خواص شگفت انگیز انجیر

خواص شگفت انگیز انجیر

خواص شگفت انگیز انجیر : انجیر میوه ای میباشد که هر 2 حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی میباشد. برای درمان بسیاری از بیماریها کاربرد دارد، از منظر قرآن و اطبای قدیمی هم به عنوان برترین میوه همراه زیتون یاد شده میباشد.

انجیر، یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده بوسیله انسان میباشد به طوریکه براساس افسانه های قدیم برخی از محققان حتی معتقدند که میوه ممنوعه ای که بوسیله حوا کشف شد، انجیر بود و 9 1 سیب اما این تنها چیز عجیب در مورد میوه انجیر نیست چرا که خواص وفواید آن خود چنانچه در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند شگفت انگیز میباشد.

انواع میوه انجیر

5 گونه مشترک از انجیر وجود دارد، هر نوع، طعم و شیرینی خاصی دارد و انواع این میوه شامل:

یک. انجیر سیاه

این انجیر پوستی سیاه و داخل صورتی رنگ میباشد. آنان فوق العاده شیرین هستند. برای خوردن به عنوان 1 دسر و یا مخلوط نمودن در کیک یا دستور العمل کوکی برای زیاد شدن طعم متناسب هستند.

خواص شگفت انگیز انجیر

خواص شگفت انگیز انجیر

دو. انجیر کادوتا- Kadotas

گوشت بنفش رنگ و پوستی سبز رنگ دارند. آنان در میان پایان گونه های انجیر کمترین شیرینی را دارند.

سه. کالیمیرنا – انجیر Calimyrna

در خارج سبز مایل به زرد میباشد و داخل آن، کهربایی میباشد. آنان در مقایسه با انواع دیگری از انجیر بزرگتر هستند و عطر و طعم منحصر به فرد و قوی دارند.

چهار. انجیر ترکی قهوه ای

انجیر ترکی دارای پوست بنفش و گوشت قرمز میباشد. عطر و طعم آنان ملایم و شیرین تر از انواع دیگر انجیرها میباشد. آنان را در سالاد مصرف می کنند.

پنج. آدریاتیک – انجیر Adriatic

دارای پوست سبز روشن هستند و در داخل آن صورتی میباشد. آنان هم به عنوان انجیر سفید نامیده میشوند زیرا زیاد سبک هستند. آنان زیاد شیرین هستند و می توانند به عنوان 1 دسر ساده میوه مصرف شود.

خواص شگفت انگیز انجیر

خواص شگفت انگیز انجیر

ارزش غذایی انجیر

انجیرها، منبع غنی از مواد مغذی لازم مختلف هستند ؛آنها غنی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می باشند. انجیر خشک شده در مواد معدنی و ویتامین زیاد متمرکز میباشد. انجیر منبع غنی از قندهای طبیعی و فیبر محلول هستند.

و ولی خواص پنهان در هر دانه انجیر

پس از معرفی میوه انجیر و ارزش غذایی آن، حال نوبت معرفی خواص شگفت انگیز این میوه میباشد که با هم در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت نمناک میخوانیم.

یک. بهبود سلامت گوارش

انجیر ها یبوست را کاهش می بدهند و سلامت کلی هضم را بهبود می بخشند. هر روز صبح انجیر مصرف نمایید تا با مشکلات گوارشی خداحافظی نمایید.

دو. بهبود سلامت قلب

انجیرها سطوح تری گلیسیرید را در خون کاهش می بدهند و به بهبود سلامت قلب یاری می کنند هم چنین حاوی فنل ها و اسیدهای چرب امگا سه و امگا شش هستند که خطر بیماری قلبی را کاهش می بدهند.

سه. کاهش کلسترول

انجیر ها حاوی پکتین، فیبر محلول هستند که سطح کلسترول را کاهش میدهند. فیبر موجود در انجیر کلسترول بیشتر از حد در سیستم گوارش شما را از بین می برد و آن را به روده منتقل میکند.

چهار. جلوگیری از سرطان روده بزرگ

مصرف منظم انجیر می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. فیبر در انجیر به سرعت به حذف زباله ها در بدن یاری میکند که برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مفید میباشد.

پنج. درمان کم خونی

کودکان، نوجوانان در حالا رشد و زنان باردار میبایست سطوح آهن خود را نظارت کنند تا از عوارض جلوگیری کنند. هم چنین اگر مریض هستید یا تحت عمل جراحی قرار داشته باشید، انجیر را در رژیم غذایی خود اضافه نمایید تا میزان آهن در بدن شما زیاد شدن یابد و مشکل را زودتر برطرف نمایید.

خواص شگفت انگیز انجیر

خواص شگفت انگیز انجیر

 

مطالب مرتبط:

شارژ کپسول آتش نشانی

خودرو های هوشمند

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

شرکت خودروسازی Volvo