سئو سایت با استفاده از پینترست

سئو سایت با استفاده از پینترست

سئو سایت با استفاده از پینترست : شبکه اجتماعی پینترست در اول مورد توجه بانوان قرار گرفت اما با گسترش بیش جایگاه خود را در میان مردان هم باز نمود و به فضایی متناسب جهت یافتن ایده های جدید و خلاقانه تبدیل شد. توجه فراوان کاربران اینترنت به پینترست و امکانات متفاوت آن سبب شده که فضای مناسبی جهت سئو و جذب بازدیدکنندگان به وبسایت اصلی فراهم نماید. دراین مقاله می آموزیم که چطور از پینترست برای بهبود سئوی وبسایت خود بهره ببریم.

70% مردم از پینترست برای ایده گرفتن برای خرید خود استفاده می کنند این در حالی است که فقط 17% کاربران فیس بوک چنین استفاده ای از فیس بوک دارند. با قرار دادن محصولاتتان در این سایتها شانس بزرگی برای شناخته شدن، مورد پسند قرار گرفته شدن، به اشتراک گذاشته شدن و خریداری شدن محصولاتتان درست کردن میشود ولی پیش آن چند نکته وجود دارد که می میبایست به آن توجه نمایید.

آموزش سئو سایت با استفاده از پینترست

جعبه جستجو یکی از امکانات پینترست میباشد که بیشترین استفاده را در این شبکه احتماعی دارد. برای مطمئن شدن از این که حساب کاربری شما، پین ها و بُرد تان کلیک میخورد و مورد بازدید قرار میگیرد می بایست آن را با کلمات کلیدی مطمئن بهینه سازی نمایید. هم چنین بُرد شما در پینترست به وسیله ی موتورهای جستجویی نظیر گوگل هم به نمایش گذاشته میشود که این موضوع برای بازاریابان بی نظیری چون شما یک فرصت فوق العاده به حساب می آید.

سئو سایت با استفاده از پینترست

بسیاری از صاحبان تجارت های بزرگ و کوچک از پینترست به عنوان یک فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرده اند.

در این مقاله به 15 مورد راهنمایی برای بهینه سازی سئوی حساب کار بری، پین ها و صفحه شخصی تان در پینترست پرداخته شده میباشد.

1- بُردهای محصول های خود را برای موتورهای جستجو قابل رویت نمایید

پیش از این که بیش از این مسئله را باز کنیم بهتر میباشد ابتدا مطمئن بشوید که موتور های جستجو می توانند صفحه شما را بیابند. من نمی خواهم شما وارد مسائل فنی پیچیده ی بهینه سازی سئو در پینترست بشوید در صورتی که هنوز در موتور های جستجو یافت نمی بشوید.

برای این کار وارد تنظیمات حساب کاربری خود بشوید ،در بخش تنظیمات خصوصی شما گزینه ای وجود دارد که به وسیله آن میتوانید پروفایل خود را از دید موتور های جستجو یی مثل گوگل پنهان نمایید، قطعا شما به عنوان فردی که قصد انجام تجارتی را دارد تصمیم ندارید که این گزینه را فعال بگذارید، بنابراین مطمئن بشوید که این بخش همانند عکس ذیل گزینه “No” را نشان میدهد.

2- یک حساب کاربری تجاری در پینترست بسازید

اگر شما به دلیل تجارت وارد پینترست شده اید می بایست حساب کاربری تجاری داشته باشید. حساب کاربری تجاری در نوامر قبل معرفی شد که در بسیاری از ویژگی ها به جز چند مورد دقیقا مشابه حساب کاربری ساده میباشد. با وجود حساب کاربری تجاری، وبسایت شما راحت تر مورد تایید قرارمی بگیرد و به امکاناتی از جمله analytics و rich pins (که کمی بعد در رابطه با آن صحبت می کنیم) که به تازگی معرفی شده اند دسترسی می یابید. حس من این میباشد که با وجود رشد زیادی که پینترست داشته در آینده فواید بیشتری برای صاحبان سایتها، پیدا خواهد نمود.

حساب کاربری تجارتی پینترست رایگان میباشد و طرز استفاده آن به راحتی استفاده ازیک صفحه کاربری شخصی است. نظر من به شما این میباشد .

3- نام حساب کاربری تجاری خود را بهینه سازی نمایید

مطمئن بشوید که شرکت شما براحتی در نتایج جستجوی پینترست یافت میشود. وقتی که حساب کاربری خود را راه اندازی می نمایید از نام تجاری کامل خود استفاده نمایید. شما هم چنین می بایست از نام تجاری خود در نشانی url صفحه استفاده کنید. اگر نام انتخابی شما هنوز در پینترست استفاده نشده است (چرا که تجارت های زیادی در این شبکه اجتماعی هیجان انگیز وجود دارند) هرچه سریع تر آن را بگیرید.

اگر نام تجاری انتخابی شما طولانی است و شما قصد دارید که آن را کوتاه شده بکار ببرید، اول مطمئن بشوید که قابل شناسایی خواهد بود، طول نام کاربری بهینه بین 3 تا 15 حرف میباشد.

4- کلمات کلیدی خود را در بخش “درباره” صفحه بکار ببرید(سئو سایت با استفاده از پینترست)

بخش” درمورد ” یا About امکان دارد در نتایج جستجو ها به نمایش گذاشته شود. از این فرصت، هوشمندانه استفاده نمایید، شما در این بخش می توانیدتا 200 حرف بکار ببرید بنابراین نوشته ی شما میبایست کوتاه ،واضح و شامل کلمات کلیدی باشد.

میتوانید به صفحه Carnival Cruise Lines سری زده و دریابید که چقدر هوشمندانه از این بخش محدود استفاده کرده اند آنان نوشته اند که چه افرادی هستند، چه کاری انجام می بدهند و چرا مشتری ها میبایست آنان را دنبال کنند. آنان در این بخش از نام شان و کلمه کلیدی اصلی شان یعنی” سفر” استفاده کرده اند و با استفاده از عکس طنزی که لگوی تجارت شان میباشد کار را به عاقبت رسانیده اند.(سئو سایت با استفاده از پینترست)

هم چنین مطمئن بشوید که نشانی وبسایت خود را ذکر کرده اید، شما میتوانید با ذکر جا جغرافیایی تان به نتیجه نمایش سئوی محلی خود هم یاری نمایید.

سئو سایت با استفاده از پینترست

5- وبسایت خود را تایید نمایید

پینترست به شما اجازه میدهد که وبسایت خود را تایید هویت نمایید. اینکار تضمین میدهد که تجارت شما صاحب این وبسایت میباشد، انجام اینکار چند مرحله ساده دارد و می تواند در رتبه بندی شما در نتایج جستجو یاری بکند.
وبسایت تایید شده در پینترست

وبسایت هایی که تصدیق شده اند با یک تیک در نتایج جستجوی دامنه به نمایش گذاشته میشود.اینکار می تواند باعث زیاد شدن بازدید کنندگان وبسایت و عتبار آن شود.

6- نام بُرد خود را با استفاده از کلمات کلیدی برگزینید

هنگامی شما ُبرد های نو می سازید میتوانید نام آنان را بر پایه کلمات کلیدی خود برگزینید. از اینکار برای زیاد شدن رتبه SERP(صفحه ی نتیجه موتور جستجو) استفاده نمایید. 3% نام بردهای پینترست با عناوین “برای خانه” “سلیقه ی من” “محصولاتی که من عاشقشان هستم” نام گذاری میشوند.اینها همه عناوین قبل فرضی میباشد که پینترست برای شما انتخاب کرده میباشد. اگر شما می خواهید در پینترست از میان جستجو ها دیده بشوید، از این عناوین متداول استفاده نکنید چرا که نیاز است با دقت و توجه به جزئیات بیشتری به انتخاب عنوان بُرد ها بپردازید.(سئو سایت با استفاده از پینترست)

7- از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات بُرد ها استفاده کنید

این مورد زیاد واضح میباشد. پینترست این فرصت را به شما داده میباشد که برای هرکدام از بُرد های خود یک توضیح مختصر اضافه نمایید. وقتی که تصمیم دارید کلمات کلیدی برگزینید تلاش نمایید که مثل مشتری هایتان فکر نمایید. شما امکان دارد در تجارت خود اصطلاحاتی را بکار برید که مشتری ها از آن استفاده نکنند، بنابراین از منظر مشتری ها به انتخاب کلمات کلیدی خود بپردازید.

در رابطه با تجارت های شبیه به تجارت خود در پینترست جستجو نمایید و عبارات رایجی که مردم برای یافتن محصول مورد پیشنهاد بکار می برند را پیدا نمایید. از ابزار Google Adwords Keyword هم میتوانید برای یافتن یک سری از کلمات کلیدی که اکثر مردم بیش به کار میبرند استفاده نمایید.

8- بردهایی که محتوای مجبوب تری دارند را بالای صفحه قرار بدهید

شما در وبسایت خود برترین محتوای خود را در نمای اصلی وبسایت قرار می بدهید، جایی که برای دیدن آن نیاز به پایین بردن اسکرول صفحه نباشد، آیا در پینترست هم این موضوع را رعایت می کنید؟

تاکنون توجه کرده اید که تنها دو ردیف ابتدا بُرد های پینترست در نمای اصلی در معرض نمایش قرار می گیرند. این بدین معنا میباشد که افراد 10 بُرد ابتدا شما را می بینند و 5 تای ابتدا میباشد که به طور کامل در معرض دید قرار میگیرد بنابراین مطمئن بشوید که برترین بُرد های خود را به دنبال کنندگان خود نمایش می بدهید و معروف ترین و برترین آنان را در اول قرار بدهید.

9- از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات پین ها استفاده نمایید (سئو سایت با استفاده از پینترست)

استفاده از کلمات کلیدی در پینترستموتورهای جستجو فقط می توانند بخش “alt” را در تصاویر بخوانند. بنابراین شما میبایست توضیح خوبی در باره ی تصویر مورد پیشنهاد ارائه بدهید. پینترست تا 500 حرف برای توضیح در باره ی پین بارگذاری شده تان به شما اختصاص میدهد. من به شما نظر می کنم که در این مقدار تجدید پیشنهاد نمایید و از نصف محدودیت داده شده استفاده نمایید چرا که آمار نشان داده پین هایی با 200 تا 300 حرف توضیحات، بیش از بقیه پین ها بوسیله افراد دیگر دوباره پین میشوند.

هنگامی شما تصمیم دارید که به طور مختصر متنی بنویسید و به طور عمدی از کلمات کلیدی در آن استفاده نمایید میبایست تعادل را هم در پیشنهاد داشته باشید و در حین نوشتن به مشتری فکر نمایید. توهین به شعور مخاطب بدترین استراتژی در اینکار خواهد بود، تکرار یک عبارت یا کلمه خاص میتواند موجب رنجش کاربران شود.

برای نوشتن مطلب ها خود در پینترست هم بر روی مشتری تمرکز داشته باشید و هم موتور جستجو.

توجه نمایید که چطور Home Depot از فرصتی که برای سئو دارد هم برای یافته شدن در نتایج جستجو و هم برای درست کردن مکالمه ای بین خود و مشتری هایش استفاده کرده است. آنان برای توضیح محصول خود از عبارت “کباب پز قابل حمل” استفاده کرده اند.آنان گفته اند که این کباب پز چرخ دار میباشد و از کلماتی چون “اردو ” “پارک” و “خانه دوستان ” برای یافت شدن در نتایج جستجو استفاده کرده اند.

سئو سایت با استفاده از پینترست

10- از هشتگ ها استفاده نمایید

استفاده درست هشتگ در پینترستهشتگ یک مولفه ی اساسی جهت یافت شدن در نتایج پینترست میباشد. هشتگ شما را قادر می سازد که پین های خود را برای تعامل با 70 میلیون کاربر پینترست دسته بندی نمایید. هم چنین هشتگ ها راهی جالب برای قابل جستجو نمودن پین ها در پینترست هستند.

برای مثال یک تجارت محصول های دست ساز، پستی در رابطه با حیوانات خانگی و لوازم مورد نیاز حیوانات گذاشته میباشد. آنان از هشتگ” # علاقه مندان به حیوانات خانگی” و “# لوازم حیوانات ” برای دسته بندی پست خود استفاده کردند تا افراد بیشتری قابلیت دسترسی به این محتوا را داشته باشند. این پین به وسیله 141 شخص دیگر دوباره پین شد و 15 لایک دریافت نمود و به راحتی در پینترست یافت میشود.

هشتگ گذاری های تکراری و بیهوده هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت، هشتگ میبایست مستقیما به موضوع عکس اشاره داشته باشد و مورد استفاده ی سایر کاربران پینترست هم باشد. برای آشنایی بیش به هشتگ به مقاله هشتگ چیست در وبسیما مراجعه نمایید.

11- به وبسایت خود بک لینک بدهید

همیشه ی همیشه ی همیشه، پین ها ی خود را به وبسایت خود لینک نمایید. پینترست در لینک های خود از قانون no follow استفاده میکند و دوباره پین نمودن افراد برای موتورهای جستجو بک لینک محسوب نمی شود. اما شما همچنان میبایست محصول های خود را لینک نمایید.

مطمئن بشوید بعد از این که وبسایت شما بوسیله پینترست تصدیق شد به وبسایت خود لینک می بدهید و هنگام لینک به وبسایت خود از نشانی کامل url خود استفاده نمایید.علاوه بر آن مطمئن بشوید که در هر یک از پین ها به محصولی خاص و یا صفحه ای نو ار وبسایت لینک داده اید.

با این کار شانس دیده شدن صفحات داخلی وبسایت شما زیاد شدن یافته و مجموعه آنان موجب بهبود کلی سئوی وبسایت شما خواهد شد. برای درک بهتر تاثیر آن می توانید به مقاله ای در مورد کسب بک لینک برای صفحات داخلی در وبسیما مراجعه نمایید.

12- از کلمات کلیدی در تگ “متن جایگزین” تصاویر استفاده نمایید

موتور های جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند، آنان نام تصاویر و متن جایگزین تصاویر را درک می کنند. بنابراین هنگامی شما تصویری را در اینترنت بارگذاری می نمایید میبایست از یکی دو کلمه کلیدی برای توصیف آن استفاده نمایید. به عبارت دیگر تصویر ها را با همان نام عددی که دوربین شما به تصویر اطلاق کرده میباشد ذخیره نکنید و آن را به نامی تغییر بدهید که نشان دهنده این باشد که عکس شما در چه زمینه ای میباشد.

برای مثال اگر عکس شما نمایانگر یک صندلی قهوه ای از زاویه کناری میباشد نام عکس خود را از.jpeg09345 به “تصویر صندلی قوه ای از کنار” تغییر بدهید.علاوه بر آن عبارت داخل تگ متن جایگزین را نیزهنگامی که عکس را در وبسایت خود بار گذاری می نمایید در پیشنهاد داشته باشید چراکه اگر شما مستقیما از وبسایت پین نمایید توضیح مختصری با خود به همراه خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد سئوی تصاویر به مقاله 4 نکته اساسی در بهینه سازی تصاویر مراجعه نمایید.

13- هزینه محصول را در پینترست ذکر نمایید

پین های همراه با هزینه 36% بیش از پین های بدون هزینه لایک دریافت می کنند. وقتی که شما محصولی را در برد خود قرار می بدهید هزینه آن را هم ذکر نمایید، شما میتوانید هزینه تصویر را در توضیحات محصول ذکر نمایید و یا با فتوشاپ هزینه را روی عکس محصول بزنید.

نحوه نمایش هزینه محصول در پینترست

پینترست اخیرا سرویس Rich Pins را معرفی کرده میباشد. با این روش، پینترست هزینه محصول شما را در وبسایت می یابد و آن را به محصول شما ضمیمه میکند.

14- دکمه پین را در وبسایت خود هم به کار ببرید (سئو سایت با استفاده از پینترست)

دکمه پین یکی از امکانات الزامی در پینترست میباشد و شما بدون شک این دکمه را بر روی سایتها و صفحات زیادی دیده اید. نصب و راه اندازی این دکمه در وبسایت زیاد آسان میباشد. به وبسایت pin it site سری بزنید واطلاعاتی که نیاز میباشد را تکمیل نمایید، مدل دکمه پینی که مورد پسندتان قرار میگیرد را برگزینید و نشانی url خود را ارائه بدهید، در نهایت فایل عکس خود را در آن جا کپی کرده وکدی را در صفحه نخست وبسایت خود کپی نمایید. هم چنین می توانید تب پینترست را در صفحه فیس بوک خود قرار بدهید.

هر کدام از این دو تکنیک باعث بهبود روند سئو شما میشود چرا که شانس به اش

15- از امکانات تجزیه و تحلیل ترافیک پینترست استفاده نمایید

پینترست به تازگی امکان تجزیه و تحلیل ترافیک پینترست را ارائه کرده میباشد که با وجود آن دیگر نیاز به فردی برای کشف پین هایی که دوباره پین شده اند و تاثیرشان و میزان کلیک بر روی آنان نیست، شمامی توانید براحتی از سیستم آمارگیر داخلی پینترست جهت بررسی آماری فعالیتهای خود استفاده نمایید.

سیستم آمارگیر پینترست

سخن پایانی

سئو در فضای امروز اینترنت به یک تجارت تبدیل شده و مهم ترین هدف آن دیده شدن هر چه بیش شما است، درنتیجه هر ابزاری که شما را به این هدف نزدیک بکند میتواند جزوی از روند سئوی وبسایت شما باشد. هرچقدر بهتر و مفیدتر از این امکانات بهره ببرید سرعت پیشرفت شا بیش شده و پایداری جایگاه شما زیاد شدن خواهد یافت. پینترست همانند تمامی شبکه های اجتماعی فضای متناسب و متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد تا ارتباطات خود را بهبود بدهید.

مقاله ی بهبود سئو با استفاده از پینترست، ترجمه مهندس بهاره سادات حسینی از مقاله ای با نام سئو در پینترست میباشد.

شما میتوانید با استفاده از بخش نظرات، تجربیات خود از فعالیت در شبکه های اجتماعی متنوع و تاثیر هر کدام بر سئو وبسایت و یا میزان بازدید آن را با وبسیما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

دانلود پینترست برای اندروید   –    دانلود پینترست برای آی او اس

مطالب دیگر :

تبلیغات رایگان اینترنتی

چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم ؟

سایت آگهی رایگان اینترنتی (عناصر اصلی)

چگونه با سایت نیازمندیها خرید و فروش انجام بدهیم ؟

14 راه برای دریافت تبلیغات رایگان

آگهی رایگان – تبلیغات رایگان – ثبت و درج آگهی رایگان – سرویس دات کام