چند تکنیک برای مدیریت زمان

چند تکنیک برای مدیریت زمان

چند تکنیک برای مدیریت زمان

راه و روشهای مدیریت زمان

چند تکنیک برای مدیریت زمان : وقت از گرانبها ترین داشته های هر فرد میباشد . بسیاری از ما در انجام کارهای روزانه دچار کمبود وقت می بشویم و نمی توانیم کارهایمان را به موقع و صحیح به انتها برسانیم در چنین زمانی نیاز به مدیریت زمان احساس میشود .

مدیریت وقت عنوان مهارتی میباشد که به شما یاری می کند پایان کارهای خود را سر زمان و به موقع انجام بدهید و هیچ گاه دچار کمبود وقت نگردید.

افرادی که در زندگی خود مدیریت و برنامه ریزی وقت دارند کارهای خود را در اسرع زمان و به شکل درست انجام می بدهند .

این افراد از وقت خود بصورت موثرتر و زیاد پربارتر استفاده می کنند زیرا تمرینات و مهارت های مدیریت وقت را به خوبی یاد گرفته اند و در زندگی شخصی به کارگرفته اند.

چند تکنیک برای مدیریت زمان

5 تکنیک برای مدیریت وقت

1.زدودن غیر لازم ها از تکنیک های مهم مدیریت وقت

یکی از مشکلاتی که همه ما درگیر آن هستیم صرف زمان های اضافه برای کارهایمان میباشد .

بنابراین با مدیریت و برنامه ریزی وقت میتوانید ، این وقت های اضافه برای انجام کارها را بکاهید زیرا حذف نمودن غیرضروری ها، زندگی شما را سازنده تر و ثمربخش تر خواهد نمود.

هر چیزی که از رسیدن به هدف اصلی جلوگیری میکند ، می تواند غیرضروری باشد . مثلا اگر هدفتان چک نمودن ایمیل میباشد نیاز به صرف 45 دقیقه وقت برای گشتن در فیسبوک نیست.

در مدیریت وقت میبایست کارها در ساعت مشخصی انجام شود بنابراین نبایستی وقت های زیادی را برای کارهای فرعی قرار داد زیرا صرف این وقت باعث میشود که کارها به موقع انجام شوند .

شما میبایست کارهای لازم و غیر لازم زندگیتان را مشخص نمایید و با انجام چنین کارهایی، نیازهای واقعی زندگی خود را بشناسید.

2. طرح یا نقش کاری داشتن یکی از مهمترین روشهای مدیریت وقت

ایده پردازی پیش از انجام کارها از اهمیت زیاد بالایی برخوردار میباشد پس بهتر میباشد روزانه پیش از انجام کارهایتان ایده در پیشنهاد بگیرند .

اختصاص وقت رانندگی یا پیاده روی تا محل کاربرای فکر نمودن و ایده پردازی سبب می شود تا پیش از انجام کارهای روزانه تان ایده داشته باشید تا کارهایتان صحیح انجام شود.

وقت خواب هم یکی از مواقعی میباشد که میتوانید درمورد ی کارهای روز بعد یا روزهای بعد تان فکر نمایید و روز بعد با ذهنی بازتر و آماده تر به سمت محل کار خود بروید . وقت هایی که صرف برنامه ریزی میشود شما را به هدفتان بیش نزدیک می سازد.

3. عملکرد چند وظیفه ای از نکته هایی برای زیاد شدن مهارت های مدیریت وقت

برخی از افراد توانایی انجام چند کار با یکدیگر را دارند ، این استعداد انجام چند کار با یکدیگر شما را قادر می سازد که از دیگران جلوتر باشید

ولی افرادی هستند که توانایی انجام کارها با یکدیگر را ندارند ولی این روش را در قبل می گیرند که این امر سبب میشود که آنها هیچ یک از کارهای خود را به درستی به انتها نرسانند و درنهایت ازتمام شدن کارها ناامید شوند.

4. زیاد شدن مهارت های مدیریت وقت با شناسایی وظایف

در اول مشخص نمودن وقت هایی برای انجام کارهای چندتکلیفی و کارهای تکی زیاد پر اهمیت میباشد.

مثلا انجام تکمیل چک لیست ها در محل کار از کارهایی میباشد که میبایست بصورت چند کاره باشد تا در زمان صرفه جویی شود ولی انجام پروژه های ویژه و خاص میبایست بصورت تکی باشد تا در بالاترین سطح انجام شود و حواس و وقت ویژه ای به آن اختصاص داده شود.

5. کم نمودن وقفه هنگام کار از اصول مدیریت وقت

در زندگی چیزهای بازدارنده را بشناسید و آن ها را کاهش بدهید ولی شاید نتوانید از این موارد بکاهید اما حتما میتوانید روش صحیح برخورد و مواجهه با آن ها را بدانیم و تغییرشان بدهیم.

برای مثال اگر یکی از دوستانتان کاری را در حین انجام پروژه مهم کاریتان به شما داد اول میبایست پروژه ای را که آغاز کرده اید، پایان نمایید و بعدا کار نو را آغاز نمایید.

ولی در برخی از مواقع شرایط به گونه دیگری میباشد برای مثال اگرکارفرمای از شما انجام کاری را درخواست نمود اولویت کاری شما کار رئیستان خواهد بود.

صرف زمان بیش در هر شغلی ، چه اداری ، چه آزاد سبب تمرکز بیش در وظایف کاری وکسب نتیجه ی بهتر میشود.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان، درج آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد.

———————————————————————-

مطالب مرتبط: