ویژگی افراد مضطرب

ویژگی افراد مضطرب

ویژگی افراد مضطرب : به طور کلی افراد مضطرب، تحمل دوری از افراد مورد علاقه شان را ندارند و گاهی دچار حالت های تشویش و گریه میشوند، هم چنین در موارد شدید هم احساس طردشدگی و افسردگی را نشان می بدهند.

استرس تنها وابسته به علت ژنتیکی و عوامل بیولوژیکی بدن نیست، عوامل مهم اکولوژیکی یا همان زیست محیطی در بروز اضطراببی تاثیر نیست و شرایط موجب شده تا هم اکنون بیشتر از 10 درصد افراد جامعه دچار نوعی استرس شوند

زمانیکه فرد احساس دلشوره، تشویش و نگرانی نسبت به آینده دارد ولی نمی داند مربوط به کدام موضوع میباشد یعنی نمی داند راجع به چه اضطراب دارد دچار حالت های اضطرابی شده میباشد.

علائم استرس و ویژگی افراد مضطرب

احساس تپش قلب مهم ترین نشانه میباشد و پس از آن، زیاد شدن تعرق، لرزش های گاه و بی گاه به همراه نوعی احساس سردی به ویژه در دستها، فشردن دست ها به هم و یا تکان دادن بیشتر از حد و غیر عادی آنان هنگام صحبت نمودن، تنگی نفس و اختلال خواب، از دیگر نشانه های بارز استرس و اضطراب است.

البته در موارد خفیف و مقطعی که صرفا وابسته به واکنش فرد نسبت به شرایط قبل آمده محیطی و گذرا میباشد، هر یک از علائم استرس می تواند به تنهایی بروز بکند که در موارد حاد و مزمن که امکان دارد با غش نمودن یا وضعیت نیمه بی هوشی همراه شود.

ویژگی افراد مضطرب

ویژگی افراد مضطرب

در گونه ماندگاری این علائم، به مداخلات روانشناسی و در موارد حادتر هم به درمانهای روانپزشکی نیاز خواهد بود.

همه نشانه های استرس ماندگار نیستند. امروز نوع اشتغال و علی الخصوص شرایط روحی خانوادگی نقش بسزایی در بروز استرس و اضطراب ایفا میکند.

مشاغلی مانند خبرنگاری، روابط عمومی برخی از شرکتها و یا ادارات وسیع، کار در معدن، نبود امنیت شغلی و حتی پزشکی در زمره پر استرس ترین مشاغل دنیا قرار دارند.

معمولا اغلب موارد استرس و اضطراب با مداخلات روانشناسی طی 12 یا 16 هفته برای همیشه رفع میشود اما در گونه بروز شوک های روحی زیاد شدید مانند از دست دادن ناگهانی عزیزترین فرد و یا نظایر آن، نیازمند درمانهای طولانی تر و حتی دارو درمانی میباشد.

تفاوت ترس با اضطراب این میباشد که موضوع هیجانات منفی تشویش و دلهره در ترس مشخص میباشد مثلاً امکان دارد فردی از حیوانات، جراحی یا خون بترسد در حالی که موضوع اضطراب نامشخص میباشد.

سرویس دات کام

سرویس دات کام،آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان،آگهی رایگان اینترنتی، تبلیغات رایگان، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————

مطالب مرتبط: