بالابردن ماندگاری عطر

بالابردن ماندگاری عطر

بالابردن ماندگاری عطر : بوی خوش یک عطر را زمانی تجربه میکنیم که در حالا تبخیر شدن میباشد، عصاره روغن های طبیعی اش در حالا گرم شدن هستند، از روی پوست جدا میشوند و حس بویایی تان را تحریک می کنند.

عطر و ادکلن از جمله اقلام مورد استفاده در تعریف خوش تیپی و ظاهر یک فرد است و انتخاب نوع آن نشانه سلیقه آن فرد است.

معمولا آقایان بیش به دنبال رایحه های تلخ تر و خانم ها بوی شیرین را می پسندند. قیمت خرید عطر طبیعی کم نیست، برای همین هم توقع دوام و ماندگاری بالا داشتن از آن، طبیعی میباشد.

با وجود این اکثر مواقع بوی آن ها خیلی زود می پرند. برای این که بدانیم چگونه ماندگاری عطر را بالا ببریم میبایست با طرز درست استفاده از آن آشنا بشویم.

ماده ماندگار کننده عطر

موادی از قبیل دیپروپیلن گلیکول (DPG) یا ایزو پروپیل میریستیت (IPM) یا دی اتیل فتالات (DEP) در حد 2 درصد وزن عطر باعث کمی زیاد شدن در دوام و ماندگاری آن خواهد شد.

البته کارخانه های سازنده میبایست این مواد را به اندازه محدود استفاده نموده و اگر مقدار بیشتری اضافه نمایند امکان دارد باعث خفگی بشود.

به همین دلیل توصیه میشود که از عطرهای اصل فروشگاه عطر شقایق برگزینید و از انواع تقلبی آن ها استفاده نکنید، زیرا این مواد آسیب جدی به ریه و تنفس شما میزنند.

بالابردن ماندگاری عطر

تاثیر شرایط نگهداری عطر در دوام و پخش بو

عطر را پس از استفاده در جای خشک و خنک و به دور از تابش آفتاب نگهداری نمایید،

زیرا نور خورشید و همین طور گرمای خورشید مایع درون آن را اکسید میکند و ترکیبش را تغییر میدهد و موجب شکسته شدن مولکول ها و کم شدن کیفیت و ماندگاری آن میشود.

توجه داشته باشید که همیشه در پوش آن میبایست پس از استفاده گذاشته شود و هم چنین برای جلوگیری از، حذف نت های بویایی آن ها، برخی را که کمتر استفاده می نمایید در داخل جعبه خودش و در محلی خشک، تاریک و خنک بگذارید.

ماندگاری بالای بو از راه رطوبت پوست

در جواب به این پرسش که چگونه ماندگاری عطر را بالا ببریم، میبایست بدانید که بوی عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند.

پیش از استفاده از آن ها، اول نوع پوست خود را ارزیابی نمایید که اگر پوست شما خشک میباشد، از یک کرم مرطوب کننده بدون رایحه استفاده نمایید تا به درست کردن رطوبت و نرمی پوست شما یاری بکند و بوی تند و متفاوتی نداشته باشد.

اجازه بدهید تا کرم مرطوب کننده به خوبی بوسیله پوستتان جذب شود.

مطمئن بشوید که نقاط ضربان دار شما مرطوب شده میباشد. اگر پوستی دارید که پس از زدن کرم مرطوب کننده، باز هم خشک باقی می ماند، میبایست اسپری ادکلن را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار نمایید، زیرا پوست خشک آن را می مکد و رایحه را زودتر از بین می برد.

طبیعتا بهتر میباشد که از بوهای تند استفاده نمایید چون بیش از بوهای ملایم ماندگاری دارند.

طریقه درست استفاده از عطر

روش استفاده از عطر بدین گونه میباشد که آن را روی قسمت های نبض دار بدن اسپری نمایید، آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک.

عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع میشود و احتمال این که بوی آن به تلخی بزند، فراوان میشود.

دستتان را در فاصله 10 تا 15 سانتی متری این نقاط نبض دار بگیرید و به آرامی آن را اسپری نمایید.

در مورد مچ دستتان یک نکته را به خاطر داشته باشید که بعد از اسپری روی آن ها، مچ ها را به هم نسایید، اینکار باعث خراب شدن بوی عطرتان میشود.

بعضی ها ادکلن را تنها روی گردنشان اسپری می کنند ولی فقط به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از رایحه رو به بالا خواهد رفت و کمرنگ میشود.

اسپری عطر روی نبض و بالابردن ماندگاری عطر

بسیاری از خانم ها نمی دانند که عطر را به کجای پوست خودشان بزنند. میبایست آن را به نقاطی که دارای نبض میباشد بزنید.

در حقیقت نقاط دارای نبض، نقاطی هستند که فاصله رگ ها از سطح پوست به کمترین حد خود می رسد و در همین نقاط، رگ های خونی حرارت بیشتری از خودشان می بدهند که بصورت یک پمپ کوچک عطر عمل میکند و بوی آن هم بهتر متصاعد میشود.

نقاط دارای نبض عبارتند از مچ دست، پشت گوش، پشت زانوی پا و پشت آرنج دست و قسمت پایین گلو. موهای سر هم جای مناسبی برای اسپری نمودن هستند. هر جایی که بروید ردی از بوی خوش در هوا به جا خواهید گذاشت.

ادکلن هایی که با هر حرکت سر، نت های دلپذیری را در هوای اطراف منتشر می کنند، عطر مو نام دارند.

در ضمن برای این که بوی عطر دوام بیشتری داشته باشد، روی مچ های پا هم میتوانید اسپری نمایید که جریان متصاعد شدن آن را از پایین به بالا امکان پذیر می سازد.

اسپری عطر روی لباس

بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که روش استفاده از عطر روی لباس کار درستی است. یادتان باشد که ادکلن را قبل از پوشیدن لباس به خود بزنید.

اگرچه امکان دارد قسمت های نبض دار بدن با لباس پوشیده شود ولی وقتی که ادکلن را مستقیما روی پوست خود بزنید،

ماندگاری بیشتری نسبت به زمانیکه روی لباس خود بزنید، خواهد داشت چون بیش آن ها برای بکار بردن روی پوست طراحی شده اند و نکته مهم این میباشد که نوع پوست روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد، به عبارت دیگر برای هر پوستی میبایست ادکلن متناسب خودش را انتخاب نمود.

بالابردن ماندگاری عطر

بالابردن ماندگاری عطر

تاثیر آب و هوا بر ماندگاری رایحه

نوع آب و هوایی که در آن قرار دارید به میزان کارکرد پخش بو و همینطور ماندگاری آن ها تأثیر می گذارد.

آب و هوای سرد، نت های بویایی گل دار را تقویت میکند. به همین دلیل میباشد که عطرهای متناسب فصل تابستان در فصل های زمستان و یا پاییز کارایی و اثربخشی مناسبی ندارند.

برعکس، آن هایی که سبک و خنک تر هستند در تابستان و بهار بهتر عمل می کنند چرا که گرما و رطوبت بدن باعث بوجود آمدن ماندگاری رایحه برای پایان طول روز میشود.

در بین رایج ترین نت های پایه به کار برده شده، میتوان به انواع چوبی، نعناع هندی، وانیل، کندر، کاج، سدر، و… اشاره نمود که ماندگاری بیشتری دارند.

حفظ پوست سالم و بالابردن ماندگاری عطر

پوست سالم رمز استفاده موفق از محصول های آرایشی و زیبایی میباشد. اول مطمئن بشوید که پوست شما قبل از استفاده از ادکلن به طور کامل شسته و تمیز میباشد.

اگر از ادکلن برای این منظور استفاده می نمایید که بوی بد بدن شما را بپوشاند، این بو به مدت طولانی نمی ماند و عاقبت بوی بدن شما بر آن غلبه میکند.

دقت نمایید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، بکار نبرید. پیش از استفاده از ادکلن مطمئن بشوید که خراش و زخم روبازی بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب آن با مایعات بدن باعث درست کردن بوی نامطبوع میشود.

میزان غلظت عطر

دوام یک رایحه، رابطه مستقیمی با میزان روغن موجود در فرمول آن دارد. غلیظ ترین عطر ها در درجه ابتدا خود پرفیوم (Perfume) میباشد و پس از آن وجود ادو پرفیوم ها (Eau de Perfume) هستند و بعد از آن ادو تویلت (Eau de Toilette)است.

در واقع میزان ماندگاری رابطه معکوسی با نسبت آب و الکل موجود در آن ها دارد.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، آگهی رایگان ایترنتی ، تبلیغات رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————————————-

مطالب مرتبط: