تاثیر ساعت خواب در قد

تاثیر ساعت خواب در قد

تاثیر ساعت خواب در قد: داشتن قد بلند آرزوی همه افراد میباشد و داشتن قد بلند یکی از دلایلی میباشد که بیش افراد به این دلیل ورزش و رژیم غذایی خواصی را دنبال می کنند.

داشتن یک خواب پسندیده و متناسب البته در ساعت متناسب عامل موثر دیگر بر این امر میباشد که در ادامه بیش می خوانید.

استاد دانشکده تربیت بدنی پزشک فرشید طهماسبی با اشاره به سه عامل خواب، تغذیه و ورزش در زیاد شدن قد اظهار کرد:

کوتاهی قد به ویژه در بین زنان یکی از دغدغه های اصلی خانواده های امروزی میباشد که برای رفع این مشکل معمولا خانواده ها به روشهای درمانی مختلفی روی می آورند،

ولی آنچه که خانواده ها در ارتباط با قد میبایست بدانند این میباشد که اگر بخواهند در آینده از فرزندان بلند قد برخوردار باشند میبایست پیش از تولد به فکر آن باشند.

تاثیر ساعت خواب در قد

متخصصان روانشناسی 

متخصصان معتقدند که در حوزه روانشناسی افراد بلند قد از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستند و در حوزه علوم شناختی و یادگیری ثابت شده که افراد بلند قد اطلاعات بیشتری را می توانند از محیط اطراف خود دریافت کنند، چرا که محرک های بیشتری را تجربه می کنند.

این در حالی میباشد که بر خلاف تصور افرادی که معتقدند ورزش های کششی موجب زیاد شدن قد نمی شود ، تحقیقات نشان میدهد که ورزش های کششی به ویژه والیبال و بسکتبال تاثیر زیادی در زیاد شدن قد دارند.

 

هم چنین لبنیات به ویژه ماست کلید اصلی قد است، لذا به خانواده ها توصیه میشود که اگر بخواهند فرزندان بلند قد داشته باشند از مصرف لبنیات به ویژه ماست غافل نشوند و تا حد امکان از مصرف کربوهیدرات پیش از سن بلوغ پرهیز کنند.

تاثیر ساعت خواب در قد چیست؟!

بر اساس تحقیقات در ایالات مونته نگرو میانگین قد سن خانم ها در این ایالات حتی از کشورهای توسعه یافته هم بلندتر میباشد، به طوری که میانگین قد زنان 185 متر و مردان 190 تا دو متر میباشد.

در حقیقت با تحقیقات انجام شده در این ایالات به این نتیجه رسیدند که در رژیم غذایی آنان ماست عامل مهمی برای زیاد شدن قد بوده میباشد.

عوامل افزایش قد

پزشک طهماسبی یکی دیگر از عوامل زیاد شدن قد را خواب در ساعت 10 شب عنوان نمود و گفت:

از آن جا که اوج ترشح هورمون رشد از ساعت 22 تا 23 شب میباشد به خانواده ها توصیه میشود حتما به ساعت خواب فرزندان خود در این ساعت توجه ویژه ای داشته باشند.

در غیر این گونه از ترشح هورمون رشد محروم خواهند بود. جواب پزشک طهماسبی به این پرسش که آیا رشته ژیمناستیک تاثیری در کوتاه شدن قد دارد یا خیر؟

اگر این ورزش تحت نظر متخصصان گونه گیرد که به صفحات رشد و اپی فیز فشار زیادی وارد نشود، فرد از پیشنهاد قدی رشد طبیعی خود را خواهد داشت در غیر این گونه می تواند مانعی برای زیاد شدن قد باشد.

سایت سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، سایت نیازمندی های رایگان ، تبلیغات رایگان اینترنتی و … به شما عزیزان می باشد.
با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام ، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

———————————————————-

مطالب مرتبط: