آگهی رایگان و تبلیغات رایگان

مفهوم ۵M در مدیریت تبلیغات چیست؟

مفهوم ۵M در مدیریت تبلیغات چیست؟
مفهوم ۵M در مدیریت تبلیغات چیست؟ یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در کسب و کار آنلاین، استفاده درست و اصولی از تبلیغات می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا با مفهوم بسیار مهمی به نام مدیریت تبلیغات آشنا شویم.

مفهوم 5M در مدیریت تبلیغات چیست؟

موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ، بستگی زیادی به نجوه مدیریت تبلیغات آن ها دارد. همانطور که می دانیم یکی از مهمترین مباحث در زمینه دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات درست و اصولی می باشد. در دل یک کسب و کار آنلاین ، مدیریت صحیح تبلیغات می تواند تاثیر شگرفی در افزایش ترافیک سایت و یا حتی اپلیکیشین شما ایفا کرده و با بهبود رتبه الکسا سایت ، باعث فروش بیشتر محصول و یا خدمات شما شود. همچنین می دانیم که بازدیدکننده بیشتر ، یکی از عوامل موثر در سئو سایت نیز به شمار می رود و در جایگاه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو ، نقش موثری دارد.

پس به دلیل ” تاثیر و اهمیت بسیار بالای مدیریت تبلیغات در آینده یک کسب و کار اینترنتی ” ، هر سال شاهد افزایش بی مانند بودجه تبلیغاتی در شرکت ها و سازمان ها هستیم.

اما پرداختن به امور تبلیغاتی برای بسیاری از سازمان ها تنها تبدیل به یک عادت شده است. به صورتی که معمولا بدون در نظر گرفتن نتایج حاصل از تبلیغات سال گذشته ، بودجه بیشتری برای تبلیغات سال آتی خود تصویب نموده و هزینه می‌نمایند. تصمیم راجع به انتخاب رسانه و پیام نیز عموماً بدون بررسی‌های کافی اتخاذ می‌شود.

مفهوم ۵M در مدیریت تبلیغات چیست؟

در مدیریت تبلیغات ، ۵M به چه معناست؟

برای تهیه‌ برنامه تبلیغاتی باید پنج تصمیم عمده اتخاذ کرد. این تصمیم‌ها که به پنج ام (۵M) معروف هستند، از این قرارند:

✅ ماموریت (Mission): هدفهای تبلیغات کدام‌اند؟
✅ پول (Money): چه مقدار پول می‌توان به این کار اختصاص داد؟
✅ پیام (Message): چه پیامی فرستاده شود؟
✅ رسانه (Media): از چه وسیله ارتباطی استفاده شود؟
✅ ارزیابی (Measurement): نتایج را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟

برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید مقایسه‌ ای از یک طرف بین شرکت های تبلیغاتی و از طرف دیگر بین رسانه‌ های مختلف انجام گیرد. اما برای هر مقایسه ، شاخص هایی مورد نیاز است و در حقیقت این شاخص ها هستند که نشان دهنده عملکرد یک رسانه نسبت به رسانه‌ ای دیگر و یا یک شرکت تبلیغاتی در مقایسه با دیگر شرکت ها می‌باشند. شاخص های مورد استفاده برای این منظور در واقع همان نتایج مورد انتظار تبلیغ دهنده می‌باشند.(مفهوم ۵M در مدیریت تبلیغات چیست؟)

در حالت کلی می‌ توان گفت آن رسانه و یا شرکت تبلیغاتی که تبلیغ دهنده را به اهداف تجاری و تبلیغاتی خود نزدیک‌ تر کند ، گزینه و انتخاب مناسب تری به شمار می رود.

از این جا می‌توان به نقش و اهمیت تعیین هدف در برنامه‌ریزی تبلیغاتی یک شرکت پی برد. چرا که قبل از هر اقدامی تبلیغ دهنده می‌ بایست مشخص نماید که دقیقاً هدفش از تبلیغ چیست. تعیین دقیق اهداف به تبلیغ دهنده کمک می‌کند تا بتواند از این اهداف به عنوان راهنمایی برای تعیین میزان درستی اقدامات انجام گرفته استفاده نماید.

هدف گذاری در واقع همان سرنخی است که در فرایند تبلیغاتی اکثر شرکت ها و سازمان ها گم شده است. در شرایطی که تبلیغ‌ دهندگان نمی‌دانند دقیقا قرار است چه نتیجه‌ ای از تبلیغات خود بگیرند ، انتخاب هر رسانه و یا شرکت تبلیغاتی ، انتخاب اشتباهی نخواهد بود. کسی که هدفی ندارد ، هرگز گم نمی‌شود.

سرویس دات کام

آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، آگهی رایگان اینترنتی ،تبلیغات رایگان اینترنتی، تبلیغات آنلاین رایگان ،نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.


مطالب مرتبط: