هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است

هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است

هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است : 

بدون تبلیغ موفقیت در کسب‌وکار تقریبا غیرممکن میباشد. ولی همه می‌دانند که تبلیغ نمودن قیمت زیادی دارد. در مواردی قیمت تبلیغ برای کالا، از تولید و توزیع آن پرخرج‌تر میباشد. بااین‌وجود در دنیای معاصر روش‌هایی وجود دارد که بتوان به یاری آن‌ها با کم‌ترین قیمت، کالا یا خدمات خود را تبلیغ نمایید.

۱- وبلاگ و محتوای نوشتاری

هرروز تعداد زیادی کاربر، عباراتی را در گوگل جستجو می‌کنند. فرض نمایید شما لامپ کم‌مصرف تولید می‌کنید. کاربرها عباراتی شبیه «شکستن لامپ کم‌مصرف»، «قیمت لامپ کم‌مصرف» و «طول عمر لامپ کم‌مصرف» را جستجو می‌کنند. اگر در وبلاگ خود به سوالات کاربرها جواب دهید، می‌توانید پیشنهاد آن‌ها را به محصول خود جلب نمایید.

ضروری میباشد که محتوای نوشتاری شما مفید و قابل‌اعتماد باشد. یک محتوای بد می‌تواند به اعتبار شما لطمه بزند و برای شما ضدتبلیغ به‌حساب بیاید.

هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است
این روش تبلیغ (Content Marketing) یکی از معروف‌ترین، موثرترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغ در جهان میباشد. البته ضروری میباشد که محتوای نوشتاری شما مفید و قابل‌اعتماد باشد. یک محتوای بد می‌تواند به اعتبار شما لطمه بزند و برای شما ضدتبلیغ به‌حساب بیاید.

۲- ویدیو، حتی بهتر از نوشته

گوگل تنها جایی نیست که مردم در آن به جستجو می‌پردازند. یوتیوب بعد از گوگل پرطرفدارترین موتور جستجو میباشد. از طرف دیگر تماشای ویدیو از خواندن مقاله ساده‌تر میباشد. خود شما ترجیح می‌دهید که ویدیویی در مورد تعمیر لامپ‌های کم‌مصرف ببینید، یا در این مورد مقاله بخوانید؟ یک محتوای ویدیویی جذاب و مفید می‌تواند از مقاله موثرتر باشد.

توجه نمایید که با زیاد شدن سرعت و کاهش هزینه اینترنت، رفته‌رفته سهم محتوای تصویری زیاد شدن پیدا می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که در مخاطب‌ ویدیو بیش از محتوای نوشتاری باشد. تصویر هم در بازاریابی محتوا بی‌تاثیر نیست. برای نمونه اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بسترها برای تبلیغ با تصویر میباشد. شاید خود شما هم کافه‌ای را تنها به خاطر عکس‌هایی که در اینستاگرام دیده‌اید انتخاب کرده باشید.

به‌عنوان تولیدکننده لامپ، بهتر میباشد بجای ساختن تیزر تبلیغاتی، به مردم بیاموزید که با لامپ‌های سوخته خود چه‌کار کنند. مثلا شاید بتوانند با آن‌ها گلدان، جامدادی یا آویزهای تزیینی بسازند. یک ویدیوی جذاب و مفید می‌تواند کاربرها دست‌به‌دست شود.

۳- جواب به پرسش کاربرها (هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است)

کاربرهای زیادی در اینترنت پرسش می‌پرسند. «از کجا لامپ کم‌مصرف بخریم؟» «چطور لامپ‌های خراب را تعمیر کنیم؟» «لامپ کم‌مصرف بهتر میباشد یا چراغ LED». شما می‌توانید به این پرسش‌ها جواب بدهید. در جواب خود کاربرها را به‌دقت راهنمایی نمایید و در انتها آن‌ها را به وب‌سایت یا فروشگاه خود دعوت نمایید. هر چه باشد شما در کار خود بیش از کاربرهای عادی تخصص دارید. پس میبایست برترین پاسخ‌ها از جانب شما باشد.

در تبلیغ با محتوای ویدیویی، ارزش یک مخاطب، بیش از خیل مخاطب‌های تصادفی میباشد که تبلیغ‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند.
شاید تعداد کاربرهایی که جواب شما را می‌بینند فراوان نباشد. ولی دقت نمایید که آن‌ها تصمیمشان را برای خرید محصول گرفته‌اند.

درنتیجه در این شیوه از تبلیغ، ارزش یک مخاطب، بیش از خیل مخاطب‌های تصادفی میباشد که تبلیغ‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند. هم چنین فراموش نکنید که مخاطب جواب شما فقط کسی نیست که پرسش را پرسیده میباشد. کاربرهای زیادی همان پرسش را دارند و جواب شما را می‌خوانند.

۴- لباس، ماشین و ساختمان!

شاید بارها وسوسه شده باشید که تبلیغ خود را بر روی بیلبوردهای کنار اتوبان نصب نمایید. ولی هزینه این بیلبوردها خیلی فراوان میباشد. اما با هزینه‌ای زیاد کم‌تر می‌توانید بر روی ساختمان خودتان تبلیغ نمایید و عده زیادی هم این تبلیغ را مشاهده کنند.

همین کار را می‌توانید بر روی خودروی خود هم انجام بدهید. می‌توانید نشانی وبسایت خود را پشت شیشه و یا روی بدنه ماشین خود بنویسید. قیمت این شیوه از تبلیغ به‌مراتب ارزان‌تر از تبلیغ روی بدنه اتوبوس خواهد بود. اگر کمی خلاق باشید، می‌توانید تبلیغ خود را چشمگیر نمایید. مثلا فرض نمایید نشانی یک وب‌سایت بر روی بدنه خودرویی آنتیک یا لوکس نوشته شده باشد. خیلی‌ها کنجکاو می‌شوند و به سایت موردنظر مراجعه می‌کنند.

لباس، کلاه و کفش شما و دوستانتان هم می‌تواند محل خوبی برای تبلیغ باشد. دقت نمایید که این لباس‌های تبلیغی میبایست شیک و جذاب باشند و دوستان شما از پوشیدن آن‌ها شاد شوند. اگر باعث خجالت آن‌ها بشوید، دیر یا زود لباس شما را کنار می‌گذارند.

هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است

۵- رسانه‌ها و اخبار

البته گزارش‌های تبلیغی رایگان نیستند و رسانه‌ها معمولا برای مصاحبه با شرکت‌ها پول می‌گیرند. ولی اگر به هر دلیلی یک رسانه با شما یا یکی از کارمندهایتان مصاحبه بکند، می‌توانید از این فرصت استفاده نمایید و از شرکت خود هم اسم ببرید. در این گونه میبایست هوشمند عمل نمایید. اگر واضح باشد که دارید برای کسب‌وکار خود تبلیغ می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد این قسمت از مصاحبه حذف شود.

از طرف دیگر برخی رسانه‌ها به‌طور اختصاصی به بررسی کسب‌وکارهای نوپا و کوچک می‌پردازند. برخی از این گزارش‌ها اهداف تجاری ندارند و تنها با هدف حمایت از کارآفرینی تهیه می‌شوند. امکان دارد آن‌ها از وجود شما خبر نداشته باشند و اگر با آن‌ها تماس بگیرید، شاد شوند.

۶- مشتری‌‌های راضی (هفت روش مجانی برای تبلیغات که از روش پولی موثر تر است)

از کهن گفته‌اند که کیفیت برترین تبلیغ میباشد. یک مشتری راضی با دوستان خود در مورد تجربه خوبش حرف می‌زند و آن‌ها را به استفاده از محصول شما تشویق می‌کند. در مقابل یک مشتری ناراضی دوستانش را از خرید منع می‌کند. هنگامی یک یار صمیمی از یک کالا بد بگوید، خیلی بعید میباشد که دلتان بخواهد آن کالا را امتحان نمایید.

یک مشتری راضی با دوستان خود در مورد تجربه خوبش حرف می‌زند و آن‌ها را به استفاده از محصول شما تشویق می‌کند.
برای اجرای این روش، میبایست به هر مشتری، به چشم سفیر رایگان تبلیغاتی نگاه نمایید و تلاش نمایید برای حداکثر نمودن رضایت او تلاش نمایید. حتما دیده‌اید که برخی از دوستان شما در مهمانی‌ها از یک برند خاص با تعصب طرفداری می‌کنند. خیلی بعید میباشد که آن‌ها از شرکت گوگل یا اپل پول گرفته باشند.

۷- مصالحه با رقبا

رقبای شما می‌توانند برای شما تبلیغ کنند، اگر شما هم برای آن‌ها تبلیغ نمایید. یکی از روش‌های سنتی، روش تبادل لینک میباشد. شما وب‌سایت رقیب خود را معرفی می‌کنید و آن‌ها هم لینک شما را در سایت خود می‌گذارند.

در کسب‌وکارهای کوچک صلح میان رقبا می‌تواند قدرت طرفین را زیاد شدن دهد.
از طرفی شما کالا یا خدماتی عرضه می‌کنید که بعضی از رقبای شما آن کالای به‌خصوص را ندارند. در این گونه می‌توانید مشتری‌های خود را به یکدیگر معرفی نمایید. مشتری‌ها هم از این تبادل راضی خواهند بود. چون با پاسخ «متاسفانه نداریم» مواجه نمی‌شوند.

————————————–

مطالب مرتبط: