موفقیت در مصاحبه شغلی

موفقیت در مصاحبه شغلی

موفقیت در مصاحبه شغلی

نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی

در صورتی که برای شغل مورد علاقه خود به مصاحبه شغلی دعوت شده اید، ضروری میباشد که به برخی نکته ها توجه داشته باشید تا موفقیت در مصاحبه شغلی را داشته باشید.

در ادامه نکته ها مهم و کلیدی موفقیت در مصاحبه شغلی را مطالعه خواهید کرد:

• حضور به موقع و سر وقت:

اگر دیر برسید، دیگران تصور خواهند کرد که فردی خودخواه، بی نظم و گستاخ هستید. پس زمانتان را تنظیم کرده و تلاش نمایید به موقع برسید و اگر نه تاخیرتان باعث دردسر خواهد شد.

همانطور که مصاحبه کننده ها وقتشان را در اختیارتان قرار داده اند و به شما فرصتی داده اند که خودتان را نشان بدهید، شما هم به موقع حضور پیدا نمایید.

• در پوشیدن لباس دقت کنید:

لباس شما برای رفتن به یک مصاحبه شغلی می بایست با محیط آن کار هماهنگ باشد. ولی برای حفظ احترام میبایست یک درجه بالاتر از محیط معمولی آن جا لباس بپوشید.

دلیلش این میباشد که اگر لباس نا متناسب بپوشید، چه بالاتر چه پائین تر از حالت نرمال، اختلال درست کردن میشود.

زمانیکه توجه میبایست روی شما و مهارتهایتان متمرکز شود، لباسهایتان نبایستی اختلالی درست کردن کرده و حواس را پرت بکند.

موفقیت در مصاحبه شغلی

• هنگام دست دادن حواستان را جمع کنید:

دست دادن عملی متقابل است که برای برقراری ارتباط انجام میشود. در یک مصاحبه، این عمل متقابل بین دو فرد غریبه گونه میگیرد، که می تواند یکی از اصول اولیه اتیکت مصاحبه به حساب آید.

اگر محکم دست طرفتان را یک یا دو بار بفشارید و بعد رها نمایید، نشانه ی خوشرویی و ملایمت شما است که می تواند به سرعت احساسی از امنیت بین دو فرد درست کردن بکند.

اگر شل و ول و بی روح دست دهید، امکان دارد باعث ناراحتی طرفتان شود.

و حتی پیش از این که آنان فرصت آشنایی با شما را داشته باشند، احساس بدی به آنان منتقل خواهید نمود. آسوده خاطر نمودن اطرافیانتان هدفی مهم در هر آداب معاشرت میباشد. در این مورد فکر نمایید.

• دو بار از آنان قدر دانی کنید:

در آخر مصاحبه، زمانیکه می خواهید از مصاحبه گرتان قدر دانی نمایید، در پیشنهاد داشته باشید که هم به خاطر زمانیکه برایتان گذاشته اند و هم برای فرصتی که به شما داده اند قدر دانی نمایید.

مثل سر زمان رسیدن، قدر دانی نمودن از آنان به این گونه هم نشان میدهد که فرد فهمیده ای هستید و برای زمان دیگران ارزش قائل هستید.

هیچگاه تا آخر آن روز که برایشان یک یادداشت قدر دانی بفرستید، مصاحبه را پایان شده نپندارید. تلاش نمایید متن کوتاهی داشته باشد.

• از کارفرمای قبلی خود بدگویی نکنید:

خیلی دور از ادب و احترام میباشد که از صاحب کارها و شرکتهای قبلیتان بد بگویید و با کارهایشان مخالفت نمایید. این باعث ناراحتی و رنجش دیگران میشود.

از این گذشته، این مصاحبه در مورد شما و این شرکت میباشد نه شرکتها و افراد دیگر. پس لزومی ندارد که تصویری از صاحب کارهای سابقتان برای مصاحبه گرتان ارائه بدهید. چون این مسئله ارتباطی به آنان ندارد.

موفقیت در مصاحبه شغلی

• تحت هر شرایطی از دروغ اجتناب کنید:

به یاد داشته باشید که به خاطر هیچ مسئله ای، هر چند کوچک، دروغ نگفته و به حرف هایتان شاخ و ورق ندهید. زیرا انسانهای ارجمند هیچگاه دروغ نمی گویند چون نیازی به آن ندارند.

در آخر ذکر این نکته ضروری میباشد که، امکان دارد رفتار های خوب هیچگاه به چشم نیایند، اما نتایج آنان همیشه دیده میشوند. چیزی که نبایستی مکان بیندازیم نقص در این آداب و اتیکت هاست.

در این زمینه، شما می خواهید که مصاحبه کننده تان فکر بکند که شما فردی بامحبت، باهوش و جالب هستید.

نه این که فردی مطیع و فرمانبردار باشید و موقع دست دادن مسخره جلوه نمایید و یا از این که کثیف ترین شلوار جینتان را در روز مصاحبه تن کرده اید تعجب بکند .
سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان اینترنتی ، تبلیغات رایگان ، نیازمندی های رایگان اینترنتی و … به شما همراهان گرامی می باشد.

بادرج آگهی رایگان خود در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

———————————————————————–

مطالب مرتبط: