چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟(بخش سوم)

چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟(بخش سوم)

چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟(بخش سوم)

 

تاثیر تگ توضیحات درآوردن وبسایت به صفحه ابتدا گوگل

تگ توضیحات در صفحه شما ظاهر نمی شود. فقط در سورس کد های صفحه ظاهر می شود، هنگامی گوگل آن را می خواند تصمیم گیری میکند وبسایت یا مقاله شما در مورد چه چیزی هست.

از کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه استفاده نمایید

تگ‌های توضیحات به این دلیل مفید هستند که اغلب دیکته می کنند که صفحات شما در نتایج جستجو چگونه نشان داده شود. برای اثربخشی مطلوب، تگ توضیحات میبایست ۷۰-۱۶۰ کاراکتر باشد.

متای توضیحات شما میبایست مختصر و حاوی برترین کلمات کلیدی و یا هم معنی که به وضوح دارای ارتباط هستند باشد. هم چنین تگ توضیحات شما میبایست شامل یک دعوت به اقدام باشد. اگر می خواهید مردم بر روی صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کنند، بگویید چیکار کنند!

استفاده از دعوت به اقدام

استفاده مواردی مثل: “برای … این جا را کلیک کنید” ، “همین حال … و دریافت کنید” و یا “سفارش ارزان …” یا ” خواندن مقاله ما در مورد … “
اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وبسایت شما توضیحات متا مربوط به خودش را دارد تا از از هر گونه محتوای تکراری جلوگیری شود. گوگل شما را برای استفاده از محتوای تکراری در تگ توضیحات مجازات نخواهد نمود.

با این حالا، اگر شما محتوای تکراری داشته باشید گوگل برای شما تصمیم میگیرد که برای یک موضوع خاص کدام صفحه را نشان دهد. باز هم شما نمی خواهید گوگل تصمیم گیرد چه چیزی در نتایج جستجوی خود ظاهر بکند.

برای دیدن عنوان وبسایت و یا تگ توضیحات، به سادگی با استفاده از دکمه سمت راست ماوس خود سورس کد (یا Source Code) را انتخاب و بعدا کنترل F را بزنید. بعد کلمه مورد پیشنهاد خودتان را تایپ نمایید، مثلا برای عنوان title و برای تگ توضیحات به دنبال description باشید. در انجا تنظیماتی که انجام داده اید و آنچه در نتایج موتور های جستجو به نمایش درخواهد آمد، مشاهده خواهید نمود.

تگ H1 : راز اصلی نمایش وبسایت در صفحه ی اصلی گوگل

این تگ نشان دهنده عنوان مقاله شما و انچه در صفحه وب شما به پیشنهاد می رسد، می باشد؛ و امکان دارد با تگ عنوانی که برای صفحه انتخاب کرده اید متفاوت باشد.

با این حالا، اگر شما در قسمت تگ عنوان (متا عنوان) چیزی را وارد نکرده باشید اغلب عنوانی که گوگل برای مقاله شما در نتایج جستجو در پیشنهاد میگیرد تگ H1 میباشد.
اگر شما از یک تگ عنوان جداگانه بمنظور استفاده از نتایج جستجو استفاده کرده باشید مقداری انعطاف پذیری در این جا برای زیاد شدن طول مقاله خود و یا استفاده تغییرات دقیق و ظریف از کلمات کلیدی تان که تمایل دارید رتبه گیرد، خواهید داشت.

تگ‌های H1 به Google می گوید در صفحه شما چه چیزی مهم میباشد. در واقع پشتیبانی از تگ عنوان شما هست. علاوه بر این تعداد دیگری از تگ‌های H هم در صفحه شما وجود دارد که شامل (H2, H3, … H6) هستند و با زیاد شدن شماره انها از اهمیت استفاده شان کم میشود و روند استفاده شما در صفحه هم میبایست ترتیب نزولی داشته باشد.

از تگ H1 فقط یک بار در آن صفحه وبسایت استفاده نمایید. از تگ H2 برای عنوان های فرعی اصلی و از تگ H3 برای رده بندی کلی ذیل عنوان ها استفاده نمایید.
مواردی که میبایست به خاطر داشته باشید.

اهمیت یک تگ H1 : تگ H1 مهمترین برچسب در صفحه میباشد و هرگز نبایستی در یک صفحه نادیده گرفته شود. ربات های جستجو توجه ویژه ای به کلمات مورد استفاده در تگ H1 دارند پس میبایست مثل تگ عنوان حاوی شرح عمومی از محتوای صفحه باشد و حتما از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد.
ارتباط: ربات های موتور جستجو به بررسی و ارتباط تگ هدر با محتوای دارای ارتباط با آن می پردازند؛ و چک می کنند که میزان سازگاری کلمات کلیدی بین تگ عنوان و دیگر بخش های صفحه چقدر میباشد.

درست کردن تجربه کاربری بهتر: تگ‌های عنوان به کاربر ایده روشنی ازآنچه محتوای صفحه میباشد، می‌دهند. با توجه به این که موتور های جستجو اهمیت زیادی برای تجربه کاربر در یک وبسایت قائل هستند بنابراین استفاده از تگ‌های عنوان جزو مؤلفه‌های مهم سئو و نمایش وبسایت در صفحه ابتدا گوگل میباشد.

——————————————————–

مطالب مرتبط: