به همین راحتی حال خودتو خوب کن

به همین راحتی حال خودتو خوب کن

به همین راحتی حال خودتو خوب کن:اگر به دنبال چند روش ساده برای داشتن حالا پسندیده هستید خواندن مطلب ذیل را به شما توصیه می‌کنیم.پای درد و دل بعضی‌ها که می‌نشنیم از یکنواختی زندگی‌شان گله دارند و احساس می‌کنند روزها برایشان تکراری و خسته کننده شده؛ درمورد خودشان می‌گویند: «از زندگی‌ام دلزده شده‌ام و نمی‌دانم چه کار کنم؟ حتی دیگر حوصله همسر و بچه‌هایم را ندارم.»

کمی احساس بی‌حوصلگی در طول روز شاید طبیعی باشد، ولی در دراز مدت می‌تواند زمینه ساز افسردگی‌ در افراد شود. در مورد راهکار‌های این مسئله پزشک زهرا توکلی روانشناس و روان درمانگر می‌گوید:

*خانم‌ها حواستان به هورمون‌ها و مزاجتان باشد

نخستین نکته‌ای که در مورد بی‌حوصلگی در خانم‌ها اهمیت دارد بحث هورمونی در آن‌ها میباشد. بالا و پایین رفتن هورمون‌ها خصوصا هورمون‌های جنسی عامل تغییرات خلق وخو در آنان می‌شود. معمولا” اوج این مسئله در روزهای نزدیک به سیکل ماهانه دیده می‌شود.

مورد بعدی که تاثیرگذار میباشد تغییرات مزاجی میباشد. بانوان امکان دارد بعد از زایمان دچار تغییرات مزاجی شوند، مثلا خانمی قبلا مزاج خشکی داشته و بعد از زایمان دچار مزاج گرم و خشک شود یا حتی دچار 1 سری تعارضات زناشویی با همسرشان، یا برخی کم توجهی‌ها از طرف همسر یا خانواده همسر شوند.

*مشکلاتی که در طول زندگی داشته‌ایم بی‌تاثیر نیست

عامل مهم دیگر مشکلات فردی و شخصی میباشد. امکان دارد بعضی افراد در طول زندگیشان به خصوص در دوران کودکی با مشکلاتی مثل اختلافات خانوادگی و…درگیر بوده اند که اکنون در شخصیتشان تاثیر منفی گذاشته میباشد.

 

*ارتباطات خود را با دیگران بهتر نمایید

بعضی از افراد امکان دارد در تعامل با دیگران دچار مشکل باشند و این باعث شود احساس تنهایی کنند. این که بخواهند همه افراد مثل آنها‌ فکر بکند یا رفتارشان مطابق سلیقه آنان باشد سبب میشود از اطرافیانشان دور شوند. این دور شدن از دیگران به خصوص نزدیکان عاملی میشود برای تنهاتر شدن و رسیدن به 1 حالا بد .

*راهکار‌هایی که سبب حالا خوبمان می‌شود

توکلی در توضیح راهکار‌هایی که سبب حالا پسندیده می‌شود چنین می‌گوید:

در قدم ابتدا افراد ذهنشان را تصفیه کنند و افکار مثبت داشته باشند. تصور اینکه من چقدر بی‌حوصله، بدشانس و… هستم خود سبب کلافگی در آن‌ها می‌شود.از بی‌برنامگی فرار کنند. بیکاری مادر همه آسیب ها میباشد. ذهنشان را به یادگیری مهارت نو آماده کنند. برای خود اهداف واقع بینانه تعیین کنند. برای تغییر نیاز به گام‌های تدریجی ولی پیوسته میباشد. از کهن گفته‌اند سنگ بزرگ نشانه نزدن میباشد. برای اهداف بزرگ گام‌های کوچک و قابل دست‌یابی تعیین کنند.

در مکان‌های عمومی مثل موزه‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت کنند تا ارتباطشان با افراد جامعه قطع نشود.ورزش کنند. ذهن سالم در بدن سالم قرار دارد، حضور در محیط خارج از خانه و طبیعت برای سلامت روح و جسم افراد مفید میباشد. برای آغاز قدم زدن گزینه خوبی میباشد.به ازای هر تغییر، از خود تشکر کنند.

ارزش 1 کورسوی امید در ظلمات را بدانند و قدردان 1 گام هرچند کوچک باشند و آن را کم ارزش ندانند. گاهی 1 آفرین از سمت منتقد درونی از هدایای گرانبهای نزدیکان، دلنشین‌تر میباشد.و در آخر پیوند خود را با قدرت نامتناهی احیا کنند. در دریای ناامیدی تنها قادر مطلق کمک رسان میباشد. پیوند مجدد با خداوند بامحبت به زندگی بی‌روح، رنگ و لعاب تازه‌ای می‌بخشد.

 

مطالب مرتبط: