روش آسان پیدا کردن کد پستی

روش آسان پیدا کردن کد پستی

روش آسان پیدا کردن کد پستی : امروزه برای استفاده از خدمات آنلاین مثل خرید اینترنتی، گرفتن کد بورسی، افتتاح حساب بانکی یا صرافی ارز دیجیتال و … به کد پستی منزل یا محل کار نیاز است. ولی معمولا این کد ۱۰ رقمی را حفظ نیستیم یا تا به حالا برای دریافت آن اقدامی نکرده‌ایم.

به لطف عصر دیجیتال، استعلام کد پستی با چند کلیک ساده صورت می‌پذیرد که در ادامه به روش‌های دریافت آن به دو صورت سنتی و اینترنتی اشاره می‌کنیم.

روش های آسان پیدا کردن کد پستی از راه قبض، اینترنت، آدرس

روش آسان پیدا کردن کد پستی از راه قبض

نخستین و قدیمی‌ترین راه برای پیدا نمودن این کد، رفتن به سراغ یکی از قبوض آب، برق یا گاز میباشد. به طور معمول در بخش آدرس قبوض هر ملک، کد پستی نوشته شده میباشد که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

ولی اگر مستاجر بوده یا برای یاری به محیط زیست و مقابله با شیوع کرونا، پیامک را جایگزین قبض کاغذی کرده باشید برای به دست آوردن آن بایستی از روش‌های دیجیتالی بهره ببرید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

روش آسان پیدا کردن کد پستی با استفاده از اینترنت 

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه استعلام کد پستی استفاده از اینترنت است. با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک GNAF شرکت ملی پست، با کلیک روی «یافتن کدپستی» که در قسمت بالا سمت چپ صفحه ابتدا قرار گرفته میباشد، به خواسته خود می‌رسید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

پرتال شرکت ملی پست دو راه را برای یافتن کد پستی در اختیار کاربران قرار داده است که به توضیح هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم و شما می‌توانید هر کدام که برای‌تان آسان‌تر بود را برگزینید.

روش آسان پیدا کردن کدپستی براساس نشانی 

نخستین راه، جستجو براساس نشانی میباشد که بایستی در نوار مشخص شده، اول نام شهر یا روستای خود را وارد و از فهرست نمایش داده‌شده برگزینید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

در مرحله بعد نوبت به وارد نمودن پلاک و اسم آخرین کوچه یا خیابانی که ملک شما در آن قرار دارد می‌رسد. به طور مثال اگر منزل شما در خیابان امام خمینی – خیابان حسینیه – حسینیه ۱۶ قرار دارد بایستی حسینیه ۱۶ را وارد و در لیست نمایش داده شده برگزینید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

اگر ملک شما آپارتمانی باشد، فهرست تفکیک شده براساس واحدهای آپارتمان نمایش داده شده که می‌توانید کد پستی منزل خود را به راحتی پیدا نمایید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

یافتن کد پستی از روی نقشه

جستجوی کدپستی با پیمایش نقشه به تازگی در سامانه ملی پست قرار داده شده میباشد. با کلیک روی نقشه، شهری که در آن سکونت دارید را برگزینید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

بعدا نام محله‌تان را وارد نمایید یا با زوم نمودن روی نقشه، محله خود را پیدا و براساس پلاک، ملک خود را برگزینید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

با کلیک روی «اطلاعات واحدها» و وارد نمودن کد امنیتی، می‌توانید کد پستی مورد پیشنهاد خود را پیدا نمایید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

با استفاده از گزینه کپی هم به راحتی می‌توانید آن را در هر جایی که می‌خواهید ذخیره نمایید.

روش آسان پیدا کردن کد پستی

دریافت کد پستی با شماره تلفن (غیرفعال)

استعلام کدپستی از راه شماره تلفن ثابت یکی از خدمات جالب سازمان پست کشور بود که مدتی میباشد قابلیت دسترسی ندارد. در این روش تنها کافی بود شماره تلفن ثابت محلی که قصد گرفتن کد پستی آن را دارید به شماره ۷۰۸۷ فرستادن نمایید که قیمت این روش ۲۰۰ تومان بود ولی در حالا حاضر این سرویس فعال نیست.

پرسش های متداول کاربران درمورد پیدا کردن کد پستی

آیا می‌توان کدپستی را از راه تلفن ثابت دریافت کرد؟

استعلام کدپستی از راه شماره تلفن ثابت یکی از خدمات جالب سازمان پست کشور بود که با فرستادن تلفن ثابت به شماره ۷۰۸۷ و قیمت ۲۰۰ تومان ممکن بود، ولی مدتی میباشد که این سرویس فعال نیست.

آیا می‌توان از راه نشانی کدپستی را یافت؟

بوسیله پرتال شرکت ملی پست می‌توان بوسیله نشانی، کدپستی را پیدا نمود.

آیا می‌توان از راه قبض کدپستی را یافت؟

نخستین و قدیمی‌ترین راه برای پیدا نمودن کدپستی، رفتن به سراغ یکی از قبوض آب، برق یا گاز میباشد. به طور معمول در بخش آدرس قبوض هر ملک، کد پستی نوشته شده میباشد که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

-*-*-*-*-*-*-*-*–*-*-*-*–*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*–*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

اگر به دنبال فرصت و بستریی برای تبلیغات اینترنتی رایگان و درج رایگان آگهی اینترنتی هستید، سایت سرویس دات با بهترین امکانات این فرصت را فراهم کرده است. 

مطالب مرتبط :

تبلیغات – اصول اخلاقی

14 راه برای دریافت تبلیغات رایگان

عوامل تحریک کننده موثر بر تبلیغات

چگونه صفحه اول گوگل باشیم(بخش اول)

مرز بین مزاحمت و بازاریابی تلفنی