روش تقویت فن بیان

روش تقویت فن بیان

روش تقویت فن بیان : به طور کلی برای یادگیری فن بیان میبایست، قدرت کلامی خود را زیاد شدن بدهید و از تکنیک ها و تمرین های عمومی استفاده نمایید، بدانید با چه کسی چگونه صحبت نمایید و با هنر خود کاری نمایید که هر کسی از صحبت با شما لذت ببرد و اهداف خود را به گونه ای قبل ببرید آن طور که می خواهید.

میبایست دقت نمایید که اگر کسی از فن بیان خوبی برخوردار میباشد، لزوماً نه گوینده خوبی میباشد، نه سخنران خوبی و نه مذاکره کننده خوب! بلکه کسی که فن بیان خوبی دارد قبل زمینه این را دارد که یک سخنران، مذاکره کننده و مدرس فوق العاده باشد.

فن بیان یک مهارت در روانی کلام میباشد و نه ارتباط برقرار نمودن معمول اگر شما در ارتباط برقرار نمودن با دیگران مشکل دارید و گاهی نمی توانید به درستی حرف هایی که دارید بزنید یا منظورتان را شفاف مطرح نمایید احتمالا به کمبود اعتماد به نفس شما یا خجالتی بودن و ….برمی گردد که اگر مساله این میباشد جواب شما در زیر داده میشود :

دوست عزیز بررسی بفرمایید که در این مواقع چه افکاری به ذهن شما می رسد که باعث میشود نتوانید به درستی مساله مورد نظرتان را بین افراد مطرح کنید؟ گاهی اوقات این نگرانی ها به دلیل افکار منفی در مورد خودمان هست این که در حالا حاضر این فرد بخصوص در مورد ما چه فکری میکند ایا حرف ها و اطلاعات ما درست میباشد یا خیر و …. این افکار باعث میشود ناخوداگاه دچار استرس و نگرانی بشویم. (روش تقویت فن بیان)

روش تقویت فن بیان

در صورتی که ریشه این استرس چنین افکاری برای ما باشد ضروری میباشد برای کنترل و اصلاح افکار اقدام کنیم. از طرف دیگر گاهی اعتماد به نفس پایین در ما باعث این استرس و نگرانی میشود این که توانمندی ها و اطلاعات خودمان را قبول نداشته باشیم عاملی میشود تا در جمع احساس ناامنی و مورد بی توجهی واقع شدن به ما دست بدهد بنابراین از ادامه صحبت و ارتباط نگران شده و استرس بگیریم.

برای این منظور هم ضروری میباشد روی تقویت و بالابردن اعتماد به نفسمان کار کنیم.

بطور کلی اگر مشکلاتی در ارتباط با دیگران دارید میتوانید در قدم ابتدا با مطالعات و بدست آوردن اطلاعاتی در این زمینه این کمبود را از بین ببرید. مطالعه کتاب های ذیل می تواند ایده هایی را جهت تغییر در این رابطه به شما بدهد:

مهارت های ارتباطی میان فردی نوشته ایرج هاشمی 101 نکته کاربردی در ارتباط موثر نوشته محمد افشار البته مسلما این تغییر در اول برایتان سخت میباشد بناراین توقع هم نمی رود که شما از همین بدو امر بتوانید رابطه های قوی ای برقرار نمایید.

میتوانید این تغییر را آرام آغاز نمایید و در ادامه آهسته آهسته با تمرین های بیشتری آنان را در خودتان تثبیت نمایید.

در صورتی که در بین راه احساس کردید که نمی توانید خودتان به تنهایی این مهارت ها را در عمل اجرا نمایید و نیاز به یاری نفر دیگری هم دارید بهتر میباشد سعی نمایید تا در دوره های عملی اموزش این مهارت ها شرکت نمایید. دوره هایی مثل مهارت های زندگی ارتباط موثر و…. این دوره ها را میتوانید در مراکز مشاوره مختلف و در سرای محلات شهرداری پیدا نمایید. موفق باشید.

سایت سرویس دات کام اماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان ـ درج اگهی رایگان اینترنتی ـ نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد. با درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

——————————————————————–

مطالب مرتبط: