آگهی های مرتبط با این مطلب

مجموعه طراحی سایت و سئو دارکوب
2

مجموعه طراحی سایت و سئو دارکوب

قیمت : قیمت توافقی
3 سال قبل / تهران

مجموعه طراحی سایت و سئو دارکوب شرکت خلاق دارکوب از سال 1381 فعالیت خود را در زمینه طراحی وب، سئو و بهینه سازی سایت آغاز […]

شرکت مهندسی آتیه پرداز معین
1

شرکت مهندسی آتیه پرداز معین

قیمت : قیمت توافقی
5 سال قبل / تهران

طراحی سایت, پورتال سازمانی, نرم افزار مالی و بازرگانی, نرم افزار فروش شعب ارائه دهنده ی نرم افزار یکپارچه ی مالی و فروش (زیر سیستمهای […]

تبلبغات در کرمان
1

تبلبغات در کرمان

قیمت : قیمت توافقی
3 روز قبل / کرمان

سلام تبلیغات شرکت تبلیغاتی در کرمان جایی که همه خدمات تبلیغاتی را در یک مکان پیدا می‌کنی!! طراحی سایت و تبلیغات آنلاین ارسال پیامک انبوه […]

کارت اعتباری ایرانیان
1

کارت اعتباری ایرانیان

قیمت : قیمت توافقی
3 هفته قبل / تهران

کارت اعتباری ایرانیان اولین اپراتور مجازی بانکی کشور دارای سوییچ اختصاصی پرداخت بر اساس استاندارد iso8583 میباشد.این سوییچ با قابلیت اتصال مستقیم به نظام بانکی […]

ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟

ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟

ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ ساب دامین احتمالأ در وقت وبگردی با ساب دامین های بیشماری مواجه شده اید و شاید این پرسش برای شما پیش آمده باشد که دلیل استفاده از ساب دامین ها بوسیله شرکتها و کسب و کارهای متنوع چیست و به دنبال فواید اینکار باشید .

ساب دامین یک دامنه سطح سوم (third-level domain) میباشد که بخشی از دامنه سطح بالا (top-level domain) میباشد
به عنوان مثال نشانی blog.3ervice.com ساب دامنه وبسایت 3ervice.com میباشد .
در ادامه به بررسی دلیل و فواید استفاده از ساب دامین و تأثیر آن بر روی سئوی وبسایت خواهیم پرداخت…

ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟

دلیل استفاده از ساب دامین چیست ؟

ساب دامین قسمتی از وبسایت اصلی میباشد ولی بوسیله موتور های جستجو به عنوان یک جزء جداگانه شناخته میشود عمومأ از ساب دامین ها برای اهداف سازمانی و یا حتی برای بهبود سئوی وبسایت استفاده میشود .

گاهی اوقات کاربران تمایلی به درست کردن نمودن و ایندکس شدن صفحات خاص و یا صفحات نو در وبسایت اصلی خود ندارند که با توجه به شرایط منحصفر بفرد هر وبسایت اینکار می تواند دلیل خاصی و متنوعی داشته باشد و برترین راه حل برای اینکار درست کردن یک ساب دامنه مجزا میباشد.

در ادامه به بررسی عمده ترین و اصلی ترین دلایل عدم تمایل کاربران به درست کردن صفحات نو در وبسایت اصلی و درست کردن یک ساب دامنه پرداخته ایم:

1 میزبانی وبلاگ یا فروشگاه

برخی از شرکتها و کسب و کارها تمایل دارند که میزبانی وبلاگ یا فروشگاه خود را بدلایل خاص بصورت جداگانه انجام بدهند.

عمده ترین دلیل آن اختصاص طراحی و ساختار مجزا برای وبلاگ و فروشگاه نسبت به وبسایت اصلی و یا تمایل به درست کردن تفاوت بین محتوای اصلی و محتوای وبلاگ یا فروشگاه میباشد .

حجم مطالب

در صورتیکه قصد راه اندازی وبلاگ یا فروشگاهی با حجم مطلب ها فراوان و سنگین را دارید و اینکار می تواند بر روی عملکرد وبسایت اصلی شما تأثیر منفی بگذارد استفاده از ساب دامین برای راه اندازی وبلاگ و فروشگاه با توجه به انعطاف پذیری آن می تواند ایده زیاد مناسبی باشد .

برخی از وبمسترها هم از ساب دامین جهت اهداف تحقیقاتی و آزمایشی استفاده می کنند که از این راه تغییرات مدنظر خود را اول بر روی ساب دامین تست کرده و در گونه درست کردن نشدن مشکل خاص آن را بر روی وبسایت اصلی خود اعمال می کنند .

2 اختصاص دادن محتوا برای منطقه جغرافیایی خاص(ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟)

برخی اوقات یک وبسایت با توجه به محتوا موضوع و شرایط ویژه ای که دارا میباشد تمایل دارد اطلاعات و محتوای ویژه ای را برای هر منطقه جغرافیایی نمایش دهد .

مثال:

به عنوان مثال تمایل دارید محتوایی که برای کاربران غیرایرانی نمایش داده میشود، با محتوای اصلی وبسایت که برای کاربران ایرانی نمایش دارد متفاوت باشد.

یکی از راه حل های متناسب برای انجام اینکار، درست کردن یک ساب دامین نو و محدود نمودن IP کاربران میباشد به عنوان یک مثال واضح برای اینکار میتوان به یک وبسایت رزور بلیت هواپیما اشاره نمود .

3 تنوع در محصول های و سرویسهای وبسایت

امکان دارد موضوع محصول های و یا سرویسهای ارائه شده در یک وبسایت به قدری فراوان، گوناگون یا نامرتبط باشند که قراردادن و دسته بندی همه ی این موارد در یک وبسایت امری سخت زمانبر باشد هم چنین امکان دارد قراردادن همه ی این موارد در یک وبسایت سبب سردرگمی کاربران و دریافت بازخورد منفی برای شما شود .

دسته بندی این محصول های یا سرویسهای دارای ارتباط در ساب دامنه های جدا می تواند ایده مناسبی برای اینگونه سایتها باشد

4 راه اندازی نسخه موبایل

برخی از سایتها به دلیل ریسپانسیو نبودن ساختارشان و با توجه به زمانبر بودن تغییر کدهای قالب اصلی نسخه موبایل وبسایت را بر روی ساب دامین درست کردن می کنند.

ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟

تأثیر ساب دامین بر روی سئوی وبسایت اصلی

1 قراردادن کلمات کلیدی در ساب دامین

گاهی اوقات قراردان کلمات کلیدی خاص در نشانی URL وبسایت اصلی امکان دارد امری غیرممکن باشد.

ولی با استفاده از ساب دامنه ها میتوانید اینکار را به سادگی انجام بدهید و کلمات کلیدی پررقابت خود را در ساب دامین قراردهید و شانس پیروزی در رقابت و رتبه بندی موتور های جستجو را زیاد کنید.

2 تأثیر ساب دامین بر روی تجربه کاربری (ساب دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟)

در صورتیکه وبسایت شما دارای ناوبری سخت و پیچیده میباشد و حجم اطلاعات زیادی را دارا میباشد، این موضوع بر روی تجربه کاربری وبسایت شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این موضوع مدت وقت ماندگاری کاربر در وبسایت را کاهش خواهد داد و در نتیجه رنک وبسایت شما هم کاهش می یابد .

3 تأثیر ساب دامین بر روی اتوریتی دامنه

یکی از راههای زیاد شدن اتوریتی دامنه داشتن بک لینک از دیگر سایتهای معتبر میباشد که با استفاده از لینک دهی از ساب دامین ها با دامنه اصلی خود، میتوانید اتوریتی دامنه خود را بهبود بخشید .

 


مطالب مرتبط: