چگونه با ایمیل تبلیغات کنیم؟

چگونه با ایمیل تبلیغات کنیم؟

چگونه با ایمیل تبلیغات کنیم؟ هر کمپین تبلیغات ایمیلی باید با کسب مجوز از مخاطبان شروع شود. ابتدا، باید یک لیست ایمیل بزرگ و مرتبط با مخاطبان خود ایجاد کنید. برای تهیه این لیست، راه‌های مختلفی وجود دارد.

بعضی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به مخاطبان خود وعده‌ی هدیه‌ای رایگان دهند تا ایمیل‌شان را در اختیار شرکت دیگری بگذارند و به این ترتیب، امکان ارسال خبرنامه‌های خود را به آنها فراهم کنند. در عین حال، برخی شرکت‌ها از افراد و شرکت‌های دیگر می‌خواهند که ایمیل‌شان را در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند محصولات جدید را به آنها معرفی کنند.

می‌توان گفت که هیچ روشی به تنهایی صحیح یا نادرست نیست و همه بستگی به شرایط و نیازهای شرکت دارد. اما در هر صورت، باید دلیل واضحی برای دریافت ایمیل از مخاطبان ارائه داده شود. همچنین، خلاقیت در این بخش بسیار مهم است.

قبل از درخواست ایمیل، باید به پرسش‌هایی که ذکر کردید جواب دهید تا از ایجاد هرگونه ناراحتی یا عدم رضایت مخاطبان جلوگیری شود. به مخاطبان بگویید که ارسال‌های شما چه محتوایی خواهند داشت و چه زمانی انتظار دارند تا ایمیل بگیرند. همچنین، تشویق به ارسال ایمیل با مزایایی مانند تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه نیز می‌تواند جذابیت را افزایش دهد.

در نهایت، از فراخوانی برای اقدام (Call to Action) واضح و دقیق استفاده کنید تا مخاطبان را به عمل تشویق کنید. به این ترتیب، ایمیل‌های شما موثرتر، دقیق‌تر و جذاب‌تر خواهند بود.

تجربه‌ی من می‌گوید پیشنهاداتی که نفر من را ترغیب کرده تا ایمیلم را جایی وارد کنم، شامل موارد ذیل می‌شود:

چگونه با ایمیل تبلیغات کنیم؟

تبلیغات ایمیلی یکی از روش‌های مؤثر و قدرتمند در بازاریابی آنلاین است. مجموعه‌ی ایمیل‌ها که محتوای مفید و متنوعی را به مخاطبان ارائه می‌دهد، می‌تواند بسیار جذاب باشد. این مجموعه می‌تواند شامل مقالات، نکات و ترفندها، راهنماها، و مطالب دیگری باشد که اطلاعات مفیدی را برای مخاطبان فراهم می‌کند. برای دسترسی به بخش‌های خاص این محتوا، اغلب مورد نیاز است که مخاطبان ثبت‌نام کنند، که این اقدام می‌تواند به افزایش لیست ایمیل شما کمک کند.

علاوه بر این، ارائه‌ی دانلود رایگان محتواهای ویژه می‌تواند مخاطبان را به شما جلب کند. به عنوان مثال، ارائه‌ی کتاب الکترونیک رایگان یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا لیست ایمیل خود را گسترش دهید و همچنین مخاطبان را به محتوای خود جذب کنید.

علاوه بر این، ارسال ایمیل‌های به‌روزرسانی اطلاعات نیز یکی از روش‌های مؤثر در تبلیغات ایمیلی است. این ایمیل‌ها می‌توانند شامل اعلام انتشار نسخه‌ی جدید یک کتاب، معرفی محصولات جدید، پیشنهادات ویژه و غیره باشند.

همانطور که اشاره شد، مهم است که با دریافت‌کنندگان ایمیل‌های خود با احترام رفتار کنید و توجه کافی به نقاط قوت و ضعف تبلیغات ایمیلی داشته باشید. در مرحله‌ی دوم، به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

قرار گرفتن در فهرست دوستان

حتی اگر مراکز فرستنده‌ی تبلیغات ایمیلی از اعتبار و تجربه کافی برخوردار باشند، امکان وجود دارد که ایمیل‌های آنها به عنوان هرزنامه در بخش اسپم قرار بگیرند. این مسئله می‌تواند موجب شود که بخشی از مخاطبان شما ایمیل را ندریافت یا نادیده بگیرند.

با این حال، یک راه مؤثر برای اطمینان از اینکه ایمیل‌های شما به درستی به دست مخاطبان می‌رسند، اضافه کردن آنها به فهرست دوستان خود است. با این کار، شما به عنوان یکی از نزدیکان مخاطبان در نظر گرفته می‌شوید و احتمالاً بیشترین فرصت برای دیده شدن ایمیل‌هایتان را خواهید داشت.

بهترین راه برای این کار، این است که مخاطبان خود را به دفترچه‌ی نشانی‌های خود اضافه کنند. در پایان هر ایمیلی که به آنها ارسال می‌کنید، به آنها مرحله‌به‌مرحله آموزش دهید که چطور می‌توانند ایمیل شما را وارد دفترچه‌ی نشانی خود کنند. این شامل راهنمایی‌های دقیق و آموزش‌های کوتاهی می‌شود که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهند. این اقدام می‌تواند بهبود چشمگیری در نرخ تحویل ایمیل‌های شما داشته باشد و اطمینان حاصل کند که پیام شما به درستی به دست مخاطبان می‌رسد.

مرحله‌ی دوم: بازی با اعداد

تبلیغات ایمیلی – توضیح شرایط

با ایمیل پیگیری، به افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند توضیح بدهید چه‌ نوع خدماتی را به چه ترتیبی به آنان ارائه می‌دهید.
تبلیغات ایمیلی با توقعات در ارتباط میباشد. فرض نمایید هدف‌تان از کمپین تبلیغات ایمیلی گرفتن اطلاعاتی از مشتری میباشد پس انتظار دارید مخاطبان‌تان به ایمیل شما جواب بدهند.

اگر هر روز ایمیل یادآوری برایشان بفرستید، در واقع به حریم‌ خصوصی آنها لطمه زده‌اید، یا اگر قول داده بودید هفته‌ای یک بار ایمیل بفرستید اما هر لحظه مطلب ها بی‌ارزش برایشان فرستادن نمایید، کمپین‌تان موفق نخواهد بود.

به‌عکس، اگر فروشگاه پرطرفداری هستید که همیشه بر سر اجناس حراجی‌تان جنگ‌و‌دعواست و به کسانی که در خبرنامه ثبت‌نام کرده‌اند قول داده‌اید هر روز فهرست کالاهای تخفیفی را برایشان می‌فرستید ولی بعد اینکار را انجام ندهید، به قول خود وفا نکرده‌اید. پس مشتری که جنس دلخواهش به فروش رفته، با عصبانیت، عضویتش در خبرنامه را لغو می‌کند.

به همین دلیل فرستادن نخستین ایمیل پیگیری در موفقیت بازاریابی ایمیلی زیاد لازم میباشد. تقریبا پایان سرویس‌های تبلیغات ایمیلی به شما امکان می‌دهند تا به‌طور خودکار پاسخی ازپیش‌تعیین‌شده برای مشتری بفرستید. استفاده از این امکان، مزایای بسیاری برای تجارت شما دارد.

هنگامی کسی در سرویس شما ثبت‌نام نمود، برنامه‌ریزی نمایید که بلافاصله به‌طور اتوماتیک برای او ایمیلی فرستادن شود که علاوه بر قدر دانی، توضیح دهد ایمیل‌های آتی در چه موردی خواهند بود و چه زمان‌هایی فرستادن می‌شوند.

اشکالی ندارد که این توضیحات مفصل باشند. توضیحات را با تیتر توضیح بدهید تا افرادی که فرصت ندارند، با خواندن سرتیترها متوجه‌ی کلیت فعالیت شما شوند. با اینکار انتظارات آنان را مدیریت کرده‌اید و متوجه می‌شوند قرار میباشد در آینده چه نوع ایمیلی و با چه کیفیتی دریافت کنند.
آمازون در ایمیل‌هایی که برای مشتری می‌فرستد یک گام فراتر گذاشته و بر اساس پیشینه‌ی فعالیت کاربران در وبسایت، برای هر کاربر ایمیل‌های مربوط به علاقه‌‌هایش می‌فرستد.

موضوع بعدی افزودن ارزش به ایمیل میباشد. سایتی مثل آمازون می‌تواند با پیشنهادات تخفیفی خود به ایمیل‌هایش ارزش مادی بدهد. اگر سایت شما فروشگاهی نیست، با فرستادن خبرنامه‌های غنی یا لینک نمودن به وبلاگ یا رسانه‌ای خاص اینکار را بکنید. هر کسب‌و‌کاری شرایط خاص خود را دارد و نمی‌توان فرمولی همگانی برای موفقیت در تبلیغات ایمیلی ارائه داد.

شرکت یا سایتی را سراغ دارید که با آغوشی باز منتظر ایمیل‌هایش باشید؟ ببینید دلیل انتظارتان چیست و تلاش نمایید در تبلیغات ایمیلی خود ارزش‌های شمابه برای مخاطبان خود درست کردن نمایید.

بیایید بررسی کنیم در ایمیل‌های محتوایی (نه تخفیفی) چه مواردی موفق و چه مواردی ناموفق محسوب می‌شوند. بدترین موقعیت این میباشد که مخاطب به خاطر نیاورد چه زمانی برای دریافت ایمیل درخواست داده بود.

اگر فرستنده دیر به دیر مطلب بفرستد، از ذهن مخاطب خارج می‌شود. یا امکان دارد فرستنده بدون کسب اجازه از گیرنده، براساس فهرست ایمیلی که به دستش رسیده، به فرستادن ایمیل بپردازد که اینکار، دور از اخلاق میباشد.

از پیشنهاد من برترین خبرنامه‌ها می‌توانند به برترین شکل ترکیبی از پیام‌ها و به‌روز‌رسانی‌ها را در کنار هم قرار بدهند، هم‌زمان از عکس‌های پسندیده استفاده می‌کنند، متون جذاب ارائه می‌دهند و پیام‌های تبلیغاتی را لابه‌لای آنان می‌گنجانند. تلاش نمایید از راه خبرنامه‌ی خود با مشتری یا خواننده ارتباطی عمیق‌تر برقرار نمایید.

از پاسخگوی خودکار استفاده نمایید. بازاریاب‌ها معمولا تنها زمانی با مخاطبان مجازی خود ارتباط برقرار می‌کنند که بخواهند محصول یا خدماتی را به آنان بفروشند، ولی اینکار به‌هیچ‌وجه صحیح نیست. این پاسخگوهای خودکار یاری می‌کنند این معضل رفع شود زیرا هرازگاهی به‌طور خودکار برای مخاطبان ایمیل‌هایی می‌فرستند.

حواس‌تان باشد از راه این پاسخگوها، ایمیل‌های پشت‌سرهم برای مخاطبان نفرستید. مثلا اگر روزی دو مرتبه ایمیل می‌فرستید، مطمئن باشید مخاطبان را کلافه کرده‌اید.

مرحله‌ی سوم: بخش‌بندی و تحلیل

تجزیه‌و‌تحلیل آمار

تبلیغات ایمیلی – تجزیه‌و‌تحلیل آمار

بیشتر از اینکه فقط به آمارها نگاه کنیم، باید بفهمیم چه اتفاقی در پشت پرده این اعداد رخ می‌دهد. به عنوان مثال، اگر تعداد ایمیل‌های باز شده کم است، ممکن است ایمیل‌های ما به نظر کاربران جذاب نباشند و از قلم افتاده و سریعاً حذف شوند. در این صورت، باید بیشتر تلاش کنیم تا ایمیل‌هایمان را جذاب‌تر و مفیدتر برای مخاطبانمان کنیم.

اگر نرخ کلیک یا CTR کم است، این معنی دارد که مخاطبان ما از ارتباطاتمان به اندازه کافی تحریک نشده‌اند تا بر روی لینک‌های ما کلیک کنند. این موضوع نشان دهنده این است که ممکن است ارتباطات ما با مخاطبان ناکام باشد یا ممکن است نیازهای آن‌ها را به درستی تشخیص ندهیم. در این صورت، بهتر است راه‌های جدیدی را برای جلب توجه مخاطبانمان بیابیم و محتوایمان را بهینه‌سازی کنیم.

در نهایت، اگر تعداد لغو اشتراک‌ها بیشتر از انتظارات است، این نشان می‌دهد که مخاطبان ما از محتوایی که ارائه می‌دهیم راضی نیستند یا احتمالاً ارتباطی موثر با آن‌ها برقرار نمی‌کنیم. برای جلوگیری از این اتفاق، باید محتوایمان را بر اساس نیازها و علاقه‌های واقعی مخاطبانمان بهبود دهیم و روی ارتباطات با آن‌ها تمرکز کنیم.

در نهایت، آمار تحلیلی می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین راه‌حل‌ها را برای بهبود عملکرد و ارتباط با مخاطبانمان پیدا کنیم. به جای فقط تمرکز بر اعداد، باید به دنبال فهم عمیق‌تری از رفتار مخاطبانمان باشیم و براساس آن اقدامات خود را برنامه‌ریزی کنیم.

همچنین، اگر نیاز به ارائه‌ی آگهی‌های رایگان دارید، می‌توانید از خدمات ما در سرویس دات کام استفاده کنید. اینجا می‌توانید آگهی‌های خود را به طور رایگان منتشر کرده و به هزاران کاربر دسترسی دهید.

—————————————————————–

مطالب مرتبط: