مزرعه لینک یا پیوند در وبسایت چیست؟

مزرعه لینک یا پیوند در وبسایت چیست؟

مزرعه لینک یا پیوند در وبسایت چیست؟ در اینترنت، اصطلاح مزرعه لینک یا مزرعهٔ پیوند به یک دسته از وبسایتها اطلاق می‌شود که هر کدامشان به دیگری پیوند می‌دهند. اگر چه می‌توان چنین مجموعه‌ای از وب‌گاه‌ها را با دست ساخت، بسیاری از آن‌ها بصورت خودکار ساخته می‌شوند. هدف از درست کردن این وب‌گاه‌ها آن میباشد که با بالا بردن تعداد پیوندها به هر کدام از وب‌گاه‌ها به طور کاذب، جستجوگرهای وب را فریب دهند که رتبهٔ بالاتری به این وب‌گاه‌ها در نتایج جستجو اختصاص بدهند. از این رو مزرعه‌های پیوند یک روش هرزنگاری محسوب می‌شوند.

مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک گروهی از وبسایت ها هستند که به یکدیگر و بصورت گروهی لینک می بدهند. بیش مزرعه های لینک از راه خدمات و برنامه هایی بصورت اتوماتیک ساخته میشوند که شامل صدتا یا هزاران وبسایت غیر دارای ارتباط هستند که به یکدیگر لینک می بدهند. مزرعه لینک سریع ترین روش برای دریافت لینک بالا بصورت روزانه میباشد ولی امروزه به آن ها به عنوان یک روش اسپم نگاه میشود و استفاده از آن ها سخت مورد جریمه گوگل قرار میگیرد.

مزرعه لینک را می‌توان به‌عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه توصیف نمود که در آن، گروهی از وب‌سایت‌ها به‌طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک وب‌سایت به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌کنند.

هدف از درست کردن چنین لینک‌هایی این میباشد که با فریب دادن موتور های جستجو، یک وب‌سایت در مدت وقت کوتاهی به عنوان یک وبسایت محبوب و با کیفیت شناخته شود و در نتیجه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار گیرد.

صاحبان وبسایت هایی که اقدام به انجام مزرعه لینک می کنند، تلاش می کنند تا با دستکاری نتایج گوگل و حقه های معروف سئو کلاه سیاه، بتوانند برای خود بک لینک قانونی درست کردن کنند.

در واقع، مزرعه لینک بیش در مورد تعداد وکمیت لینک های ورودی صحبت میکند و در واقع میتوان گفت که هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینک ها ندارد. امکان دارد که بعضی از لینک های این تکنیک حتی خودشان هم قبلا بوسیله گوگل مورد جریمه قرار گرفته باشند.

مزرعه لینک یا پیوند در وبسایت چیست؟
چرا استفاده از مزرعه لینک باعث کاهش رتبه و اعتبار میشود ؟ (مزرعه لینک یا پیوند در وبسایت چیست؟)

گوگل نخستین موتور جستجویی بود که اعلام نمود ، گرفتن لینک از سایتهای دیگر امتیاز محسوب میشود . هر یک بک لینک در پیشنهاد گوگل ، همچون یک رای اعتماد به شما است. این موضوع باعث شد که انواع روشها برای گرفتن لینک از سایتهای دیگر ابداع شود .

با گذشت وقت بسیاری از سایتهای بی کیفیت ، یک شبه توانستند با تقلب و ذیل پا گذاشتن قوانین به صفحات ابتدا گوگل راه بیابند. این مسئله تا حدی فراگیر شد که گوگل متوجه شد ، بیش نتایجی که در جستجو ها ارائه میشوند نا مربوط بوده و یا کیفیت خوبی ندارند.

این موضوع باعث شد که گوگل از فیلتر ها و الگوریتم های جدیدی برای مقابله با این مسئله و جریمه نمودن وبسایت های متقلب، استفاده بکند و در این باره سخت گیرانه عمل بکند . یکی از این الگوریتم ها ، الگوریتم پنگوئن میباشد. با اینکار گوگل در پیشنهاد دارد که ، سایت هایی در صفحات نخست قرار بگیرند که ، از کیفیت محتوایی خوبی برخوردار بوده و هم چنین قوانین را رعایت کرده اند.

——————————————————–

مطالب مرتبط: