تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو : نشریه‌ی Quicksprout اخیراً در یک مقاله در خصوص سئو به این موضوع پرداخته که در چند سال گذشته وضعیت سئو در مقابل بازی‌های گوناگون گوگل برای بروزرسانی الگوریتم‌های مورد نیاز به چه شکل بوده و چطور تولید محتوا به عنوان یک عامل تعیین کننده در رتبه بندی وبسایت عمل می‌کند.

در این مقاله به اهمیت شبکه های اجتماعی در بین سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و استراتژی‌های این سازمان‌ها در حوزه‌ی تأمین محتوا برای شبکه های اجتماعی به دفعات پرداخته شده است.

۷۲ درصد از شرکت‌ها و ۸۲ درصد از آژانس‌های مختلف از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو استفاده می‌کنند.

متات کاتر(تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو)

متات کاتر در طی یک سرقت اطلاعاتی از گوگل در ویدیویی فاش نمود که شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر بر رتبه بندی وبسایت تأثیری ندارند و به همین دلیل شرکت‌ها با استناد به این موضوع فکر کردند که گوگل از سیگنال‌های شبکه های اجتماعی به عنوان نمایه و نشانه‌ای از اعتماد و کیفیت شرکت‌ها و نه برای رتبه بندی وبسایت استفاده می‌کند.

حالا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نظریه‌ی متات کاتر و برداشت شرکت‌ها از تأثیر شبکه های اجتماعی و سیگنال آن‌ها بر سئو وبسایت شما چطور میباشد.

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

 

بیانیه‌ی کاتر

همانطور که اشاره شد بیانیه‌ی کاتر شک بزرگی میان فعالان بهینه سازی وبسایت وارد نمود. ولی سپس خود کاتر با انتشار ویدیویی دوباره اعلام نمود که سیگنال‌های شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی در سئو وبسایت دارد و او اشتباه کرده میباشد.

در این ویدیو کاتر بینندگان را به نظریه‌ی سالیوان ارجاع می‌دهد که در آن سالیوان در گف

تگویی زنده با شرکت گوگل و بینگ (Bing) اثبات می‌کند که این دو موتور جستجوگر چطور در رتبه بندی وبسایت عمل می‌کنند.

هر دو موتور جستجوگر به سالیوان پاسخی که می‌دهند این است؛ این که شما چه کسی در توئیتر هستید و چقدر در آن جا مورد توجه قرار می‌گیرد مستقیماً در رتبه بندی وبسایت شما تأثیر می‌گذارد!

تأثیر شبکه های اجتماعی

تحقیقات زیادی در این زمینه گونه گرفت و تأثیر شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه وبسایت در جستجو و ه

 

م‌چنین استفاده از تکنیک‌های سئو در شبکه های اجتماعی برای رسیدن به این هدف زیاد مورد بحث قرار گرفت و نتایج مختلفی حاصل شد.

نهایتاً در همه‌ی این جستجوها ۵ مورد کلیدی سئو که می‌تواند در شبکه های اجتماعی به نحوی عمل بکند که تأثیر مستقیمی در رتبه بندی وبسایت شما داشته باشد ، به صورت خلاصه در ذیل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد ، با ویرلن همراه باشید ؛

تاثیر لینک به روی رتبه

لینک هایی که در شبکه های اجتماعی استفاده می نمایید می تواند در رتبه بندی وبسایت شما مؤثر باشند
بسیاری از شرکت‌ها و متخصصین سئو اعتقاد دارند که استفاده از لینک‌های معتبر می‌تواند در سئو وبسایت موثر باشد.

درواقع لینک‌های که در شبکه های اجتماعی هم‌چون فیس بوک، اینستاگرام ، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و یوتیوب اشتراک گذاری میکنید به موتور های جستجوگر یاری می‌کنند تا بدانند که وبسایت شما معتبر میباشد و چه کلمات کلیدی در آن وجود دارد.

میزان محبوبیت پیج شما در شبکه های اجتماعی در نتایج گوگل تأثیر مستقیم دارد

پروفایل‌های درست کردن شده در شبکه های اجتماعی قطعاً بر نتایج جستجوی موتور های جستجوگر تأثیرگذار خواهند بود. ولی علاوه بر آن ، رنک و اتوریتی شبکه های اجتماعی هم در جذب کاربران بیش از راه جستجو تأثیرگذار میباشد.

مثلاً هنگامی در موتور های جستجوگر عبارتی را جستجو کنید نشانی پیج شما در اینستاگرام (Instagram) در رتبه ۵، پینترست(Pinterest) در رتبه ۶ و توئیتر(twiiter ) در رتبه ۸ نمایش داده خواهد شد.

شبکه های اجتماعی به عنوان موتور های جستجوگر شناخته می‌شوند

امروزه مردم برای جستجو تنها از موتور های جستجوگر مشهور همچون گوگل استفاده نمی‌کنند. آن‌ها از شبکه های اجتماعی هم برای پیدا نمودن مطلب ها مورد نظرشان استفاده می‌کنند.

بنابراین در هنگام ساخت صفحه و پروفایل کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی میبایست به تولید محتوا و کلمات کلیدی بیش توجه نمایید .

معمولاً کاربران به دو گونه در شبکه های اجتماعی موضوع را جستجو می‌کنند ؛

یا کلمه‌ی کلیدی را نوشته و به دنبال مطلب ها دارای ارتباط می‌گردند و یا اگر شرکت شما را بشناسند، اقدام به وارد نمودن نام شرکت شما می‌کنند تا نسبت به حضور شما در این شبکه‌ها اطلاع کسب کرده و نمونه‌کارهای شما را مشاهده کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

اکنون نه به معنی هرگز نیست

حتی اگر خود موتور های جستجوگر بگویند سیگنال‌های سوشیال مدیا در حالا حاضر بر روی رتبه وبسایت شما تأثیر ندارد، منظورشان برای همیشه نیست. شبکه های اجتماعی اصلاً قرار نیست بخش بزرگی از کسب و کار شما باشند.

ضمن این که موضوعاتی مثل بک لینک و یا رپورتاژ آگهی و وبلاگ‌های مهمان و هچنین حضور در انواع سایت‌ها به تنهایی نمی‌تواند مورد اعتماد گوگل برای حضور پر رنگ شما یا سایت شما باشد و به همین منظور برای رتبه بندی سایت شما گوگل نهایتاً مجبور خواهد بود که از موارد تکنیک‌های دیگر سئو هم‌چون شبکه های اجتماعی هم استفاده نماید.

بینگ( bing) را فراموش نکنید

شاید موتور جستجوگر گوگل به شما اطمینان ندهد که از سوشیال مدیا برای رنک بندی وبسایت شما استفاده می‌کند ولی هیچ شواهدی نشان نمی‌دهد که بینگ از این ترفند استفاده نمی‌کند؛

بخصوص که خود کارشناسان آن در گفتگو با سالیوان این را اعتراف کرده بودند.

در ضمن فراموش نکنید که شعار بینگ چیست. او می‌گوید:” ما به قدرت اجتماعی یک کاربر نگاه می‌کنیم. ما به تعداد کسانی که شما دنبال می‌کنید نگاه می‌کنیم. ما تعداد نفراتی که شما را دنبال می‌کنند می‌بینیم و این موضوعات در رتبه بندی وبسایت شما برای ما اهمیت دارد.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه درج آگهی رایگان،نیارمندی های رایگان، آگهی رایگان اینترنتی و … به شما عزیزان می باشد.

با ثبت آگهی در سرویس دات آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

———————————————————————

مطالب مرتبط: