راهکاری برای سحرخیز بودن

راهکاری برای سحرخیز بودن

راهکاری برای سحرخیز بودن : امکان دارد شما هم این کارها را انجام دهید، ساعت زنگ میزند و شما خاموشش می نمایید. بعد از مکث کوتاهی، برمی خیزید و در تخت می نشینید. گوشی خود را برمی دارید و نورش اتاق تاریک را روشن میکند. پیام ها، اخبار و وضعیت آب وهوا را می خوانید. با خود فکر می کنید:”هنوز نیمه خوابم. بقیه پیام ها را می خوانم تا هشیارشم”. پانزده دقیقه دیگر می گذرد. خواب نیستید، ولی کاملاً هم بیدار نیستید.

من به طور ذاتی سحرخیز نبودم. زمانیکه میبایست برای کار یا جلسه ای صبح زود بیدار می شدم، شبیه توصیفات بالا بودم. به زور از تخت بلند می شدم. ولی مجذوب پتانسیلِ صبح زود بودم. ساعات اولیه روز همانند یک هدیه بود، چند ساعت که می توانست برایم مفید باشد و برای روز آماده شوم.

راهکاری برای سحرخیز بودن

من یک فرد شب زنده دار بودم و می دانستم برای تغییر این روند نیاز به یک برنامه دارم.

برای همین تحقیقات و تجربیات دیگران را مطالعه کردم و چند تا آزمایش ساده روی خودم انجام دادم. برنامه را از بیدار ماندن تا دیروقت به زود خوابیدن و زود بیدار شدن تغییر دادم و در ساعات آهسته ابتدا صبح، کلی کار مفید انجام می دهم. تجربیاتم برای کسانی که میخواهند سحرخیز شوند را در ادامه مطالعه خواهید کرد:

• قهوه، نور و کاری برای انجام دادن: این ها ابزارهای من برای یک صبح موفق میباشد. قهوه به طور فریب آمیزی مهم میباشد. بدون شک کافئین خیلی پسندیده میباشد، ولی ایجاد قهوه حدود پانزده دقیقه طول می کشد. اینکار مرا مشغول نگه می دارد تا دوباره به باتلاق بی ثمری برنگردم.

در عوض، در آشپزخانه می مانم، کم کم بیدار می شوم و به روزی که قبل رو دارم فکر میکند. اهمیت نور در بیدار شدن را دست کم نگیرید. ما به گونه ای تنظیم شده ایم که در تاریکی بخوابیم و در روشنایی بیدار بشویم.

نمی توانید برای بیدار شدن منتظر طلوع خورشید بمانید. بنابراین به نور مصنوعی نیاز دارید. زمانیکه بیدار می شوم پایان چراغ های آپارتمانم را روشن می کنم. تلاش می کنم همیشه طلوع آفتاب را تماشا کنم. حتی اگر یک یا دو ساعت بعد از بیدار شدن باشد.

• فعالیتی برای بیدار ماندن: برای بیدار ماندن به یک فعالیت نیاز دارید. ورزش نمودن یک فعالیت عالی برای ابتدا صبح میباشد. (راهکاری برای سحرخیز بودن)

هم چنین ظرف شستن، اتو نمودن لباس ها یا مرتب نمودن آپارتمان یاری میکند بیدار شوم و پیش از آغاز روز احساس مفید بودن کنم. ولی حتی با وجود این چیزها، بازهم بیدار شدن دشوار میباشد و میبایست برنامه ی عصر و شب خود را هم تغییر بدهید.

راهکاری برای سحرخیز بودن

• شب های قبل: ببینید که به چند ساعت خواب در روز نیاز دارید. من بعد از هفت یا هشت ساعت خواب احساس خوبی دارم، گاهی اوقات هم 9 ساعت، به خصوص در زمستان. اکثر روزها ساعت 5:45 از خواب بیدار می شوم؛ پس ساعت 9:45 می خوابم.

• به تأثیرات غذا و نوشیدنی در خواب توجه کنید: شواهد زیادی وجود دارد که الکل کیفیت خواب را بهتر نمی بکند. شکلات تلخ هم حاوی کافئین میباشد و خواب را مختل میکند. هم چنین یاد گرفته ام که چطور محیطم را آهسته کنم تا سیگنال “خواب” به بدنم فرستاده شود. با کم نمودن نور آغاز می کنم. هر شب ساعت 7 پرده ها را می کشم.

با ثبت آگهی رایگان خود در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

———————————————————————

مطالب مرتبط: