خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود

خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود

خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود : 

در هنگام خرید به چه مسائلی دقت کنیم؟

تشک‌های فومی معمولا ارزان‌ترین و سبک‌ترین گزینه هستند. این تشک‌ها در ضخامت‌های مختلفی در بازار موجود هستند و معمولا ضخامت آن‌ها بین 3 تا 6 اینچ (7.62 تا 15.24 سانتی‌متر) میباشد. مسئله‌ای که از ضخامت تشک مهم‌تر میباشد، تراکم آن میباشد. تشک‌های فومی بهتر، آن‌هایی هستند که تراکم بالاتری دارند.

متاسفانه، روی بسته‌بندی بیش تشک‌های فومی، به تراکم آن‌ها اشاره‌ای نمی‌شود؛ بنابراین دسترسی به اطلاعات دقیق، مشکل میباشد.فاصله میان میله‌های تخت بیش از 6 سانتی‌متر نباشد: تخت خواب کودک میبایست دارای میله‌های نزدیک به‌هم باشد تا از رد شدن سر نوزاد از میان میله‌ها یا گیر نمودن سر او جلوگیری شود. فاصله میان میله‌ها نبایستی از 6 سانتی‌متر بیش باشد.

استحکام و پایداری:

هنگام خرید تخت، آن‌را در مغازه به‌خوبی تکان بدهید. اگر تخت تلو تلو بخورد یا بلرزد، احتمالا به‌درستی سر هم نشده میباشد یا در ساخت آن مشکلی وجود دارد. بنابراین می‌توانید به‌دنبال تخت خواب محکم‌تری بگردید.

خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود

اندازه‌ی تخت:

فضای داخلی تخت میبایست دقیقا به اندازه یک تشک استاندارد باشد (حداقل 131.44 سانتی‌متر در 70.48 سانتی‌متر). اگر بیش از دو انگشت میان تخت و تشک فاصله باشد، تشک شما بیشتر از حد کوچک میباشد. این مسئله زیاد خطرناک میباشد چرا که امکان دارد بخشی از بدن نوزاد در این فاصله گیر بی‌افتد. دقت نمایید که پس از قرار دادن تشک در تخت خواب، ارتفاع آن به‌حدی باشد که نوزاد در امنیت داخل تخت قرار گیرد.

میله‌های اضافی امن: (خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود)

اگر تخت خواب نوزاد دارای میله‌های اضافی در هر گوشه هستند، ارتفاع آن‌ها نبایستی بیش از 16 میلی‌متر باشد (مگر آن‌که این میله‌ها برای درست کردن سایبان بالای تخت تعبیه شده باشند). اگر ارتفاع میله‌های کناری بیش از 16 میلی‌متر باشد، امکان دارد لباس نوزاد به آن گیر بکند و به او آسیب برساند.

قابلیت تنظیم ارتفاع تشک:

بیش تخت خواب‌هااین امکان را به شما می‌دهند که با بالا یا پایین بردن قسمت زیرین تشک، ارتفاع تشک را تنظیم نمایید. وقت متناسب برای پایین آوردن تشک، وقتی میباشد که کودک قادر به نشستن میباشد. هر چه نوزاد فعال‌تر می‌شود و تقلای بیشتری برای بلند شدن و ایستادن می‌کند، میبایست بیش مراقب افتادن او از تخت باشید و تنظیمات تخت را به‌درستی انجام بدهید.

چندکاره بودن و تطبیق‌پذیری:

بسیاری از تخت خواب‌های مخصوص کودکان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت تبدیل به تخت نوپا، نیمکت کودک یا حتی قابلیت تغییر سایز به تخت خواب بزرگسال را دارا هستند. صحیح میباشد که این موضوع زیاد پسندیده به‌نظر می‌رسد ولی اطمینان حاصل نمایید که از استفاده از آن آسان است و اینکه دیگر شکل‌های تخت خواب را هم می‌پسندید.

خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود

نکته ها امنیتی مهم (خرید سیسمونی و نکاتی که می بایست رعایت شود)

بیش تخت خواب‌های مخصوص کودکان که امروزه در بازار موجود هستند از استانداردهای امنیتی مناسبی پیروی می‌کنند.
تخت‌ هایی که دارای یک درب هستند:

قانون در این مورد مشخص است؛ از آن‌ها استفاده نکنید! ریل‌های متحرکی که یک طرف تخت را به یک درب تبدیل می‌کنند، مدت‌های زیادی است که در بازار موجود هستند ولی این نوع تخت خواب می‌تواند خطرهای بسیاری برای نوزاد داشته باشد. اگر این بخش از تخت خواب، جدا یا شل شود امکان دارد نوزاد در فضای میان درب و تشک گیر بی‌افتد یا خفه شود. در سال‌های 2000 تا 2010، حداقل 32 کودک در چنین حوادثی جان خود را از دست داده‌اند. در دسامبر سال 2010، استانداردهای امنیتی جدیدی در این باره تصویب شد که فروش این‌گونه تخت خواب‌های کودک را ممنوع می‌کند.

ضربه‌گیر:

ضربه‌گیرهای مخصوص تخت کودک (که از داخل به هر چهار طرف تخت متصل هستند) باعث بروز حوادث زیاد می‌شود و استفاده از آن‌ها دیگر توصیه نمی‌شود. ضربه‌گیرها هنوز هم به‌همراه تخت خواب، در بسته بندی اصلی به خریداران ارائه می‌شود، ولی بسیاری از سازمان‌ها از جمله انجمن متخصصین اطفال، استفاده از این ضربه‌گیرها را توصیه نمی‌کنند.

————————-

مطالب مرتبط: