چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر

چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر

چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر : 

متخصص سئو (SEO)

نبایستی شگفت‌زده شده باشید که سئو مهارتی میباشد که بالای این لیست قرار می‌گیرد. با خودتان فکر می‌کنید «بیخیال. الان؟ سئو دیگه کارکردش رو از دست داده، نه؟»
بعضی از مردم یار دارند که فکر کنند سئو پایان شده، اما از این اشتباه‌تر نمی‌توانند فکر کنند! سئو امروز همانقدر مهم میباشد که همیشه بوده، اگر بیش نباشد. شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر میبایست پایان قوانین سئو را بدانید.

ولی سئو کاربردی فراتر از بالا آوردن سایت تان هنگام جستجو دارد. به‌خاطر تغییر الگوریتم‌های سرچ گوگل، کارکردهای سئو هم درحال تغییرند.

چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر

شرکت‌ها دارند به اهمیت تکنیک‌های بازاریابی کلاه سفید مثل بازاریابی محتوا و بلاگ‌نویسی مهمان پی می‌برند؛ کارهایی که قسمت مهمی از موفقیت سئو را تشکیل می‌دهند.

به‌ خاطر همه‌ تغییراتی که در دنیای سئو به‌وجود آمده، استخدام تیمی از متخصصین سئو به یک ضرورت تبدیل شده. شرکت‌ها فرد یا گروهی را نیاز دارند که بتواند خود را با دنیای درحال تکامل سئو، به‌روز نگه دارد. این افراد میبایست اهمیت ارزش دادن به مشتری علاوه‌بر مسائل فنی را بفهمند.
اگر می‌خواهید شغلی پر پول در دیجیتال مارکتینگ پیدا نمایید . به عنوان یک دیجیتال مارکتر شناخته بشوید، سئو را یاد بگیرید و ببینید چه پیشنهاداتی به‌تان سرازیر می‌شود.

ولی میبایست به شما هشداری بدهم. سئو آسان نیست. سئو دائم در حالا تغییر و تکامل میباشد و نیازمند علاقه‌ای جدی به به‌روز بودن و دانستن الگوریتم‌های نو جستجو.

۲) مسئول/متخصص PPC (چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر)

مهارت دیگری که الان زیاد پرطرفدار میباشد، بازاریابی PPC میباشد. شماری از تجارت‌ها هستند که مقدار زیادی درآمد دارند می‌خواهند از راه تبلیغات پولی، ارائه‌ خود را گسترش بدهند.

ولی مشکل آنجاست که آن‌ها نمی‌دانند پولشان را دقیقا کجا خرج کنند که ROI زیادی به‌دست آورند. و اینجاست که بازاریابی PPC وارد می‌شود. هدف اصلی PPC این است که از راه زیاد شدن ترافیک باکیفیت، یاری بکند سایت شرکت به رتبه‌ی یکِ گوگل برسد.

 
در تئوری، زیاد ساده به‌نظر می‌رسد. ولی در عمل یکی از سخت‌ترین مشاغل بازاریابی دنیاست. شما میبایست به‌خوبی به ریاضیات، استراتژی بازاریابی و آمار تسلط داشته باشید. هم چنین میبایست Google Analytics و AdWords را مثل کف دستتان بشناسید.

و بعد ضروری میباشد که بتوانید کمپین‌هایی تهیه نمایید که نتایج قابل اندازه‌گیری به مشتری‌هایتان بدهد، کمپین‌ها را تحلیل نمایید و بر اساس آن‌ها گزارش بدهید.
PPC زیاد پیچیده، مهم، و پرسود/ریسک برای یک دیجیتال مارکتر میباشد. برای همین هم میباشد که از پردرآمدترین شغل‌های بازاریابی در تجارت مدرن میباشد. اگر بتوانید به‌طور موثر به شرکت‌ها، با کمترین هزینه‌ی ممکن نشان بدهید که چگونه ترافیک هدفمند را با PPC درست کردن کنند، قادر خواهید بود مقادیر زیاد زیادی سود برای سال‌ها به‌دست آورید.

۳) متخصص شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای دنیای مدرن بازاریابی هستند. در طول دهه‌ گذشته، فضای مجازی حتی از اینترنت هم رشد سریع‌تری داشته است! و قرار هم نیست بکند شود. حدود یک سوم جمعیت دنیا در حالا حاضر از نوعی پلتفرم شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

بنابراین تعجب نکنید که شرکت‌ها دنبال این باشند که در این فرصت خاص بازاریابی سرمایه‌گذاری کنند. ولی بیش شرکت‌ها، حتی بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری، نمی‌دانند که چگونه از پلتفرم‌های اجتماعی برای تحقق اهدافشان استفاده کنند. اینجاست که اهمیت کار یک دیجیتال مارکتر مشخص می‌شود. 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خیلی فراتر از تنها تبلیغ محتوا در فیسبوک است. اگر می‌خواهید خود را از دیگران جدا نمایید، ضروری میباشد که بر همه‌ی پلتفرم‌ها مسلط باشید.

این یعنی دانستن برترین ساعت برای فرستادن پست، شناخت انواع پست‌هایی که بیشترین کاربر را درگیر خود می‌کنند، و شناخت راه‌های استفاده از هر پلتفرم برای رسیدن به اهداف مشخص.
زمانیکه پایه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را فرابگیرید، میبایست بفهمید که چگونه از بازاریابی پولی در شبکه‌های اجتماعی استفاده نمایید.

شما میبایست با کپی‌رایت، روانشناسی رنگ، آمار و بازاریابی بصری آشنا بشوید. این‌ها اصلاً ساده نیستند. به‌خاطر سختی فراوان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، این شغل یکی از پرنیازترین و پردرآمدترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ در دنیاست.
به مشتری‌هایتان نشان بدهید که می‌توانید نتایج قابل توجهی تولید نمایید که در شبکه‌های اجتماعی، تجارتشان را رشد دهد، و مطمئناً به‌خوبی پاداش خواهید گرفت.

۴) بازاریابی ایمیل

چیزهای کمی هستند که در موفقیت آنلاین از بازاریابی ایمیل مهم‌ترند. اگر لیست کاملی از ایمیل‌‌های مشتریان هدف خود دارید و بلد باشید چطور به آن‌ها رسیدگی نمایید، می‌توانید هرماه بدون تقریباً هیچ کار خاصی درآمد فراوان کسب کنید!

اگر می‌خواهید شرکت‌ها برای استخدامتان، در خانه‌تان را از مکان بکنند، به‌جای این که هرروز دنبال مشتری نو بگردید، بازاریابی ایمیل را یاد بگیرید. منظورم فقط نگارش ایمیل‌های جذاب نیست. منظورم کل فرایند میباشد تا به عنوان یک دیجیتال مارکتر قابل اتکا شناخته بشوید.
چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر

می‌بینید که بیش شرکت‌ها در استخدام کسی که بتواند ایمیل‌های جاذب مشتری بنویسید، مشکلی ندارند. اما بازاریابی ایمیل فراتر از نوشتن نگارش چند ایمیل زیباست. شرکت‌ها افرادی را نیاز دارند که یاری کنند از اول، لیست‌های بزرگی بسازند و از آن‌ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

ساختن لیستی از هزاران ایمیل بدون کلاینت بِیس، کار زیاد دشواریست و اگر شما بلد باشید انجامش بدهید، مهارت زیاد ارزشمندی دارید.
مهم‌تر از آن این میباشد که شرکت‌ها هم به کسانی نیاز دارند که بتوانند از آن لیست‌ها استفاده کنند و دنبال‌کنندگانشان در شبکه‌های اجتماعی را زیاد شدن بدهند، محصول های جدیدشان را تبلیغ کنند و گستره فروششان را بیش کنند.
اگر بتوانید فرایند کامل بازاریابی ایمیل را یاد بگیرید، مشتری‌ها برای کارکردن با شما به پایتان خواهند افتاد!

۵) بازاریابی موبایل(چند مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر)

یکی از پرتقاضاترین و البته چشم‌پوشی‌شده‌ترین مهارت‌ها، هنر بازاریابی موبایل میباشد. با وجود این که شباهت‌های فراوانی بین بازاریابی موبایل و لپ‌تاپ هست، آنقدری هم تفاوت وجود دارد که بازاریابی موبایل را مهارتی جداگانه تلقی کنیم.

برای اضافه نمودن ارزش واقعی به شرکت، شما نیاز دارید که این تفاوت‌ها و دلیل اهمیتشان در تجارت را درک نمایید.
همچنین، شما میبایست بتوانید هوشمندانه درمورد جنبه‌های پیچیده‌تر بازاریابی موبایل مثل پیامک یا طراحی Responsive صحبت نمایید.
یکی از نکته ها خیلی پسندیده شغل بازاریابی موبایل این میباشد که از کارهایی مثل سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، زیاد کم‌رقابت‌ترند و در همین حالا، نیازی بزرگ برای بیش تجارت‌ها هستند.

به پیشنهاد می‌آید که همه یا خودشان یا برادرشان یک متخصص خودخوانده‌ی اینستاگرام، فیسبوک یا مشاور سئو هستند! ولی چقدر قبل می‌آید که درباره‌ مدیران بازاریابی موبایل چیزی بشنوید؟
بازاریابی موبایل حیطه‌ی چالش‌برانگیزی میباشد ولی اگر بتوانید بر آن مسلط بشوید، خودتان را از گَله‌ی دیگر دیجیتال مارکترها جدا می‌کنید، و این چیزی جز مشاغل پردرآمد سال‌های آینده‌تان را تضمین نمی‌کند.
————————————————————————————————-

مطالب مرتبط: