قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود!

قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود!

قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود! شاید در وهله ابتدا به نظر برسد که این قایق را از فیلم جیمز باند بیرون کشیده‌اند ولی این ایده می‌تواند بخشی از آینده روند تبدیل‌ شدن قایق‌های بادبانی به زیردریایی باشد. طرح اولیه این قایق که هم می‌تواند روی دریا و هم زیر آن حرکت بکند، متعلق به یک معمار نیروی دریایی ایتالیایی یعنی آلن ناپی بوده میباشد.

این زیردریایی که نام آن کاراپاس میباشد، هر بار می‌تواند به مدت 10 روز در عمق 985 پایی دریا فرو رود و چشم‌اندازی دیدنی از زندگی ذیل آب در اختیارتان بگذارد.

از لحاظ ناپی که پس از سال‌ها تجربه تحقیقی، به ایده طراحی چنین قایقی رسیده، این قایق نشان‌دهنده دسته جدیدی از قایق‌های بزرگ میباشد که در عین لوکس بودن، حریم خصوصی یک زیردریایی را هم حفظ میکند.

قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود!
به گفته ناپی: «جهان زیردریایی‌های لوکس یکی از آخرین مرزها در حیطه آزمایش‌هاست و احتمالاً این ترکیب، زبان آینده خواهد بود. اغلب اوقات صاحبان این قایق‌ها به دنبال ارائه چیزی ویژه به دوستان و خانواده خود هستند که مسلماً داشتن قایقی که بتواند به عمق آب فرو رود واقعاً کمتر دیده‌ شده است.»

کاراپاس که با برق دیزلی و سیستم سلول سوختی کار می‌کند دارای بدنه آلومینیمی سبک و طول 256 پا می‌باشد. این قایق دارای سه عرشه با کابین‌های ویژه، یک سالن و کلوپ ورزشی است.

هدف ناپی کرایه دادن این قایق برای سفرهای خصوصی و جلسات کاری است که زیاد محرمانه هستند. گرچه هنوز هزینه‌های پایان شده برای این قایق مشخص نشده ولی برای خریداران صد ها میلیون دلار آب خواهد خورد.

در حالا حاضر این قایق تنها در حد یک ایده میباشد و طبق پیش‌بینی‌های ناپی مدت‌ها طول خواهد کشید تا چیزی شبیه به این قایق روی آب‌ دیده شود.(قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود!)

به گفته او: «اگر مقایسه‌ای با بخش اتومبیل داشته باشیم، می‌توان به‌ راحتی درک نمود که این‌گونه قایق‌ها هنوز مسیری زیاد طولانی قبل رو دارند. نخستین ماشین برقی در سال 1884 ساخته شد و حال وارد بازار شده میباشد، بنابراین بعید به پیشنهاد می‌رسد که قایق بی‌ضرری همچون کاراپاس زودتر از 100سال دیگر وارد بازار شود.»

ناپی در حالا حاضر به‌عنوان طراح در یک شرکت کشتی‌سازی مشغول بکار میباشد ولی این شرکت در طراحی پروژه کاراپاس دخالتی نداشته میباشد.

——————————-

مطالب مرتبط: