اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد

اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد

اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد : اولین هتل دنیا که همه ی اجزا و بخش‌های آن از برف و یخ ساخته شده، ۳۰ سالگی خود را با رونمایی از طرح‌های تازه اتاق‌هاو سالن‌هایش جشن می‌گیرد.
به گزارش همشهری آنلاین، سال ۱۹۸۹ مردی به نام اینگوه برگکویست در سوئد کسب و کار تابستانی خود را کنار گذاشت و در زمستان یک ایگلو راه انداخت. او این کلبه یخی اسکیموها را برای اقامت و سکونت به علاقه‌مندان اجاره می‌داد و به این ترتیب اولین هتل یخی دنیا از ایده به اجرا رسید.

اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد

یخ مورد نیاز برای ساختن اتاق‌های مختلف هتل در فصل بهار از محدوده رودخانه تورن به دست می‌آید و در شرایط متناسب نگهداری می‌شود.اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد

بعد طراحان به تدریج روی یخ‌ها کار می‌کنند و شکل‌ها و طرح‌های مورد نظر را می‌سازند تا در اتاق‌های هتل قرار داده شود. یکی از این طرح‌ها شاخه‌ای از درخت گینکو میباشد که در باور عمومی سوئدی‌ها نماد امید، قدرت و دوام میباشد.

سالن اصلی امسال از مهمانان با طرحی از معماری زبره‌کاری یا بروتالیست پذیرایی می‌کند و روی دیوارهای آن شعرهای پتری تومینن به چشم می‌خورد. در معماری هتل از هزار قطعه یخ استفاده شده که وزن هر کدام به ۲.۵ تن می‌رسد. برای زمستان امسال ۳۳ هنرمند از ۱۶ کشور ذیل پیشنهاد یک مدیر هنری طرح‌ها را روی یخ‌ها پیاده کرده‌اند.

اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد

اولین هتل یخی دنیا ۳۰ ساله شد

هزینه پایه سه شب اقامت در هتل یخی سوئد (تا هفتم مارس ۲۰۲۰) از ۱۰۶۱ پوند (حدود ۱۸ میلیون تومان) شروع می‌شود .

شامل دو شب خوابیدن در اتاق گرم و یک شب ماندن در اتاق یخی میباشد. این هزینه با در نظر گرفتن قیمت بلیت هواپیماست.

————————————————————–

مطالب مرتبط: