لینک های داخلی و بهینه سازی

لینک های داخلی و بهینه سازی

لینک های داخلی و بهینه سازی : لینک های داخلی یکی از موارد مهم On Page Seo میباشد.استفاده از لینک های داخلی بخصوص برای سایتهای محتوا محور، دارای اهمیت بیشتری میباشد.

از نظرهای علمی چرا لینک های داخلی و بهینه سازی مهم میباشد؟

هنگامی خزنده گوگل، وارد صفحه از وبسایت شما میشود، و به محتوای مثلا درمورد آموزش بهینه سازی داخلی وبسایت می رسد، لینک های دیگری در وسط متن شما به سایر صفحات سایت تان می بیند که به طور کامل به مطلب “آموزش بهینه سازی داخلی سایت” دارای ارتباط میباشد.

لذا خزنده وارد آن لینک میشود و محتوای آن لینک را هم بررسی میکند.نتیجه آن این میباشد که خزنده ها به خوبی ساختار وبسایت شما و درک می کنند و همه مطلب ها شما را به سرعت بررسی و فهرست (index) می کنند و شما ربات و خزنده ها را به مدت طولانی تری در وبسایت خود مشغول می نمایید و بیش به خزیدن واردارشان می کنید!

لینک های داخلی و بهینه سازی

عینا همین اتفاق روی کاربر می افتد.

هنگامی کاربر مطلب “آموزش بهینه سازی داخلی سایت” را مشاهده میکند، در همان حین، چند لینک دیگر که برای او مفید میباشد را مشاهده میکند، و حداقل آن این میباشد که آنان را در یک تب نو باز میکند تابعد از مطالعه مطلب، آنان را بخواند.

در نتیجه شما کاربر را هم مشغول و جذب می نمایید و در نتیجه علاوه بر آن که bounce rate وبسایت شما کاهش می یابد(بهتر می شود) ،وبسایت شما از انجا که کاربر بیش در وبسایت شما گشت و گذار کرده میباشد، در خاطر کاربر باقی می ماند و در برندینگ و شهرت وبسایت شما به شدت موثر میباشد.

هم چنین Bold نمودن لینک های داخلی و یا با رنگ متمایز نمودن، به شکلی که در یک نگاه، بتوان تشخیص داد، که کدام عبارت ها و کلمات لینک هستند، در نرخ زیاد شدن کلیک روی لینک های داخلی تأثیر گذار میباشد.

استفاده از لینک های مفید پر طرفدار مثل دسته های محبوب و گروه هایی که کاربران زیادی به دنبال آن هستند، نمایش مطلب ها تصادفی، نمایش مسیر صفحه فعلی بصورت لینک و ساختار یافته (navigator – این که کاربر اکنون در کجا قرار دارد: خانه > آموزش پایه سئو…) و از همه مهم تر، لینک های مطلب ها دارای ارتباط در پایین هر مطلب، از دیگر روشهای درست کردن لینک های داخلی میباشد.

یکی از مزایای مهم دیگر لینک های داخلی، انتقال اعتبار بک لینک های شما است.فرض نمایید همین صفحه به عنوان مطب مفید یا هر به هر دلیل دیگری در صفحه ای از سایتی دیگر لینک شده میباشد.در نتیجه این صفحه یک امتیاز/اعتبار از سایتی دیگر گرفته میباشد.

حال لینک های داخلی که در همین صفحه هستند، هم به دلیل بک لینک های این صفحه، دارای اهمیت بیشتری میشوند و در نتیجه، اعتباری که از بک لینک های این صفحه به این صفحه منتقل شده میباشد، بین لینک های داخلی این صفحه هم تقسیم میشود.

هم چنین از آن جا که ربات ها و خزنده ها به خاطر بک لینک های این صفحه، بیش وارد این صفحه میشوند، لینک های داخل این صفحه هم، به همان اندازه بوسیله ربات ها بازدید میشود.اگر هم پیج رنک ها به روز شوند، لینک های داخلی، نقش مهمی را در پیج رنک گرفتن صفحات داخلی و در نتیجه صفحه اصلی، ایفا می کنند.(پیج رنک اول از بیرون وبسایت به داخل وبسایت منتقل میشود و بعدا از لینک های داخلی، به همه صفحات پخش می شود).

لینک های داخلی و بهینه سازی

ولی چه زمانی لینک ندهیم؟

کاربر را خسته نکنید! بصورت به طور کامل طبیعی لینک داخلی دهید.اگر یک بار یک کلمه یا عبارت دارای ارتباط را لینک کردید، دیگر برای بار دوم و سوم در همان پاراگراف چه نیازی میباشد که لینک باشد؟

به گونه کلی هیچ فرمولی وجود ندارد که چقدر لینک در صفحه شما باشد.قانون آن طبیعی بودن میباشد.اگر واقعا می طلبد که که عنوانی را در مطلب خود بیشتر از یک بار لینک نمایید، اینکار را بکنید.لینک داخلی را برای کاربر درست کردن نمایید نه برای موتور جستجو و گوگل و کلا خزنده ها.همان اندازه ای که لینک های داخلی شما برای کاربر مفید و غیر آزار دهنده باشند، موجب رضایت خزنده ها هم خواهند بود.

من در سایتهای ایرانی که کار طراحی وبسایت انجام میدن(سایت های طراحی سایت)، خیلی دیدم که کلمه “سایت” رو به عنوان لینک داخلی، به صفحه اصلی سایت خودشون میدن و اینکار رو هم در هر جای متن تکرار می کنن و فکر می کنند که کار اصولی دارن انجام میدن.اینکار فقط و فقط over optimization هست و هیچ فایده ای هم نداره.

کلمه “سایت” به هیچ دردی نمیخوره! اون هم به صفحه نخست! لینک داخلی همونطور که گفتم، میبایست طبیعی و به مکان باشه و تکراری هم نباشه.(مگر این که واقعا به خاطر کاربر، تکرار مفید باشه).

اگر تا کنون لینک های داخلی را بی اهمیت می دانستید بهتر میباشد تجدید پیشنهاد نمایید.تأثیر لینک های داخلی امکان دارد محسوس نباشد ولی هنگامی در کنار فاکتور های دیگر سئو قرار میگیرد تأثیر خود را بصورت غیر مستقیم نشان میدهد.


مطالب دیگر :

تبلیغات رایگان اینترنتی

چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم ؟

سایت آگهی رایگان اینترنتی (عناصر اصلی)

چگونه با سایت نیازمندیها خرید و فروش انجام بدهیم ؟

14 راه برای دریافت تبلیغات رایگان

آگهی رایگان – تبلیغات رایگان – ثبت و درج آگهی رایگان – سرویس دات کام