نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی

نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی

نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی : پیش از آغاز نورپردازی و چراغانی نمودن فضای بیرونی نکته ها ذیل را انجام دهید:

جا و فضایی که قرار میباشد روشنایی را در آن جا انجام بدهید، برگزینید.
این که پیش از آغاز هرکاری برنامه داشته باشید زیاد مهم میباشد. در اول به خوبی فضای بیرونی حیاط خانه خود را بررسی نمایید. در انتخاب سختگیری نکنید و تلاش نمایید مکانی متناسب برای چراغانی و نورپردازی برگزینید.

حواستان به منبع برق و طول سیم‌های انتخابی باشد. اگر در حیاط خانه پریز برق نیست با یک مشکل جدی رو به رو هستید.

با توجه به ایده نورپردازی و طراحی، مکانی را برای پریز برق خود برگزینید. تلاش نمایید موقعیت پریز به گونه ای باشد که در دیگر بخش‌های حیاط به پریز دیگری احتیاج نشود.

نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی
 
متراژ تقریبی سیم‌کشی مورد نیاز برای ریسه‌های روشنایی را مشخص نمایید

پیش از خرید رشته‌های نورانی برای چراغانی با یک اندازه گیری حدودی نیاز به سیم برق را برآورد نمایید. به شکل و حالتی که قرار میباشد این رشته‌های سیم آویزان شوند هم توجه نمایید و در اندازه گیری لحاظ نمایید. هنگامی به مقدار تقریبی طول مورد پیشنهاد خود رسیدید، کمی بیش  سیم رشته‌ای خریداری نمایید تا موقع چراغانی و نورپردازی کم نیاید.

 
ریسه‌ها، لامپ‌ها و ابزار و وسایلی که احتیاج دارید را خریداری نمایید (نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی)

کاری که تصمیم به آغاز نمودن آن را دارید ضمن این که صبر و حوصله زیادی می‌خواهد، نیاز به خریدن وسایل زیادی هم دارد. در همین ابتدای کار یک موضوع را با خودتان حل و فصل نمایید. این موضوع به خرید ارزان و گران مربوط می‌شود. بودجه مشخصی برای نورپردازی و روشنایی فضای حیاط خانگی خود اختصاص بدهید و نسبت به آن خرید وسایل و لوازم را انجام بدهید.

داشتن مهر استاندارد وسایل و لوازمی که خریداری می‌کنید زیاد مهم میباشد. اگر مهر استاندارد را وسیله‌ای نداشته باشد ممکن است پایان زحمات شما در کسری از ثانیه از بین برود. پس اگر وسیله‌ای کم هزینه بدون مهر استاندارد را دیدید از خریدن آن صرف پیشنهاد نمایید. با خرید تجهیزات و وسایل استاندارد می‌توانید در سال‌های متوالی از این روشنایی و نورپردازی استفاده نمایید.

در ریسه‌های چراغانی به طور معمول ریسه و لامپ بصورت جداگانه به فروش می‌رسند. برای لامپ شما می‌توانید از لامپ‌های ۱۴ تا ۱۸ استفاده نمایید و طول استاندارد ریسه آن می‌تواند با توجه به نیاز شما در اندازه ۶۰ سانتی‌متری تا ۷ متری انتخاب شوند.
 
مشخص نمایید هر یک از لامپ‌ها قرار میباشد در کجای رشته سیم قرار بگیرند. پس موضوعی که زیاد اهمیت پیدا می‌کند طرح و ایده‌ای برای ریسه‌های روشنایی خود داشته باشید. پس اگر طرح و ایده‌ای ندارید می‌توانید با یک طراح مشورت نمایید.

طول عمر روشنایی، برای خریداران خیلی اهمیت دارد. این که لامپی که برای ریسه روشنایی خود خریداری می‌شود، سال‌ها بتواند برای آن‌ها کار بکند. از جایگزین‌های متناسب برای لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های LED میباشد. لامپ‌هایی که هم نور بهتری دارند و هم عمر طولانی‌تری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای دارند.

این که علاقمند به استفاده از چه رنگ روشنایی هستید به سلیقه شما بستگی دارد. بعضی‌ها یار دارند زردی نور بشتری در محیط حیاط خود داشته باشد. بعضی از افراد یار دارند رنگ محیط گرم و مجذوب کننده باشد.

فاصله استاندارد لامپ‌ها از یکدیگر در کمترین فاصله میبایست ۱۵ سانتی‌متر باشد. بیشترین فاصله دو لامپ از یکدیگر نبایستی بیش از ۱۰۰ سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند. ولی ریسه‌های روشنایی را چطور میبایست آویزان کرد؟
 

نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی
جا قرارگیری ریسه‌ها را مشخص نمایید (نورپردازی حیاط با استفاده از ریسه های روشنایی)

در ابتدای کار میبایست به طور تقریبی محل قرارگیری ریسه‌های روشنایی را مشخص نمایید. اگر در اینکار شخصی به شما یاری بکند بهتر میباشد. ریسه‌ها را با یاری چسب به طور تقریبی به دیوار بچسبانید و با یاری گرفتن از یک مداد یا خودکار نقاطی که قرار میباشد بست و یا نگهدارنده روی دیوار نصب شوند را علامت‌گذاری نمایید.

محل قرارگیری ریسه‌های روشنایی می‌تواند بر روی درختان، فنس‌ها، میله‌ها و گوشه‌ای از سقف باشد زیرا بست‌ها و نگهدارنده‌ها روی بخش‌های گفته شده به راحتی نصب می‌شوند.

اگر در حیاط خود فضایی متناسب برای نصب ریسه‌های روشنایی را ندارید، میبایست خود دست بکار بشوید و با یاری گرفتن از میله‌ها، جا و فضای متناسب برای قرارگیری این ریسه‌ها را درست کردن نمایید.

———————————

مطالب مرتبط: