نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه

از چه آبی برای آبیاری استفاده کنیم :
1- به دلیل وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم . بلکه 3-2 ساعت آب را در محیط خانه قرار داده وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنیم تا کلر آن ته نشین شود .

2- اگر تخم مرغ آبپز کردید آب آن را دور نریزید . چون به دلیل دارا بودن املاح معدنی برترین آب برای گلدان های شما میباشد .

3- اگر خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض نمایید ؛ آب آن را دور نریزید ؛ زیرا برترین کود برای گل ها میباشد .

4- آبی که در آن سبزی شسته اید ، برترین آب برای گلدان ها میباشد .

غذا دادن به گلدان ها :

همانطور که میدانید گیاهان علاوه بر آب احتیاج به غذ دارند . برای این منظور هر شش بار که به گلدان آب داده اید ، یکبار میبایست به گلدان غذا دهید . که در تابستان این مدت کمتر و در زمستان این مدت طولانی تر میشود .

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه

شرایط نگهداری از گل و گیاه (نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه)

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه میبایست بکنیم :
اگر بدلیل رفتن به مسافرت گلدان شما خشک شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود . زیرا هنگامی گیاه را از گلدان خارج می نمایید می بینید که پایان قسمت های خاک خیس نیست . به همین خاطر ظرفی را پر از آب نمایید و گلدان را درون آب قرار بدهید . بصورتی که تا نیمه گلدان در داخل آب قرار گیرد با این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از راه ریشه جذب میکند

برای جلوگیری از شته :

میتوانید یک عدد سیر را درون گلدان خاک نمایید . اینکار برای این میباشد که شته جرأت نزدیک شدن به گل را پیدا نکند .

درمسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید :

روش ابتدا :قبل از مسافرت یک تشت بزرگ پلاستیکی ویا وان حمام را برای گل ها اختصاص بدهید . به این گونه که حوله ای داخل تشت و یا وان حمام پهن نمایید و آن را کاملاٌ خیس نمایید . بعدا پایان گلدان ها را روی حوله قرار بدهید . با اینکار با خیال راحت به مسافرت بروید و نگران آبیاری گل ها یتان نباشید .

روش دوم :یک بطری نوشابه را پر از آب نمایید و آن را وارونه داخل خاک نمایید به صورتی که سر شیشه داخل خاک شود . به این ترتیب گلدان شما مدتی از آب ذخیره شده ی داخل بطری استفاده میکند .

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید : (نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه)

در زمستان گلدان ها احتیاج به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را داخل گلخانه قرار بدهید ، (البته بدون داروی بخور،) زیرا برای شادابی گلدان ها ، بخار زیاد متناسب میباشد و در تابستان میبایست گیاهان خنک باشند پس میبایست گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آنان را خنک بکند .

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه

آب پاش برای گل ها :

اگر فرصت داشته باشید ، تلاش نمایید همیشه با آب پاش بر روی خاک آب بپاشید . در ضمن با آب پاش ورق گیاهان را آب پاشی نمایید . برای شادابی گیاهان زیاد مفید میباشد .

راست ماندن گلها :(نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه)

میدانید گل ها همیشه به سمت نور بر می گردند . به همین منظور هر چند زمان یک بار گلدان را بر گردانید . به این گونه که گل بسمت نور متمایل میشود . برای راست شدن گل ، گلدان را هر چند زمان یکبار بچرخانید تا کجی آن از بین برود .

استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان :

میتوانید 1 عدد قرص آسپرین را در آب حل نمایید ، و هر چند زمان یکبار به گلدان ها دهید برای رشد گیاهان زیاد متناسب میباشد .

بیش نمودن عمر گل نرگس :
برای این که عمر گل نرگس بیش شود . یک عدد جو داخل ساقه ی گل نرگس فشار بدهید و داخل آب بگذارید .

————————————————–

مطالب مرتبط: