تبلیغات اینترنتی پرکاربرد کدامند؟

تبلیغات اینترنتی پرکاربرد کدامند؟

تبلیغات اینترنتی پرکاربرد کدامند؟ تبلیغات اینترنتی انواع زیاد مختلفی دارد، اما در این مقاله با معرفی روش‌های پرکاربرد و پربازده به شما یاری خواهد نمود که آغاز خوبی در عرصه تبلیغات آنلاین داشته باشید.

تبلیغات موتور جستجو (SEM)

دومین روش پرکاربرد و پر بازده دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موتور های جستجو میباشد. (پربازده‌ترین بسته به نوع وب‌سایت و بصورت میانگین، روش ایمیل مارکتینگ است)

در مقابل SEO که به بدون قیمت و بر مبنای بهینه سازی محتوای وبسایت گونه می گیرد؛ SEM قرار دارد که بصورت پرداختی میباشد.
به عنوان مثال در سیستم موتور جستجو گوگل (تبلیغاتی که تحت عنوان Adwords شناخته می شوند) لینک وبسایت ها در معرض نمایش قرار داده می‌شوند و در ازای هر کلیک قیمت مشخصی از حساب وبسایت کم میشود.

این سیستم در موتور جستجو گوگل اصطلاحا تحت عنوان کلیکی و یا PPC/CPC میباشد که در ادامه مبحث در مورد آن توضیح خواهم داد.

تبلیغات اینترنتی پرکاربرد کدامند؟

برای توضیح این که این نوع از تبلیغات اینترنتی چیست؛ به عکس بالا که صفحه نتایج جستجو گوگل میباشد، نگاه کنید؛ می‌توانید نتایجی که بر مبنای SEM و SEO هستند را مشاهده کنید.

نتایجی که در کنار نشانی وب‌سایت‌شان کلمه “ad” اضافه شده، در واقع وب‌سایت‌هایی هستند از تبلیغات موتورجستجوی گوگل برای دیده شدن استفاده کرده‌اند.

البته این موضوع دلیل بر نامرتبط بودن محتوای وب‌سایت با عبارت سرچ نیست. بلکه برای نمایش داده شدن به عنوان تبلیغ نیاز به بالا بودن Quality Score وبسایت میباشد که در مورد آن در بسته آموزشی گوگل ادوردز توضیح می‌دهیم.

بعد از توضیح کلی در مورد این روش نوبت بررسی جایگاه استفاده این روش برای تبدیل آن به برترین تبلیغ برای فروشگاه اینترنتی‌تان میباشد.(تبلیغات اینترنتی پرکاربرد کدامند؟)

این روش در واقع نزدیک‌ترین روش به مرحله فروش میباشد. تنها کاری که ضروری میباشد انجام بدهید این میباشد که دقیقا کلیدواژه‌هایی که مشتریان شما برای خرید کالا و یا خدمات شما سرچ می‌کنند را مشخص نمایید تا با استفاده از ادوردز آن‌ها را به صفحه خریدتان بکشید.
برای مثال برای سایت ذیل، بعد از بررسی‌های ضروری، کلیدواژه برگذاری وبینار انتخاب و تبلیغات موتور جستجو بر روی آن پیاده شد.
این روش می‌تواند برترین تبلیغ برای فروشگاه اینترنتی باشد که می‌خواهند با پرداخت قیمت، مستقیما به فروش برسند.

—————————————————

مطالب مرتبط: