روش های افزایش آنتن وای فای

روش های افزایش آنتن وای فای

روش های افزایش آنتن وای فای : اگر با مشکل آنتن دهی وای فای روبرو شده اید و هنوز موفق به رفع آن نشده اید، در این گزارش با روشهای کاربردی افزایش آنتن دهی وای فای آشنا خواهید شد.
یکی از مشکلاتی که امکان دارد اکثر ما با آن روبرو بشویم، مشکل آنتن دهی وای فای میباشد که این مشکل گاها برای مودم های تک آنتن و یا دو آنتن در خانه های بزرگ رخ میدهد که از یک مشکل ساده می تواند به یک مشکل سخت تبدیل شود.

ولی اگر بخواهیم 3 مورد اصلی که در این مشکل دخیل هستند را مشخص کنیم، میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

مودم وای فای
شرکت ارائه دهنده سرویس
دستگاه متصل شده به وای فای

با این وجود راه برای رفع این مشکل وجود دارد و شما خیلی ساده میتوانید با برخی نکته ها روتین اقدام به رفع مشکل آنتن دهی وای فای اقدام نمایید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی سرویس دات کام قصد داریم تا صرفا شما را با روشهای کاربردی برای رفع مشکل آنتن دهی وای فای آشنا سازیم که عبارتند از؛

روش های افزایش آنتن وای فای

روش های افزایش آنتن دهی وای فای

1. تغییر جایگاه مودم

نخستین کاری که شما میبایست جهت افزایش آنتن دهی وای فای انجام بدهید، تغییر جایگاه مودم میباشد. برای مثال تصور نمایید که خانه شما دارای 4 اتاق با فاصله چند متر از هم میباشد و شما صرفا بیش زمان خود را در 2 اتاق می گذرانید و کسانی که در 2 اتاق دیگر سکونت دارند، از وای فای استفاده بخصوصی ندارند. از این رو اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، مودم وای فای میبایست به دو اتاقی که از آن استفاده می کنند، نزدیک باشد. با این وجود این مثال ساده برای تغییر جایگاه مودم بود که شما میتوانید با استفاده از آن موقعیت مناسبی را برای مودم خود مشخص نمایید.

2. خاموش/روشن نمودن مودم

گاهی اوقات مشکل آنتن دهی مودم می تواند بوسیله این راه حل برطرف شود. از این رو اگر شما به مدت طولانی از مودم استفاده می نمایید، می تواند دچار مشکل مقطعی شود که در این شرایط توصیه میشود مودم را خاموش روشن نمایید. ولی توجه داشته باشید که بعد از خاموش نمودن مودم به مدت 10 الی 20 دقیقه صبر نمایید و بعدا اقدام به روشن نمودن آن نمایید. به احتمال فراوان مشکل مودم شما در این مرحله رفع شود و ولی اگر هنوز این مشکل پابجا مانده میباشد، روشهای بعدی را تست نمایید.

روش های افزایش آنتن وای فای

3. آپدیت نرم افزار مودم

ضروری به ذکر میباشد که هر مودم دارای نرم افزار مخصوص خود میباشد که شما این نرم افزار را میبایست در بازه های مختلف آپدیت نمایید. از این رو اگر شما این نرم افزار را آپدیت نکنید، امکان دارد مشکلاتی برای شما رخ دهد که از مهمترین مشکلات میتوان به آنتن دهی وای فای اشاره نمود که می تواند مشکل ساز شود. به همین دلیل توصیه میشود که نرم افزار مودم را هر چند یکبار از محیط Admin panel بررسی نمایید تا اگر آپدیت نو برای آن منتشر شده میباشد، اقدام به نصب آن نمایید.

4. تماس با ISP

با وجود راه حل های بالا اگر هنوز مشکل آنتن دهی وای فای شما برطرف نشده میباشد، میتوان این احتمال را داد که مودم شما مشکلی ندارد و مشکل از ISP یا همان شرکت ارائه دهنده سرویس میباشد که هم اکنون از سرویس اینترنت آن در حالا استفاده هستید. از این رو با شماره مربوطه تماس حاصل کنید و بعدا به اپراتور متصل بشوید و مشکل را با اپراتور درمیان بگذارید تا اقدام به بررسی مشکل شما بکند. مدت وقت رفع مشکل شما می تواند بین 1 دقیقه تا 24 ساعت طول بکشد. بنابراین کمی صبور باشید تا مشکل برطرف شود.

5. تغییر اشتراک اینترنتی

اشتراکی که شما خریداری می نمایید در میزان بسته و میزان سرعت متفاوت میباشد. از این رو در حین خرید اشتراک اینترنت به این موضوع توجه ویژه نمایید چرا که اگر سرعت پایین خریداری نمایید، قطعا سرعت لود پایین تری خواهید داشت. ولی اگر می خواهید سرعت بیشتری داشته باشید، میبایست در اشتراک اینترنت خود تجدیدنظر نمایید و به صورت غیر حضوری و آنلاین اقدام به تعویض اشتراک اینترنت خود نمایید تا سرعت دریافتی شما بیش باشد.

روش های افزایش آنتن وای فای

6. اسکن دستگاه با آنتی ویروس

ویروس ها می توانند در پشت پرده سرعت لود پایین و آنتن دهی ضعیف وای فای دخیل باشند و این در حالی میباشد که شاید هیچ مشکلی در روتر و یا در ارائه دهنده سرویس وجود نداشته باشد. از این رو توصیه میشود حتما دستگاه خود را با استفاده از برنامه های آنتی ویروس بررسی نمایید تا اگر فایل ویروسی در دستگاه شما وجود دارد، برای همیشه حذف شود. بعد از فرایند ویروس کشی توصیه میشود گوشی را به مدت چند دقیقه خاموش کرده و بعدا آنرا مجددا روشن نمایید.

7. اتصال با سیم

اگر می خواهید تا اتصال قوی تری داشته باشید، ضروری به ذکر میباشد که اتصال با سیم زیاد قدرتمندتر از اتصال با استفاده از وای فای میباشد که شما با استفاده از اتصال باسیم میتوانید پایان پهنای دریافتی را تنها در یک دستگاه داشته باشید. از این رو اگر کار فوری دارید و مشکل کندی سرعت اینترنت و ضعف آنتن دهی وای فای برای شما رخ داده میباشد، توصیه میشود از پشت مودم دکمه مشخص شده برای وای فای را خاموش نمایید و بعدا با استفاده از کابل لن اتصال را میان کامپیوتر و مودم برقرار نمایید تا پایان پهنای باند را برای یک دستگاه نمایید.

8. مرورگر خود را عوض نمایید

مرورگرها یکی از برنامه های روتین گوشی ها و کامپیوترها هستند که می توانند خیلی ساده کش کنند. بدین معنا که شاید یک وبسایت مشکلی نداشته باشد و از آنجایی که مرورگر دستگاه شما کش کرده میباشد، مشکل از مرورگر میباشد و هیچ مشکلی در فرایند اتصال به اینترنت وجود ندارد. از این رو توصیه میشود مرورگر جدیدی را امتحان نمایید. برای مثال اگر مرورگر کروم استفاده می نمایید، مرورگر فایرفاکس را دانلود و نصب نمایید و با استفاده از این مرورگر وارد وبسایت های مدنظر بشوید.

روش های افزایش آنتن وای فای

9. دستگاه خود را آپدیت نمایید

زمانی که یک آپدیت برای گوشی، تبلت، کامپیوتر و… منتشر میشود بدین معناست که هم تغییرات نو در آپدیت میباشد و هم این که باگ های موجود در نسخه قدیمی رفع شده میباشد. از این رو امکان دارد در نسخه نرم افزاری که هم اکنون از آن در حالا استفاده هستید، باگی در بخش وای فای وجود داشته باشد که از اتصال درست به مودم خودداری میکند و در نهایت با مشکل ضعف آنتن دهی وای فای روبرو خواهید شد. به همین دلیل توصیه میشود آپدیت نو را دانلود و نصب نمایید تا باگ موجود در دستگاه شما برطرف شود.

10. خرید روتر به روز (روش های افزایش آنتن وای فای)

ولی اگر با استفاده از راه حل های بالا هنوز موفق به رفع مشکل آنتن دهی وای فای نشده اید و در تماس با اپراتور، مشکل بخصوصی در اینترنت شما دیده نشده است، امکان دارد مشکل از مودم شما باشد و توصیه میشود اگر برای شما مقدور میباشد مودم جدیدتری را خریداری نمایید تا مشکل شما برای چندین سال برطرف شود.


سایت سرویس دات کام ؛ پذیرای تبلیغات آنلاین شما با درج آگهی های رایگان اینترنتی و بهترین بازدهی!

برای معرفی و تبلیغات کسب و کار ، خدمات و محصولات خود در سایت سرویس دات کام قسمت درج آگهی رایگان را در قسمت بالا و سمت چپ سایت مراجعه فرمایید و آگهی خود را ثبت نمایید . ( تبلیغات رایگان و درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام )

 

 

مطالب مرتبط :

مودم و تجهیزات شبکه

روش آسان پیدا کردن کد پستی

تبدیل ویدیو به فایل صوتی

عوامل کلیدی موفقیت در تبلیغات وبینار

سئو سایت با استفاده از پینترست

حقایقی جالب در مورد سگ ها

فال ابجد

چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟