آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام  : امروزه اکثر افراد برای خرید کردن و دیدن اجناس مختلف به‌جای رفتن به پاساژ و مغازه، از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ زیرا هر صفحه اینستاگرامی به یک مغازه رایگان برای مشاغل مختلف تبدیل‌ شده‌است؛ اما موضوع اصلی اینجاست که در این بازار شلوغ اینستاگرام، کدام مغازه می‌تواند مشتری بیشتری جذب کند؟ مغازه‌ای که تبلیغ کردن را بلد باشد!

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ این سوال ممکن است برای شما نیز به عنوان صاحب یک پیج فروشگاهی پیش آمده باشد. در این مطلب قصد داریم آموزش تبلیغات در اینستاگرام را به‌صورت گام‌به‌گام و اصولی در اختیار شما قرار دهیم تا در میان انبوهی از رقبایتان دیده شوید و مخاطبان را به سمت پیجتان جذب کنید.
قدم صفر: پروفایل شما آماده تبلیغ است؟

پروفایل شما مغازه و دکان شماست. آیا برای مغازه نصفه‌ونیمه که هنوز در حال احداث است، مراسم افتتاحیه برگزار می‌کنید؟ قطعا نه. پس برای بالا بردن کرکره پیج و جذب مخاطب، ابتدا لازم است پیجتان را آب و جارو کنید. در ادامه به‌ مواردی می‌پردازیم که برای آماده‌سازی پیج برای تبلیغات اینستاگرام لازم است انجام دهید:
نوشتن بیوی جذاب

تاثیرگذاری روی مخاطب: instagram

برای تاثیرگذاری روی مخاطب در نگاه اول، فقط ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید! پس لازم است از آن نهایت استفاده را بکنید. بیو پیج شما باید شخصیت برندتان را منتقل کند و در واقع مردم را برای فالو کردن پیجتان قانع سازد. این‌ها موضوعات گسترده‌ای هستند که لازم است در یک فضای محدود بیان شوند؛ اما خوشبختانه بخش‌های مختلفی در بیو برای معرفی پیج به مخاطب وجود دارد:

نام پیج: بهتر است به همراه نام برند، اسم محصولاتتان را هم در این قسمت ذکر کنید. برای نمونه اگر روسری می‌فروشید و نام برندتان «رنگی‌ رنگی» است، در این قسمت به‌جای نوشتن اسم خاص «رنگی رنگی»، از عبارت «روسری فروشی رنگی رنگی» استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا در سرچ اینستاگرام نیز دیده شوید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.
راه‌های ارتباطی: برای آنکه اعتبار خود را به مخاطب نشان دهید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید، لینک وب‌سایت، آدرس و شماره تلفن خود را در بیو قرار دهید.
کال تو اکشن (call to action): در این قسمت مخاطبان را به انجام یک کار مشخص دعوت کنید. مثلا آن‌ها را به وب‌سایتتان هدایت کنید یا بخواهید تا از پست‌های شما دیدن کنند. البته لازم است این درخواست خلاقانه باشد تا مخاطب را به اقدام کردن ترغیب کند.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

عکس پروفایل مناسب

اکثر برندها از لوگوی خود برای عکس پروفایل استفاده می‌کنند. این کار به افزایش اعتبار شما کمک کرده و به مخاطبان این امکان را می‌دهد که در یک نگاه متوجه شوند موضوع پیج شما چیست. اگر لوگو ندارید اصلا نگران نباشید. می‌توانید از یک عکس باکیفیت و مرتبط با موضوع پیج و کسب‌وکارتان استفاده کنید. مثلا اگر در زمینه طراحی چهره و کاریکاتور فعالیت می‌کنید، یکی از آثار مطرح خود را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید.

داشتن تعداد حداقلی فالوور واقعی و پست باکیفیت

هیچ‌کس از یک مغازه خالی خرید نمی‌کند. پس قبل از اجرای تبلیغات اینستاگرامی، لازم است تعداد قابل قبولی پست جذاب و باکیفیت داشته باشید تا مخاطبان جدید بدانند در پیج شما دنبال چه موضوعاتی باشند.

پیشنهاد می‌شود از عکس‌هایی واضح و چشم‌نواز استفاده کنید، مخاطب را با موضوع پست درگیر کنید (برای مثال از آن‌ها سوال بپرسید)، انواع قالب‌های محتوایی مانند عکس و ویدیو را امتحان کنید، از استوری اینستاگرام غافل نشوید، کپشن‌های خلاصه اما پرمحتوا بنویسید و درباره موضوعات جذاب و موردنیاز مخاطب صحبت کنید.

همچنین در ابتدای کار از آشنایان و دوستان خود بخواهید تا پیج شما را حمایت کنند و آن را فالو کنند؛ زیرا افراد پیجی را که هیچ فالووری ندارد، برای دنبال‌کردن انتخاب نمی‌کنند. البته برای جمع‌آوری تعداد حداقلی فالوور، اصلا به سمت خرید فالوور فیک نروید و از همان ابتدا سعی کنید پیجتان را با روش‌های اصولی ارتقا دهید.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

مشخص کردن اهداف تبلیغ

قبل از انجام تبلیغات لازم است که تعریف روشنی از اهدافتان داشته باشید؛ به بیان ساده یعنی مشخص کنید با انجام تبلیغات می‌خواهید به چه دستاوردی برسید؟ آیا فالوور بیشتری می‌خواهید یا به دنبال افزایش تعامل مخاطبان با پیجتان هستید؟ معمولا اهداف کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام به‌صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • آگاهی از برند به‌منظور جذب مخاطب جدید
  • برقراری تعامل با مخاطبین از طریق لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری.
  • جذب بازدید و ورودی بیشتر برای وب‌سایت
  • اعلام یک رویداد یا اتفاق خاص مانند مسابقه، جشنواره، تخفیف مناسبتی و…
  • اعلام و رونمایی از محصولات و خدمات جدید
  • فروش بیشتر و کسب درآمد

تعریف کردن هدف

تعریف کردن هدف در ابتدای کار به اندازه تهیه نقشه در ابتدای سفر اهمیت دارد. در سفر برای یافتن مقصد از نقشه استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم راه را درست می‌رویم. در مسیر تبلیغات نیز گاهی لازم است به اهداف تبلیغاتی خود بازگردیم تا مطمئن شویم هنوز در راستای دستیابی به آن‌ها قدم برمی‌داریم.
مشخص کردن مخاطبان هدف

برای چه کسی قرار است تبلیغات انجام دهید؟ فکر می‌کنید چه کسانی از دیدن تبلیغ پیج شما استقبال می‌کنند؟ تعیین مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا تبلیغات پربازده‌تری داشته باشید و بودجه‌تان را هدر ندهید. در واقع با این کار تبلیغتان را فقط به کسانی نشان می‌دهید که شما را به هدفتان می‌رسانند و اقدام موردنظرتان را انجام می‌دهند.

تشخیص مخاطبان هدف اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن فقط لازم است کمی دقیق‌تر به فالوورهایتان نگاه کنید و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و… را کشف کنید. برای مثال فرض می‌کنیم شما یک پیج در زمینه کارآفرینی و استارتاپ دارید و در آن درباره نحوه راه‌اندازی شغل، زندگی کارآفرینان موفق و.. صحبت می‌کنید. بنابراین افراد جوان و باانگیزه مخاطبین شما هستند.

آن‌ها معمولا در ساعات ابتدایی روز دانشگاه یا سرکار هستند و کمتر اینستاگرام را چک می‌کنند. بنابراین تبلیغتان را باید به پیجی بسپارید که مخاطبانش دارای چنین ویژگی‌هایی ‌باشند.

تعیین بودجه تبلیغات

یکی دیگر از نکات مهمی که معمولا در آموزش تبلیغات اینستاگرام به آن اشاره نمی‌شود اما بسیار مهم است، تعیین بودجه است. چقدر می‌خواهید برای تبلیغات هزینه کنید؟ درحقیقت پاسخ این سوال است که مدل تبلیغاتی شما را تعیین می‌کند. برای مثال، تبلیغات بازدیدی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات اینفلوئنسری دارد. همچنین تعرفه پیج‌های مختلف برای انجام تبلیغات متفاوت است.
تعیین مدل تبلیغات اینستاگرامی

در این مرحله لازم است متناسب با هدفتان و چیزی که قصد دارید آن را تبلیغ کنید، مدل تبلیغات را انتخاب کنید. برای مثال اگر به‌تازگی پیجتان را راه‌اندازی کردید و هدفتان افزایش آگاهی از برند است، به تبلیغاتی لازم دارید که در آن پیجتان تگ شده باشد. اگر هدفتان افزایش بازدید وب‌سایتتان است، لازم است تبلیغتان در قالب استوری حاوی لینک منتشر شود؛ یا اگر آیا قصد دارید محصول جدیدتان را به مخاطبان معرفی کنید، می‌توانید از تبلیغات بازدیدی اینستاگرامی استفاده کنید که در ادامه مطلب آن را برایتان توضیح می‌دهیم.

چگونه پیج مرتبطی برای تبلیغات اینستاگرام پیدا کنیم؟

حال که پیجتان آماده است، در قدم دوم باید پیج مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید.
در اکسپلور اینستاگرام جستجو کنید.

اکسپلور پیج‌هایی را به شما نشان می‌دهد که از نظر ایجاد محتوا و تعامل مخاطبان عملکرد خوبی دارند. شما می‌توانید از بین این پیج‌های پربازدید، صفحاتی را برای تبلیغ انتخاب کنید. البته دقت کنید که پیج موردنظر با محتوای صفحه شما هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال اگر در زمینه فروش لباس عروس فعالیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم مانند عکس زیر، در اکسپلور دنبال چنین پیج‌هایی بگردید.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام

هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود را جستجو کنید.

با جست‌وجوی هشتگ‌های مرتبط، ببینید چه پیجی در این هشتگ‌ها رتبه بهتری کسب کرده و بازدید بیشتری دارد. سپس محتوای پیج موردنظر را به‌ منظور سفارش تبلیغ بررسی کنید. برای مثال اگر اسباب‌بازی فروشی دارید، می‌توانید از هشتگ‌های زیر استفاده کنید.

استفاده از هشتگ برای تبلیغات در اینستاگرام

از پنل تبلیغاتی جریان برای انتخاب پیج‌های مرتبط استفاده کنید.

دوست دارید که تمامی پیج‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را به‌صورت یک‌جا مشاهده کنید و همه آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید؟ صفحه دیسکاور جریان این امکان را برای شما فراهم نموده‌است؛ با ورود به این صفحه می‌توانید موضوع کسب‌وکارتان را انتخاب کرده و به‌آسانی پیج‌های تبلیغ‌کننده را از نظر تعداد فالوور، نرخ تعامل، میزان تعرفه و… مقایسه کنید .

از بین آن‌ها بهترین گزینه را برای تبلیغات انتخاب کنید. برای مثال، شما فروشنده لوازم‌التحریر هستید و می‌خواهید تبلیغتان را در قالب استوری و در پیج‌هایی با بیشترین نرخ تعامل منتشر کنید. همچنین سقف بودجه تبلیغاتی شما ۵ میلیون تومان است.

مانند عکس زیر، با استفاده از صفحه دیسکاور جریان می‌توانید پیج‌هایی متناسب با شرایط خودتان پیدا کنید. اگر از تبلیغات اینفلوئنسری استفاده کنید می‌توانید فرآیند تولید محتوا را به اینفلوئنسر مربوطه بسپارید که برایتان متناسب با سناریویی که در نظر دارید، محتوا آماده کند. این گزینه مناسب افرادی است که محتوای آماده و مناسبی ندارند و ترجیح می‌دهند تولید محتوای تبلیغاتی را خودشان انجام ندهند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این قابلیت استفاده کنید.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

صفحه دیسکاور جریان برای تبلیغات در اینستاگرام

چگونه پیج مناسب و پربازده برای تبلیغات را تشخیص دهیم؟

حال که مجموعه‌ای از پیج‌ها را انتخاب کردید، وقت آن است که تک‌تک آن‌ها را به‌طور کامل ارزیابی کنید. برای انجام این کار دو راه پیش رو دارید:
بررسی پیج‌های منتخب

تعداد فالوور

در این قسمت لازم است فالوورهای پیج منتخب را از نظر فیک بودن یا نبودن بررسی کنید؛ برای این کار، می‌توانید پروفایل آن‌ها را بررسی کنید. معمولا اکانت‌های بدون عکس یا با اسم ناواضح فیک هستند. همچنین می‌توانید تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها را با تعداد فالوورها تطبیق دهید؛ باید یک تناسبی بین لایک‌ها و تعداد فالوورهای یک پیج وجود داشته باشد. به طور میانگین و برحسب نوع کسب‌و‌کار باید حدود ۱۰ درصد فالوورهای پیج مربوطه تعداد لایک‌ هر پست باشد؛ بنابراین محتاطانه عمل کنید و تعداد فالوور را در کنار فاکتورهای دیگر برای تصمیم‌گیری در نظر بگیرید.

میزان تعامل مخاطبان (اینگیجمنت ریت)

نرخ تعامل به معنای میزان ارتباط برقرار کردن فالوورها با محتوای پیج است. هر چه نرخ تعامل بیشتر باشد، بهتر است و به دنبال آن تعرفه تبلیغات پیج نیز بیشتر خواهد بود. برای محاسبه نرخ تعامل از فرمول زیر استفاده کنید:

  • مجموع لایک‌ها و کامنت‌های ۱۲ پست اخیر پیج تقسیم بر تعداد فالوور.

مرحله بعد پس از محاسبه نرخ تعامل، بررسی کیفیت تعامل است. این موضوع به بررسی عمیق‌تر نرخ تعامل می‌پردازد. به همین خاطر لازم است دقیق‌تر به تعداد لایک و کامنت نگاه کنیم؛ اگر پستی تعداد لایک بالا و تعداد کامنت کم داشته باشد، احتمال اینکه لایک‌ها جعلی باشند زیاد است.

برای بررسی واقعی بودن کامنت‌ها، کیفیتشان را بررسی می‌کنیم؛ اگر تعداد کامنت‌ها زیاد باشد اما بیشتر آن‌ها استیکر یا کامنت‌های تک کلمه‌ای بی‌ربط با موضوع پست باشند، احتمال اینکه کامنت‌ها نیز جعلی و خریداری‌شده باشند زیاد است.

تناسب موضوع و فضای محتواهای آن صفحه با تبلیغ شما

مشابه بودن محتوای پیج شما با محتوای صفحه موردنظر به این معنا نیست که شما رقیب یکدیگر هستید؛ بلکه می‌توانید از این تشابه به نفع خودتان استفاده کنید. برای مثال، فرض کنید فروشنده لباس‌های ورزشی هستید و می‌خواهید خبر تخفیف آخر سالتان را به اطلاع مخاطبان برسانید. هر پیجی که محتوایی با موضوع ورزش و سلامتی داشته‌باشد، برای تبلیغ شما مناسب است. حتی اگر محتوای پیج‌هایتان مشابه یکدیگر باشد، هیچ اشکالی نخواهد داشت.

نکته مهم دیگر در این قسمت، بررسی کیفیت محتواهای پیج منتخب است. سعی کنید برای اجرای کمپین تبلیغاتی رسانه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر تشابه با موضوع پیجتان، محتوای زرد و بی‌کیفیت نداشته باشد و از منابع معتبر و تخصصی برای تولید محتوا الهام گرفته‌باشد.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

تناسب مخاطبان پیج با مخاطبان هدف شما

شما تنها به فالوورهایی نیاز دارید که واقعا به محتوای پیجتان علاقه داشته باشند. درغیراینصورت، حتی اگر پست شما بسیار باکیفیت و جذاب باشد، مخاطبان از آن استقبال نمی‌کنند چون موضوع تبلیغ و کسب‌وکار شما در سلیقه آن‌ها جایگاهی ندارد. بنابراین لازم است پیجی را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطبانش با فالوورهای شما علایق و سلیقه‌های مشترکی داشته باشند. برای مثال، تصور کنید شما فروشنده دوره‌های آموزشی کنکور هستید و دو پیج برای انجام تبلیغات به شما پیشنهاد می‌شود.

موضوع پیج تعداد فالوور

پیج اول فالوور بیشتری دارد اما موضوع آن برای تبلیغ محصولات شما مناسب نیست؛ زیرا مخاطبان آن طرفداران موضوعاتی مانند آشپزی هستند و احتمال اینکه مخاطبان پیج دوم از محصولات شما استقبال کنند، بیشتر است و در نتیجه برای انجام تبلیغ پیجتان گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود؛ بنابراین، در نگاه اول گول تعداد فالوور بالا را نخورید و آگاهانه انتخاب کنید.

استفاده از مشاوره تبلیغات رایگان جریان برای انتخاب کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از راه‌ها برای انتخاب و تشخیص بهترین پیج، مشاوره با افرادی است که در زمینه تبلیغات باتجربه هستند و همچنین شناخت دقیق‌تری از پیج‌های مختلف دارند. برای این کار می‌توانید از مشاوره تبلیغات رایگان پلتفرم جریان استفاده کنید و با اطمینان بیشتری یک رسانه مناسب برای تبلیغات انتخاب کنید.
چگونه با پیج‌ها برای تبلیغات ارتباط برقرار کنیم؟

در گام بعدی نیاز دارید تا با پیج منتخب درباره شرایط تبلیغات و تعرفه مذاکره کنید؛ راه‌های زیر برای ارتباط‌ گیری با پیج‌ها وجود دارد:
پیام مستقیم به آن‌ها در اینستاگرام (دایرکت) یا ایمیل

برای برقراری ارتباط با پیج‌های منتخب، آسان‌ترین راه استفاده از دایرکت است؛ البته بعضی از پیج‌ها مانند عکس زیر، آدرس ایمیل خود را در بیو قرار می‌دهند؛ در این صورت، بهتر است از ایمیل استفاده کنید زیرا ساختار رسمی‌تری برای برقراری ارتباط کاری دارد. همچنین اگر از دایرکت استفاده کنید، ممکن است پیام شما در میان انبوه پیام‌های غیرمرتبط دیگری دیده نشود. در هر صورت، رعایت نکات زیر برای نوشتن پیام و درخواست همکاری می‌تواند بسیار موثر واقع شود:

در طی مکالمه بهتر است لحنی محترمانه و دوستانه داشته باشید.

معرفی کردن پیج

در ابتدا خودتان و پیجتان را به آن‌ها معرفی کرده و درباره اکانت اینستاگرام آن‌ها نیز صحبت کنید؛ برای مثال بگویید چه چیزی باعث شده تا پیجشان را برای تبلیغات انتخاب کنید، از چه مواردی در پیجشان استقبال می‌کنید و…
در پیام خود، کاملا شفاف درباره درخواستتان صحبت کنید و بگویید که چه انتظاری از آن‌ها دارید.
مرحله آخر را به آن‌ها بسپارید؛ می‌خواهید بعد از خواندن پیام شما چه کاری انجام دهند؟ نظرشان را درباره پیشنهادتان بپرسید و از آن‌ها دعوت کنید تا به پیج شما سر بزنند.

استفاده از پنل‌های تبلیغاتی واسطه

استفاده از دو روش بالا ممکن است برای شما سخت‌تر باشد؛ زیرا معمولا حجم پیام‌های پیج‌ها و اینفلوئنسرها بالاست و این موضوع باعث می‌شود تا دیر به پیام‌ شما جواب ‌دهند یا ممکن است اصلا در میان پیام‌های زیاد آن را نبینند.

همچنین برای شما مقایسه تعرفه و اطلاعات چندین پیج در دایرکت یا ایمیل کار آسانی نیست؛ اما یک پنل تبلیغاتی واسطه به شما کمک می‌کند تا در بستری سازمان‌دهی شده و منظم با رسانه‌ها در ارتباط باشید.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آشنایی با نوع دیگری از تبلیغات: تبلیغات گسترده

علاوه بر سفارش تبلیغ به پیج‌ها و اینفلوئنسرهای مختلف، یک جواب دیگر برای سوال چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم، استفاده از تبلیغات گسترده است؛ در این روش شما تمامی فرایند طراحی کمپین تبلیغات را به یک آژانس تبلیغاتی معتبر می‌سپارید و فقط اطلاعات موردنیاز مانند هدف تبلیغ، پرسونای مخاطبین، بودجه و… را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. برای مثال به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید از پلتفرم جریان استفاده کنید و از خدمات تبلیغات بازدیدی آن بهره‌مند شوید.

قبل از هر چیز لازم است با مفهوم این روش تبلیغاتی آشنا شوید. برای مثال می‌خواهید تبلیغتان ۲۰۰ هزار بار در اینستاگرام دیده شود. با تبلیغات بازدیدی، تنها به ازای تعداد بازدید مشخص، پول پرداخت می‌کنید و با این کار در سرمایه و وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

برای انجام تبلیغات بازدیدی در پنل جریان، ابتدا تعداد بازدید و بودجه مدنظرتان (به ازای هر هزار بازدید) را مشخص ‌کنید. سپس سیستم تبلیغاتی جریان پیج‌هایی را به عنوان نمایش‌دهنده تبلیغ به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از بین رسانه‌های پیشنهادی، پیج‌های دلخواهتان را انتخاب کنید و در انتها محتوای تبلیغاتی خود را داخل پنل بارگذاری کنید. تیم جریان تبلیغات شما را حداکثر پس از ۷۲ ساعت اجرا کرده و نتایج آن را در اختیارتان قرار می‌دهند.

پس از اتمام کمپین تبلیغاتی چگونه آن را ارزیابی کنیم؟

این مرحله آخرین قسمت از آموزش تبلیغات در اینستاگرام است. برای ارزیابی تبلیغ، به اهداف ابتدایی خود فکر کنید و بر اساس آن، میزان افزایش فاکتورهای موردنظر را در مدت زمان تبلیغات بررسی کنید. در این قسمت برای اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل هر معیار یک روش آسان و کاربردی معرفی می‌کنیم:

reach (بازدید): این معیار نشان می‌دهد که چند حساب منحصربه‌فرد پست شما را دیده‌اند؛ بنابراین اگر هدف شما از تبلیغات افزایش آگاهی از برند و دستیابی به کاربران بیشتر است، توصیه می‌شود پس از اجرای تبلیغات این معیار را اندازه بگیرید. فعال‌کردن تگ Add Paid Partnership در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا با پیجی که قرار است برای شما تبلیغات انجام دهد، به صورت شراکتی insight آن پست یا استوری را ببینید. پست زیر از جریان به صورت کامل استفاده از این قابلیت اینستاگرام را آموزش می‌دهد.

آموزش استفاده از قابلیت Add Paid Partnership

فروش: بحث میزان درآمد بسیار گسترده است و بررسی آن کاملا به نحوه فروش شما بستگی دارد؛ برای مثال می‌توانید فاکتورهای فروشتان را جمع‌آوری کرده و هنگام اتمام زمان اجرای تبلیغ آن‌ها را محاسبه کنید و میزان سودتان را با قبل تبلیغات مقایسه کنید.
بازدید استوری: اگر تبلیغ شما به‌صورت استوری اجرا می‌شود، این معیار برای شما حیاتی است! ردیابی تعداد بازدید، تعداد دفعاتی که استوری شما رد شده‌است و تعداد دفعاتی که مخاطبان به استوری شما بازگشته‌اند سرنخ باارزشی برای شماست و میزان تعامل مخاطبان با تبلیغ شما را نشان می‌دهد.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

بازدید استوری برای تبلیغات در اینستاگرام

فالوور: داشتن آمار تعداد مخاطبین اضافه شده به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید محتوای تبلیغات شما چقدر به رشد پیجتان کمک کرده‌است. البته میزان افزایش فالوور به‌تنهایی معیار خوبی برای سنجش بازدهی کمپین تبلیغاتی نیست؛ زیرا همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، ممکن است فالوورهای جدیدتان فیک باشند و هیچ تعاملی با پیجتان برقرار نکنند. همچنین برای بررسی میزان بازدهی فالوور، لازم است نگاه نسبیتی داشته باشید نه نگاه عددی. این موضوع را در قالب مثال برایتان بازگو می‌کنیم:

فرض کنید می‌خواهیم تاثیر تبلیغات را در میزان افزایش فالوور پیج A و پیج B بررسی کنیم:

نام پیج تعداد فالوور قبل تبلیغ تعداد فالوور بعد تبلیغ نرخ افزایش فالوور
A ۵۰۰ ۵۵۰ ۵۰۰/۵۰=۰.۱
B ۵۰۰۰ ۵۰۵۰ ۵۰۰۰/۵۰=۰.۰۱

تعداد فالوورهای اضافه شده در هر دو پیج یکسان است. ( 50تا) اما نرخ افزایش فالوور نشان می‌دهد تبلیغات پیج A بازدهی بیشتری داشته و بهتر بوده‌است. برای تحلیل میزان رشد فالوور، در بخش اینسایت وارد your audience شده و گزینه see all را انتخاب کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

بازدید وب‌سایت: یکی از راه‌های متداول برای ردیابی میزان ورودی افراد از اینستاگرام به سایت، استفاده از ابزار google analytics است؛ برای این کار، لازم است لینک مدنظرتان را UTM کرده و از پیج تبلیغ‌کننده بخواهید تا آن را داخل استوری تبلیغاتی قرار دهد. سپس شما با استفاده از ابزار google analytics متوجه می‌شوید که چقدر ترافیک وب‌سایتتان افزایش یافته‎‍‌است. فرایند UTM سازی به معنای نشانه‌گذاری لینک است و برای دیدن مقدار ورودی از اینستاگرام استفاده می‌شود. زیرا ممکن است همزمان از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز ورودی داشته‌باشید. درواقع UTM سازی تحلیل کمپین را برای شما آسان‌تر می‌سازد.

بیشتر بدانید: UTM چیست؟

قراردادن کد UTM برای تبلیغات در اینستاگرام

لایک، کامنت، save و share: با تحلیل و در نظر گرفتن این معیارها متوجه می‌شوید که چه مخاطبانی با چه محتوایی درگیر شده‌اند و استقبال بیشتری کرده‌اند. برای اندازه‌گیری میزان رشد تعامل مخاطبین با پیجتان، پیشنهاد می‌کنیم از همان اینگیجمنت ریت استفاده کنید که در ابتدای مطالب درباره آن مفصل صحبت کردیم.

تبلیغات در اینستاگرام

برای سنجش معیارهای بالا قابلیت insight اینستاگرام گزینه مناسبی است؛ اما گاهی اوقات برای تحلیل کمپین به داده‌هایی نیاز دارید که امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد و پیج تبلیغ‌کننده باید آن‌ها را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال، تعداد بازدید استوری یا میزان اشتراک‌گذاری پست تبلیغاتی شما.

اگر از پلتفرم جریان برای تبلیغات استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به انجام این کارها نیست؛ زیرا پنل جریان به‌صورت خودکار پس از اتمام تبلیغات گزارش کاملی از عملکرد کمپین در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند تصویر زیر، تمامی فاکتور‌های موردنظر شما در اجرای تبلیغات به‌همراه گزارش تصویری آن‌ها در پنل جریان قابل مشاهده و دانلود در قالب فایل اکسل است.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

جمع‌بندی:

هر کسب‌وکاری که بخواهد فروش آنلاین خود را افزایش دهد، به اینستاگرام روی می‌آورد؛ اما این افزایش درآمد و جذب مخاطب مستلزم تبلیغات مناسب است. آموزش تبلیغات در اینستاگرام به چند مرحله تقسیم می‌شود: آماده‌سازی پیج شامل انتخاب هدف تبلیغ، نوع آن و مشخص کردن مخاطب؛ انتخاب و تشخیص بهترین پیج برای سفارش تبلیغ؛ اجرای کمپین و در آخر ارزیابی آن.

برای اجرای سریع و پربازده کمپین تبلیغاتی، می‌توانید از خدمات پلتفرم جریان استفاده کنید. با جریان به تعداد زیادی از پیج‌ها دسترسی داشته و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را مقایسه کنید تا بهترین رسانه را برای اجرای تبلیغات پیجتان انتخاب کنید. برای مشاوره تبلیغاتی رایگان، همین حالا با شماره تلفن ۴۵۱۹۵۰۰۰ تماس بگیرید.

در این مطلب سعی کردیم به سوال «چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم» پاسخ کامل دهیم. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر درباره اقدامات مختلف برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام سوالی دارید، حتما از طریق دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط :

شرکت مرسدس بنز

شرکت تسلا

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

زندگینامه لیونل مسی

تبلیغات شما در گوگل