خدمت در ارتش مجارستان در دوران جوانی‌اش، منتشر نمود. اگر میم‌های اینترنتی در آن وقت وجود داشتند، ممکن بود خیلی زودتر به محبوبیت بین‌المللی می‌رسید؛ زیرا ویژگی‌های خاص دارای ارتباط با چهرۀ او از پیش وجود داشته میباشد.

آراتو در عنوان عکسی که در فیس‌بوک منتشر کرده بود، نوشت: «قبل از الگوی رفتاری… چه کسی این عکس را به یاد می‌آورد؟»

هوادارانش هم پس از انتشار این عکس، آغاز به ساخت الگوهای جدیدی از میم کردند؛ آنچه در عکس‌ها به پیشنهاد می‌رسد این میباشد که او با لبخند اجباری مشکلات خود را پوشانده میباشد.

به‌طور مثال، نظرهای یکی از هواداران میم پیرمرد در ذیل عکسش: «هنگامی که شما فقط از مأموریت سه‌ساله برای دیدار با کودک دوماهۀ خود بازگشتید.» یا پیشنهاد یک شخص دیگر از آن‌ها این بود: «هنگامی که دولت شما را مجبور به ورود به ارتش می‌کند.» یکی دیگر از هوادارانش در فیس‌بوک هم چنین نوشت: «وقتی که شروع درد میباشد.»

پیشنهادات کاری و تبلیغاتی آندرس آراتو از زبان خودش

به تدریج مردم متوجه شدند که مالکیت این میم ها متعلق به من میباشد و با من تماس می گرفتند و کارهای نو و جذاب نظر می دادند. حتی در یک پیام بازرگانی تلویزیونی هم به من نقش دادند. در یکی از این آگهی ها که من در آن نقش یک فروشنده ماشین مجارستانی را بازی می‌کردم مثلا به آلمان سفر می‌کنم تا یک ماشین دست دوم بخرم و ماشین در اواسط راه خراب می‌شود. برند صاحب آگهی در پیام بازرگانی این طور به مخاطب القا میکند که اگر ماشین را مستقیم از خود شرکت می‌خریدم این مشکلات برایم قبل نمی‌آمد. پولی که از بابت آن آگهی گرفتم زندگی ام را تغییر داد و حتی همسرم هم دیگر نظرش عوض شده بود.

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

حال زندگی ام دگرگون شده و مردم مرتب از من خواهش می کنند ماجرای این تصویر و زندگی ام را برای شان بگویم.

حتی یک تیم فوتبال من را به انگلستان دعوت نمود تا ویدیویی در مورد شهر منچسر با بازی من بسازد. شرکت آلمانی Otto هم که از غول‌های صنعت پست محسوب می‌شود از من خواسته تا در آگهی‌های بازرگانی شان بازی کنم. گروه موسیقی راک Cloud ۹+ در مجارستان هم ترانه‌ای به اسم “دردت را پنهان کن” منتشر کرده و من در آن ویدیو بازی کرده ام.

سال گذشته بیش از ۲۰ پرواز از بوداپست به شهر‌های مختلف دنیا داشتم: از اروپا و روسیه گرفته تا آمریکای جنوبی. ماه قبل هم به شیلی و کلمبیا سفر کردم تا در چند برنامه تلویزیونی شرکت کنم و آن زمان نخستین باری بود که احساس کردم یک سلبریتی هستم.

حرف آخر

هرآنچه بر میم پیرمرد یا آندراس آراتو گذشته میباشد، او را تبدیل به یک الگوی رفتاری یا زبان مشترک کاربران در فضای مجازی در سراسر جهان کرده میباشد که از این تصاویر برای بیان حرف‌هایشان همراه با طنز تلخ استفاده می‌کنند.

بسیاری از هوادارانش در آوریل ۲۰۲۱، با ابتلای وی به کوید نگران سلامتی آراتو شدند، ولی خوشبختانه او در انتها ماه خبر سلامتی‌اش را به دوستدارانش داد وگفت بهبود یافته و هر روز بهتر می‌شود.

در جدید ترین تصویر او در شبکۀ اینستاگرامی‌اش با عنوان Hide the Pain Harold، کاربران ایرانی شبکۀ اینستاگرام، کامنت‌های جالبی به فارسی نوشته‌اند که با اخبار داغ انتخاباتی این روزهای ایران بی‌ارتباط نیست.

سایت سرویس دات کام پذیرای انواع آگهی های اینترنتی شما به صورت کاملا رایگان و با بازدهی بالا در هر زمینه ای!

مطالب مرتبط :