حقایق شگفت انگیز درمورد وقت

حقایق شگفت انگیز درمورد وقت

حقایقی شگفت انگیز در مورد وقت که نمی دانید!

1- در هر دقیقه چند بار رعد و برق در جو زمین به صد در می آید؟

یکی از پدیده های طبیعی کره زمین، متعلق به رعد و برق میباشد که این روزها به شدت شاهد این پدیده در سطح جهان هستیم. ولی جالب میباشد بدانید که در هر دقیقه بیشتر از 6000 بار رعد و برق در زمین به صدا در می آید.

2- تقویم جهانی چند ماه دارد؟

تقویمی که پایان ما آن را استفاده میکنیم، به صورت کلی 12 ماه دارد. ولی جالب میباشد مطلع بشوید که تقویم جهانی  12 ماه ندارد و در تقویم جهانی، بجای 12 ماه، 13 ماه درج شده است!

حقایق شگفت انگیز درمورد وقت

3- هر سال، چند ثانیه است؟

هر دقیقه 60 ثانیه و هر ساعت 3600 ثانیه میباشد. ولی بطور کلی هر سال 31,557,600 ثانیه میباشد که بی شک عدد بسیار زیادی است!

4- کره زمین چند ساله است؟

امروزه ما در حالا زندگی در قرن بیست و یکم میلادی هستیم. ولی اگر خواستار اطلاع از عمر کره زمین هستید، ضروری به ذکر میباشد که عمر کره زمین بیشتر از 13.8 میلیارد سال میباشد.

5- دقیق ترین ساعتی که در طول تاریخ ساخته شده است؟ (حقایقی شگفت انگیز در مورد وقت)

در طول تاریخ ساعت های گوناگونی برای اطلاع از وقت ساخته شده اند که میان پایان ساعت های اختراع شده، ساعت اتمی، دقیق ترین ساعتی میباشد که در طول تاریخ ساخته شده میباشد.

6- طولانی ترین خورشید گرفتگی جهان چند دقیقه بوده است؟

پدیده خورشید گرفتگی یکی از پدیدهایی که در طی آن ماه در مقابل تابش خورشید بر روی زمین قرار میگیرد و به همین دلیل سایه ماه بر روی زمین می افتد. ولی ضروری بذکر میباشد که بدانید طولانی ترین وقت خورشید گرفتگی، 7.31 دقیقه بوده میباشد.

7- وقت ایستگاه فضایی برحسب چیست؟

وقت ایستگاه فضایی بین المللی برحسب ساعت گرینویچ میباشد.

حقایق شگفت انگیز درمورد وقت

8- تاریخ ساخت نخستین ساعت مدرن جهان؟

نخستین ساعت مدرن جهان بوسیله پیتر هنل در سال 1511 میلادی ساخته شد!

9- حقیقتی جالب در مورد هر روز سیاره عطارد!

سیاره عطارد یکی از کوچک ترین و نزدیکترین سیاره های نزدیک به خورشید میباشد که می تواند داغ بودن فراوان آنرا ناشی از نزدیکی به خورشید درک نمود. ولی حقیقت جالبی که می بایست نسبت به این سیاره بدانید، آن میباشد که یک روز در سیاره عطارد برابر میباشد با 2 سال!

10- انسان در طول روز چند بار پلک میزند؟ (حقایقی شگفت انگیز در مورد وقت)

یکی از کارهای روزمره ما که شاید به آن دقت نکنیم، پلک زدن میباشد که شاید تاکنون میزان دفعاتی که در هر دقیقه پلک میزنیم را درج نکرده باشیم. به همین دلیل ضروری میباشد بدانید که یک انسان بطور متوسط در طول روز بیشتر از 25000 بار پلک می زند!

—————————————————————

مطالب مرتبط: