مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن : با گذشت وقت و مدرن شدن جوامع، بشر توانست به پیشرفت‌های چشمگیری در پایان امور از پزشکی گرفته تا زیبایی دست پیدا بکند. امروزه ترندهای نو زیبایی وآرایش را در همه جای دنیا می‌توان پیدا نمود و یکی از این ترندها در زمینه زیبایی استفاده از ژلیش ناخن است. ژلیش ناخن نسبت به لاک‌های معمولی مزایای بیشتری دارد و در بین خانم‌ها زیاد محبوب شده میباشد.

انجام کارهای مربوط به زیبایی ناخن به حدی گسترش پیدا کرده میباشد که یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های سالن‌های آرایشی را به خود اختصاص داده میباشد.انجام ژلیش و کاشت ناخن، زیبایی دست‌های شما را چند برابر زیاد شدن می‌دهد و باعث زیاد شدن اعتماد به نفس در نفر می‌شود.ضروری به ذکر میباشد که ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش، با کاشت ناخن به روش ژل به طور کامل متفاوت میباشد.

ژلیش ناخن به استفاده از لاک‌های مختلف برای رنگ نمودن و طراحی ناخن‌ها محدود می‌شود و هیچ تغییری در فرم و بلندی ناخن‌ها درست کردن نمی‌کند. در واقع با استفاده از لاک ژلیش، ناخن ظاهر طبیعی خود را حفظ می‌کند.گرچه ژلیش ناخن قشنگ به‌نظر می‌رسد اما در درازمدت می‌تواند سلامت ناخن‌ها را به خطر بیندازد. جنس ناخن از کراتین میباشد و ژلیش سبب می‌شود چند لایه سفت و سخت روی سطح ناخن را بپوشاند.

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

مراقبت‌های بعد از ریموو ژلیش از روی ناخن

از نشانه‌های داشتن ناخن‌ سالم میبایست به سطح صاف و یکدست، بدون فرورفتگی و برآمدگی و متصل به پوست اشاره نمود. رنگ ناخن‌ها در حالت طبیعی میبایست صورتی روشن مایل به سفید باشد و هیچ لک و زائده‌ای روی آن وجود نداشته باشد. عدم سلامتی ناخن‌ها هم معمولا با زردی، درست کردن لک و جدا شدن ناخن از پوست همراه میباشد.

از عواملی که سبب آسیب به ناخن‌ها می‌شود می‌توان به انجام کارهای زیبایی همچون ژلیش، کاشت، استفاده از لاک‌های نامرغوب و بی‌کیفیت و همین‌طور ریموو ژل و کاشت اشاره نمود. احتمالا برای شما هم قبل آمده میباشد که بعد از ریموو ژلیش از روی ناخن، شاهد ضعیف شدن آن‌ها بوده‌اید. در ادامه به معرفی چند روش برای تقویت و رشد ناخن‌های آسیب‌دیده اشاره می‌کنیم. ناخن‌ها را همیشه مرطوب نگه‌دارید.

بعد از ریموو ژلیش، ناخن‌ها زیاد حساس، خشک و شکننده خواهند شد، از این رو نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته، بهتر میباشد روی سطح ناخن‌ها را مرتب با مرطوب‌کننده ناخن بپوشانید. زیاد شدن رطوبت به ترمیم و بازسازی ناخن‌ها یاری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در مدت وقت کوتاه‌تری ناخن‌هایتان را به حالت طبیعی بازگردانید.

ناخن‌ها را هفته‌ای 1 بار در شیر گرم بخیسانید

شیر به تقویت ناخن‌ و کوتیکول اطراف آن یاری می‌کند. توصیه می‌شود برای تقویت و ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده آن‌ها را به مدت ده الی پانزده دقیقه در شیر گرم فرو ببرید. اینکار تاثیر زیادی در زیاد شدن نرمی و لطافت ناخن‌های شما دارد. ناخن‌ها مواد مغذی موجود در شیر را جذب می‌کنند و به‌تدریج سفت و محکم می‌شوند.

علاوه بر شیر استفاده از روغن‌های گیاهی همچون زیتون، نارگیل، جوجوبا و اووکادو هم به نرمی و لطافت ناخن‌های شما یاری می‌کند. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن را در آب ریخته و انگشت‌تان را به مدت ده تا پانزده دقیقه در آن ماساژ بدهید. اینکار به تقویت ناخن و کوتیکول اطراف آن یاری می‌کند.

به‌طور مرتب ناخن‌ها را سوهان‌کشی نمایید

ناخن‌های نامرتب، بلند و تیز با 1 برخورد کوچک می‌شکنند و آسیب می‌بینند. بهتر میباشد بعد از ریموو ژلیش از روی ناخن‌ها، آن‌ها را کوتاه و به خوبی سوهان‌کشی و مرتب نمایید. با صاف شدن گوشه‌های تیز ناخن علاوه بر این که از شکستن آن‌ها جلوگیری کرده‌اید، به مرور وقت، فرم ناخن هم تغییر می‌کند و زیباتر می‌شود.

 

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

مراقبت‌ های پس از ریموو ژلیش ناخن

 

از محلول یا کرم تقویت‌کننده ناخن استفاده نمایید

استفاده از محلول و کرم‌های تقویت‌کننده به حفظ سلامت ناخن‌ها یاری می‌کند. این محصول های علاوه بر مرطوب نمودن ناخن، کوتیکول اطراف آن را هم ترمیم می‌کند و از دهیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند. حتی اگر کار ریموو ژلیش را انجام نداده باشید، باز هم محلول و کرم تقویت‌کننده برای ناخن‌ها مفید میباشد و باعث استحکام آن‌ها می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

معرفی برند ژوپینگ

اصول نگهداری از مرغ کرچ

با ارزش ترین پول دنیا (2023) برای کدام کشور است؟

هوش مصنوعی چیست؟