راههای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

راههای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

راههای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

همه ما در زندگی فعالیت هایی را برای رسیدن به موفقیت انجام می بدهیم که تنها 20 درصد از تمامی تلاشمان صرف رسیدن به موفقیت میشود و باقی آن یعنی حدود 80 درصد از آن صرف عادت های زمان گیر میشود و هدر می رود. عوامل مختلفی ما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد که یکی از این عوامل هدر دادن زمان و دیگری انجام فعالیتهای زمان گیر میباشد .

متاسفانه این فعالیتهای زمان گیر که موجب هدر رفتن زمان میشوند خیلی زود به عاداتی در زندگی تبدیل می گردند که بدون توجه شاید هر روز آن ها را انجام بدهیم بنابر این اگر می خواهید موفقیت بیشتری به دست آورید، میبایست این عادت های زمان کش را بشناسید و در صدد ترک آن ها بر آیید.

حذف فعالیتهای زمان گیر از زندگی وزمره سبب میشود تا زمان بیشتری را صرف کارهای مهم کنیم و با کمبود زمان در طی روز مواجه نشویم تا روز به روز بیش به سمت موفقیت گام برداریم . ضروری میباشد میباشد این فعالیتهای زمان گیر را بشناسید وآن ها را ترک نمایید . 7 مورد از مهمترین این فعالیتها عبارتند از :

1.نه» نگفتن مانع رسیدن به موفقیت

همیشه بله گفتن یا هیچوقت نه نگفتن از عادات غلطی میباشد که می تواند زمان شما را هدر دهد و باعث تاخیر در انجام کارهای مهم و پروژه شما شود و از میزان بهره وری شما بکاهد ، در نتیجه سبب شود که از موفقیت دور بشوید.

در بسیاری از مواقع در وقت های کاری قبل می آید که کسی انجام کاری را از شما می خواهد و اگر نتوانید به او نه بگویید میبایست زمان زیادی را صرف این کارهای نامرتبط به پروژه ی اصلی خود نمایید پس اگر می خواهید به هدفتان نزدیک بشوید تلاش نمایید خیلی راحت و با دلایل قانع کننده به نفر دیگری که از شما انجام کاری را می خواهد نه بگویید.

2. انجام همه کار ها با هم از دلایل نرسیدن به موفقیت

برخی از افراد یار دارند همه کارها را خودشان انجام بدهند و به این شیوه اشتباه اصرار می ورزند ولی میبایست بدانند اینکار از کارهایی میباشد که شما را از هدفتان دور می سازد زیرا برخی از کارهای غیر مهم را میتوان به کسانی سپرد که در آن زمینه تخصص دارند و زمان خود را صرف کارهای مهم کرد تا به هدف و موفقیت نزدیک ترشوند.

بهتر میباشد این عادت نادرست را ترک نمایید و کاری که در آن برترین نیستید را به شخصی دیگر بسپارید و خودتان روی مسولیت های مهم تری که نیاز به توجه بیشتردارند تمرکز نمایید یا این که آن کار های ریز را در زمان آزاد خود انجام بدهید.

3. نامنظم بودن باعث نرسیدن به موفقیت میشود

بی نظمی در محل کار سبب میشود که در مواقع لزوم نتوانید به وسایلتان دسترسی داشته باشید و زمان زیادی را صرف پیدا نمودن وسایل مورد نیاز نمایید و در نتیجه نتوانید کارتان را در وقت مشخص به انتها برسانید و از رسیدن به هدفتان باز بمانید.

نامنظم بودن برگه های مورد نیاز و مهم، پرسیدن دائم اطلاعات کلیدی و مهم و هم چنین فراموش نمودن انجام وظایف تا لحظات آخر نمونه از این نامنظمی ها هستند. شما میتوانید با کمی نظم دادن به محیط کارتان از این بی نظمی ها جلوگیری نمایید.

4. نرسیدن به موفقیت با حواس پرتی های دائمی

مطالعات انجام شده نشان دهنده این بوده که هر 11 دقیقه کارمندان دچار حواس پرتی میشوند. حواس پرتی از عواملی میباشد که باعث میشود زمان بیشتری را صرف کارها نمایید و شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد. هنگام کار نمودن عوامل و عادت و رفتارهای زیادی سبب حواس پرتی ما میشود و این حواس پرتی باعث میشود تا نتوانیم بر روی موضوع اصلی خود تمرکز کنیم یکی از این کارها که سبب حواس پرتی میشود عادت چک نمودن ایمیل ها میباشد.

شما میتوانید با ترک عادت هایی که سبب پرتی حواس میشوند تمرکز خود را بر سر موضوعات اصلی که قصد انجام آن را دارید حفظ نمایید. برای اینکار میتوانید وقت مشخصی برای انجام کارها در پیشنهاد بگیرید ، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار بدهید ،به دوستان خود بگویید وقت دیگری با آن ها صحبت خواهید نمود.

5. چند وظیفگی از دلایل نرسیدن به موفقیت

برخی از افراد می پندارند انجام کارها با یکدیگر سبب میشود که در زمان خود صرفه جویی کنند و با این روش بهره وری خود را بالا ببرند ولی نمی دانند انجام چند کار با یکدیگر سبب میشود که مغز نتواند روی تمامی این کارها تمرکز کافی داشته باشد و عدم تمرکز مغز باعث میشود مدت طولانی تری به این کارها اختصاص یابد ، در نتیجه شما را از رسیدن به هدف و موفقیت دور نگه می دارد پس بهتر میباشد به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز ضروری را بگذارید، در یک مدت وقت مشخص آن را انجام بدهید و بعدا به سراغ کار دیگر بروید.

6. عالی خواستن همه چیز مانع رسیدن به موفقیت

یکی از کارهایی که ما را همواره از رسیدن به موفقیت باز می دارد انجام همه کارها در حد عالی است که زیاد وقت گیر میباشد و می تواند برای شما آزار دهنده هم باشد و صبر و زحمت زیادی در پی دارد.

اگر چه خواسته همه ما این است که کارهایمان را در حد عالی انجام بدهیم ولی انجام کارها در حد عالی امکان دارد شما را در یک مرحله کاری نگه دارد و نتوانید پیشرفت کاری داشته باشید بنابراین ضروری میباشد این عادت را ترک نمایید و به جای آن وظیفه خود به درجه پسندیده و کافی برسانید.

7. نرسیدن به موفقیت با چک نمودن دائم ایمیل ها

یکی از راههای عدم رسیدن به موفقیت صرف زمان برای کارهای بیهوده میباشد.یکی از این کارهای بیهوده چک نمودن دائم ایمیل میباشد که زمان زیادی را تلف میکند.اگر می خواهید در هنگام کار وقت زیادی را صرف اینکار نکنید بهتر میباشد اطلاعیه دهنده های دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ، گوشی یا تبلت خود را طوری تنظیم نمایید که در هنگام کار وقت شما را با فرستادن نوتیفیکیشن از ایمیل نگیرند.

شما میتوانید روزی فقط دو یا سه بار ایمیل های خود را چک نمایید و عادت چک نمودن دائم ایمیل ها را که کاری بیهوده و زمان گیر میباشد و شما را از رسیدن به هدف باز می دارد را از بین ببرید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات ـ درج آگهی رایگان ـ نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد.

با درج آگهی در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

——————————————————————–

مطالب مرتبط: